• 12324765767

    STATISTIK/undersökning: Vilken kur pergotime resulterade i graviditet?

    För ett par år sedan gjordes en stor undersökning här på FL, där statistiken mättes i vilken kur man lyckades plussa samt om man plussade alls. www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html

    Fram t.o.m. 4 April kan man vara här och rösta och i April kommer jag sedan att sammanställa alla svar här i tråden och se hur statistiken ser ut. Uppskattar så många svar som möjligt, för en så rättvis bild som möjligt.

    Skriv även gärna en kommentar där ni berättar om er tid med Pergotime. Exempelvis om det var enkel, dubbel eller trippel dos ni lyckades plussa på samt vilken kur o.s.v.

    Hoppas att ni följer med! =)   
    Jag drömmer, jag vill och jag hoppas.. Snälla + bli vårt..
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-08 09:31
    OBS! Med "inte alls" menas givetvis avslutade kurer och misslyckad behandling. Så ni fått gå vidare på andra alternativ än pergo =)
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden STATISTIK/undersökning: Vilken kur pergotime resulterade i graviditet?
  • 12324765767
    lerumstessan skrev 2012-03-07 12:29:35 följande:
    Har 2 barn, båda tillverkade med hjälp av pergotime och båda på andra kuren!
    Åh! Låter lovande!
    Imorgon tar jag min sista pergotime tablett =)
    Är idag på dag 4 - kur 1 (enkel).

    Sedan börjar den låååånga väntan till VUL. Snark..
    Jag drömmer, jag vill och jag hoppas.. Snälla + bli vårt..
  • 12324765767

    Tyvärr ser det ut som att många som ätit pergo inte lyckats alls..
    Undra om dom är, precis som mig, PCO:are eller har fått pergo av annan anledning.
    Hoppas på fler deltagare i tråden ialla fall =)   


    Jag drömmer, jag vill och jag hoppas.. Snälla + bli vårt..
  • sagoskog
    Nicholeski skrev 2012-03-07 19:07:26 följande:

    Tyvärr ser det ut som att många som ätit pergo inte lyckats alls..
    Undra om dom är, precis som mig, PCO:are eller har fått pergo av annan anledning.
    Hoppas på fler deltagare i tråden ialla fall =)   


    Men du, det kan ju faktiskt vara så att alla de som...

    ..aldrig har ätit pergo..
    ...aldrig haft behov av pergo eller annan fertilitetsbehandlig..
    ..och de som precis har börjat äta pergo, inte plussat än men har kurer kvar..

    ..har röstat det alternativet för att kunna se rösterna. Så dessa 7 personer behöver ju inte vara folk som genomgått en hel pergobehandling utan resultat? Röstningsalternativen var ju lite otydliga i den bemärkelsen.
  • 12324765767
    sagoskog skrev 2012-03-07 23:48:37 följande:
    Men du, det kan ju faktiskt vara så att alla de som...

    ..aldrig har ätit pergo..
    ...aldrig haft behov av pergo eller annan fertilitetsbehandlig..
    ..och de som precis har börjat äta pergo, inte plussat än men har kurer kvar..

    ..har röstat det alternativet för att kunna se rösterna. Så dessa 7 personer behöver ju inte vara folk som genomgått en hel pergobehandling utan resultat? Röstningsalternativen var ju lite otydliga i den bemärkelsen.

    Jo, det är iofs sant.. Jag som tyckte jag var så tydlig =) Trodde nog att man skulle "ta förgivet" lite att det handlade om avslutad behandling. Gjorde ett förtydligande i trådstarten =D
    Jag drömmer, jag vill och jag hoppas.. Snälla + bli vårt..
  • 12324765767
    lerumstessan skrev 2012-03-08 10:22:41 följande:
    Jag fick pergo pga PCO
    Som mig då =) Lyckades du?
    Hur många kurer? =)
    Jag drömmer, jag vill och jag hoppas.. Snälla + bli vårt..
  • Jullesmamma
    sagoskog skrev 2012-03-07 23:48:37 följande:
    Men du, det kan ju faktiskt vara så att alla de som...

    ..aldrig har ätit pergo..
    ...aldrig haft behov av pergo eller annan fertilitetsbehandlig..
    ..och de som precis har börjat äta pergo, inte plussat än men har kurer kvar..

    ..har röstat det alternativet för att kunna se rösterna. Så dessa 7 personer behöver ju inte vara folk som genomgått en hel pergobehandling utan resultat? Röstningsalternativen var ju lite otydliga i den bemärkelsen.

    Om man inte kan rösta och vill se resultatet finns alltid "visa resultat" under röstaknappen...

    TS Jag tänkte som du så för mig var det tydligt!  
  • 12324765767
    Jullesmamma skrev 2012-03-08 11:03:38 följande:
    Om man inte kan rösta och vill se resultatet finns alltid "visa resultat" under röstaknappen...

    TS Jag tänkte som du så för mig var det tydligt!  
    Skönt att höra =D Jag har ju själv röstat genom att klicka "visa resultat" eftersom att jag inte är gravid än och precis avslutat min första pergokur =)
    Jag drömmer, jag vill och jag hoppas.. Snälla + bli vårt..
  • sagoskog
    Jullesmamma skrev 2012-03-08 11:03:38 följande:
    Om man inte kan rösta och vill se resultatet finns alltid "visa resultat" under röstaknappen...

    TS Jag tänkte som du så för mig var det tydligt!  
    Ja, jag vet det. Men det kan ju finnas folk som inte tänker på det också. Nog för att inte alla lyckas med pergo, men 50% verkar ganska högt faktiskt. Dessutom är det en ganska svår grej att få en statistisk överblick över eftersom det finns så många olika varianter på pergobehandling.
Svar på tråden STATISTIK/undersökning: Vilken kur pergotime resulterade i graviditet?