• Blingmamma86

Köpa billiga converse skor på nätet?

Hello,

skulle vilja starta en tråd om var någonstans man kan hitta billiga converse skor på nätet? Många inlägg jag har läst på forum menar att man får bäst pris om man beställer i en webbshop utomlands, exempelvis på Amazon, men jag har hört att det kan bli dyra tullavgifter om man har "otur". Har aldrig beställt från annat än e-shop i Sverige, så det känns inte som ett alternativ. Sålunda. Kom gärna med förslag på bra sidor/blogg som jämför priser eller säljer billiga converse skor i Sverige. Är ju vår nu, och vår är lika med nya converse för min del!  

• Svar på tråden Köpa billiga converse skor på nätet?
  • Mynta

Åh, jag vill också ha tips! Är för snål för att köpa tygskor för 700 pix...

• cloudberry79

Kolla ebay. Handlar du för ett varuvärde under 300 kronor behöver du inte betala varken skatt eller tull. Varor mellan 300-1500 kronor betalar du moms, men inte tull för. Kolla här för exakt info;

www.tullverket.se/innehallao/t/tullfrihet/tullfrihetvidimportfranettlandutanforeu/lagvardeforsandelser.4.20d5037f11c21cc27c280002888.html

Normalt kan man hitta converse för en bra bit under 300 pix, frakten räknas inte till varuvärdet.

Sur, grinig och på smällen.
  • Lacey

Säger eBay jag med, handlar jättemycket därifrån och har aldrig åkt på tull.
    Kolla bara säljarens omdömen så du inte köper fakeskor

• Ineedanick

Ibland har ju ellos.se 50% rabatt eller liknande ifall du är medlem. Jag köpte ett par converse där. Men ibland är det dock inte rabatt på märken så man måste va uppmärksam!

• Ineedanick

Hahaha vet inte varför telefonen tyckte mitt inlägg skulle ha tummen ner

• Lacey

Jag har eBay uk som "mitt" ebay, men handlar från både US, uk och Australien. Och resten av Europa så klart

• FarsanMarcus

Just när det gäller att få koll på priser på converse skor kan jag rekommendera http://converseskor.net där det finns jämförelse på olika modeller och färger - köpte själv ett par röda converse nyligen med rabattkod och fick dem för drygt 500 spänn med frakt. 

• cloudberry79
    FarsanMarcus skrev 2012-03-07 18:58:00 följande:
    Just när det gäller att få koll på priser på converse skor kan jag rekommendera converseskor.net där det finns jämförelse på olika modeller och färger - köpte själv ett par röda converse nyligen med rabattkod och fick dem för drygt 500 spänn med frakt. 
    Det är ändå dyrt jämfört med england och USA. Köpte några par när vi var i London sist, de går på drygt 30 pund på Lillywhites (ca 300 kronor) utan att vara på rea.
    Sur, grinig och på smällen.
  • Rabarbapuppa

eBay all the way.

Har .co.uk som mitt "hem-eBay" men handlar från .com och .de också. Svimbilligt. Har åkt på tull på nån leksak från USA nångång (några tjugor) men inom Europa / EU är det tullfritt.

• Tootsie

Nu kan du handla billigt o enkelt trendiga damskor från Storbritannien via min butik - www.shoebella.co.uk.
    Språket är engelska, men du är välkommen att kontakta mig på svenska eller finska :)
    Välkommen in o fynda!  

• julmusten123

Du kan ju alltid beställa från Kina, finns en massa olika grejer att få tag på därifrån! Köper man en sak i taget är det ju inget som man kan råka ut för att betala skatt på i tullen, så länge värdet inte överstiger ett par tusen kanske. 

Här har du ett par schysta converse till en riktigt billig slant om jag får säga det själv! Finns alla möjliga färger/storlekar! Skrattande

s.click.aliexpress.com/e/ieMn2JmIa

• Rabarbapuppa
    julmusten123 skrev 2015-04-19 15:12:20 följande:

Du kan ju alltid beställa från Kina, finns en massa olika grejer att få tag på därifrån! Köper man en sak i taget är det ju inget som man kan råka ut för att betala skatt på i tullen, så länge värdet inte överstiger ett par tusen kanske. 

Här har du ett par schysta converse till en riktigt billig slant om jag får säga det själv! Finns alla möjliga färger/storlekar! Skrattande

s.click.aliexpress.com/e/ieMn2JmIa

Ja, fast det där är ju inte Converse.
    Ingenstans står det att det är Converse, och tittar du på de (ganska få) foton där loggan syns, så ser du att det är en kopia. 

/Puppa
Svar på tråden Köpa billiga converse skor på nätet?