• JoLu

    Hur känns sparkar

    Jag är gravid i vecka 18 och väntar som en galning på att få känna bebisens sparkar. Hur kändes det för er första gången. Jag ha känt som små stickningar på kvällarna, men när man läser om det verkar det mer som det skall kännas som att det bubblar. Så min fråga är hur det kändes för er och vilken vecka kände ni det första rörelserna i? 

  • Svar på tråden Hur känns sparkar
  • Millan83

    Jag undrar också! Vet dock att jag har moderkakan i framvägg, vilket kan fördröja upplevelsen lite! Känner varken fladdermöss, bubblor eller fjädrar. Däremot typ stickningar och nästan som nyp! Är också i v.18, slutet av den.

  • 89Mamma10o12

    Första barnet kände jag inte fören i vecka 23 då kändes det som små knuffar kanske man kan säga :P. O sen känns de ju allt mer o tillslut syns ju dem på magen :P. Detta barn började jag känna runt vecka 18 kändes lite som kickar redan då :)

  • Piano

    Kände första sparken i v 18, kändes som nervryckning på magen. Trodde det var tarmarna först men sen kom det 4 till så då förstod jag att det var bebis. Nu v 22 och 2,5 v tillbaka sparkar den heela dagarna. Det är värt väntan!!!!!

  • hansdotter

    Allra första gången jag kände sparkar med första barnet var nog i vecka 18,19 ungefär. Då kände jag både på insidan och utsidan. Små sprattel i magen, och små små knuffar på magen.

Svar på tråden Hur känns sparkar