• Tom Araya
    mamma75 skrev 2012-03-22 13:35:21 följande:
    Kan man säga "räliga" ungar på ett vettigt sätt till ett barn som har problem med sängvätning??
    Jag kan se henne framför mig när hon säger det och det är inte på ett snällt sätt.
    "Räliga" låter inte särskilt grovt i mina öron men i just det sammanhanget ska man naturligtvis vara väldigt försiktig med hur man uttrycker sig.
    Jag kan inte ta ställning till vad du kan se framför dig.
    Visste "farmor" om problemen med sängvätning?
  • Tom Araya
    mamma75 skrev 2012-03-19 17:23:19 följande:
    Tack för svar, det värmde. Har alltid tyckt att hon är en hemsk kvinna. Det värsta är att hon vill framstå som någon som är snäll och omtänksam. Ända sedan mitt första son föddes har hon haft synpunkter på hur man tar hand om barn och hennes råd har stått mig upp i halsen. Jag har både sagt ifrån på ett vettigt sätt, varit arg och till och med skrikit fula saker till henne. Fy vad jag har mått dåligt. En kvinna som i sin tur örfilade sina barn när de växte upp. Jag är rädd för att hon ska göra så med mina pojkar, för den möjligheten finns om hon blir tillräckligt provocerad. Fy!
    Hahaha...det låter som min morsa, dock förstår jag henne när hon reagerar på att den ingifta mamman inte ger ettåringen annat än mosade rotfrukter under flera dagar och undrar när ungen ska börja gå.
Svar på tråden Elak farmor!