• Kesse88

    Rädd för att jag inte kommer kunna föda vaginalt :(

    Jag var på ett UL i v. 37+0 och då beräknades mitt barn väga 3200 g. De brukar väl öka med 200-300g i veckan om jag inte har fel? Vilket betyder att barnet kan väga mellan 4200-4600 om jag skulle gå över tiden 2 veckor ;( Jag har varit cool lugn innan det här ultraljudet men nu är jag rädd!! Jag har en son sedan tidigare, han föddes på bf+13 och vägde då 4,5, förlossningen började spontat med värkar men slutade med urakut snitt då hans hjärtljud var nere på 60. Han mådde bra när han kom ut och man vet inte varför hjärtljuden gick ner. Jag oroar mig för att det kan bero på att mitt bäcken kanske är trångt och att jag inte är gjord att föda stora barn. Barnmorskan tar mig inte på allvar utan säger bara att det är lugnt och att det säkert går bra. Känns inte bra att vara så stressad nu nära förlossningen. :(

  • Svar på tråden Rädd för att jag inte kommer kunna föda vaginalt :(
  • Kesse88

    Han sa att barnet är ca. 10% större än medel. Det kommer förmodligen inte bli ett extremt stort barn men jag är fortfarande rädd för att min kropp inte fixar att föda fram ett barn som väger 4,5kg. Ska träffa barnmorskan på måndag och berätta om min rädsla. Som det ser ut nu så kommer bebisen landa på 3800g om den föds i v. 40 och går upp 200 g i veckan. Men går jag över så blir det ju över 4kg garanterat.

  • Kesse88

    Tack southern belle för dina peppande ord! Jag visste om det innan och det känns ju väldigt bra att vissa ställningar kan vidga bäckenet. Ska prata med barnmorskan så jag får tips om ställningar.

  • Kesse88

    oj vilka stora barn dina 2 yngsta. Hur misstänkte du det? har pratat med min barnmorska som säger att det är ovanligt att skandinaviska kvinnor är trånga i bäckenet. bara om man är väldigt kort under 150 brukar man kolla. Men jag har stått på mig och på bf ska hon göra hinnsvepning iaf.. men hon säger att hon tror att barnet väger högst 4 och att jag inte behöver oroa mig. hoppas hon har rätt. Mitt sf mått var nu på 35 i . 38+3 så det har ju inte dragit iväg iaf.

Svar på tråden Rädd för att jag inte kommer kunna föda vaginalt :(