Inlägg från: Malin8903 |Visa alla inlägg
  • Malin8903

    Ni som är nattarbetare/ har partners som jobbar natt

    (Vet inte i vilken tråd jag skulle skriva)

    Jag undrar bara hur era rutiner ser ut för er som jobbar natt eller har partners som jobbar natt?

    Jag har en sambo som jobbar natt och hans rutiner ser ut såhär:

    Kommer hem runt 7.40.
    Äter och lägger sig vid 8.30(oftast)
    Vaknar runt 14-15(sommartid, senare på vintern)
    Äter
    Gör något...Gullar med sonen, tränar, fixar lite.
    Sen vid kanske 16-17 börjar han bli trött igen och lägger sig i soffan för att vila
    och kollar på tv.
    Sen sover han oftast mellan 19-21 och vid 21 åker han till jobbet.

    Jag vill veta hur era rutiner ser ut under dagen eftersom jag tycker vilar/sover en del och det blir inte så värst socialt under dagarna, han är ju nästan bara aktiv i kanske 2-3 timmar. Är detta normalt?

  • Svar på tråden Ni som är nattarbetare/ har partners som jobbar natt
  • Malin8903
    Maximus01 skrev 2012-04-06 22:30:22 följande:
    Min sambo kommer hem vid 6.45 ungefär , äter och går och lägga sig vid 7.30 ungefär . Sedan sover han till 15.00 och så är han vaken resten av dagen . Åker till jobbet ca 22.00 .
    Ok:)....Fler?
  • Malin8903
    IsDimma skrev 2012-04-06 22:57:40 följande:
    Det är tufft att jobba natt och han sover inte överdrivet många timmar. (kan dock inte svara på frågan men min mamma jobbade nätter - och kvällar och dagar många år).
    Jo det är ju sant blir ca 7- 8 timmar sammanlagt men inte sammanhängande som han sover...
  • Malin8903
    Tristani skrev 2012-04-06 23:11:31 följande:
    Jag tycker det låter normalt, han ska ju orka jobba å vara vaken på natten så det gör han bra! Blir ju normalt inte så socialt när man jobbar natt, han är väl ledig också?
    Han är ju ledig från fredag morgon till måndag kväll. Jobbar 4 nätter i veckan om han inte jobbar över.

    Okej då är det väl ganska normalt så som han gör, bra att veta:)
Svar på tråden Ni som är nattarbetare/ har partners som jobbar natt