• Woman71

    Lutinus

    Hej!
    Den dagen jag fick ägg insatta skulle jag börja med Lutinus 3 ggr om dagen. Direkt efter insättning fick jag gå ut på toa o sätta in.

    Kliniken rekommenderade inte "införingsgrejen" som finns med i paketet utan att jag själv skulle stoppa upp så långt jag kunde med fingret. Det har jag gjort. Men ibland känns det som den ska trilla ut.... och har kanske delvis också gjort?!

    Igår först tänkte jag Näää nu ska jag testa "införingsgrejen" och då upplevde jag att tabletten satt bättre så den tänker jag fortsätta med.

    Nu börjar ju jag ju såklart tänka åt andra hållet.... hehe och undrar: Även om tabletten inte suttit tillräckligt lång tupp - Verkar den ändå??

    Jag tänkte lite som så ändå att det är väl slemhinnan som "suger upp" hormonet och fördelar där det ska vara.

    Vet ni hur det funkar? Tacksam för snabbt svar!

    Ha en bra dag!

  • Svar på tråden Lutinus
  • mamman0301

    Jag tror att den verkar ändå. Jag använder med införingsgrejen, o det skulle jag göra enligt kliniken.

  • Rocktroll

    Den verkar nog ändå. Jag använde först fingrarna för att jag inte gillade införningsgrejen, men den testade jag den med och vande mig vid den. Verkar ha funkat iaf för är i v 7 Glad


    .:: Vilda 090425 och BF 121202 ::. rocktroll.blogg.se
  • Woman71
    Rocktroll skrev 2012-04-14 15:53:55 följande:
    Den verkar nog ändå. Jag använde först fingrarna för att jag inte gillade införningsgrejen, men den testade jag den med och vande mig vid den. Verkar ha funkat iaf för är i v 7 Glad

    Vad skoj! Grattis
  • JoB

    Hej tjejer!
    Jag snor den här tråden och frågar er om någon har läst vad som händer om man råkar glömma ta Lutinus?! Dumma jag glömde bort tabletten igårkväll men tog vid lunch precis som jag skulle vilket var direkt efter ET. Eftersom jag glömde så är jag ju nu orolig att det är kört

  • Woman71
    JoB skrev 2012-04-20 09:19:53 följande:
    Hej tjejer!
    Jag snor den här tråden och frågar er om någon har läst vad som händer om man råkar glömma ta Lutinus?! Dumma jag glömde bort tabletten igårkväll men tog vid lunch precis som jag skulle vilket var direkt efter ET. Eftersom jag glömde så är jag ju nu orolig att det är kört
    Det står i beskrivningen att om du glömmer ska du ta direkt du kommer på. Sen ska du fortsätta som vanligt.
    Usch ja, jag förstår din oro men eftersom du tagit igen så är det nog ingen fara. {#emotions_dlg.flower}
  • Rocktroll
    JoB skrev 2012-04-20 09:19:53 följande:
    Hej tjejer!
    Jag snor den här tråden och frågar er om någon har läst vad som händer om man råkar glömma ta Lutinus?! Dumma jag glömde bort tabletten igårkväll men tog vid lunch precis som jag skulle vilket var direkt efter ET. Eftersom jag glömde så är jag ju nu orolig att det är kört
    Jag missade t.om att man skulle ta efter ÄP och hela tiden och tog den allra första tabletten på kvällen efter ET och jag har en liten bebis i magen Glad
    .:: Vilda 090425 och BF 121202 ::. rocktroll.blogg.se
  • JoB
    Rocktroll skrev 2012-04-20 11:21:03 följande:
    Jag missade t.om att man skulle ta efter ÄP och hela tiden och tog den allra första tabletten på kvällen efter ET och jag har en liten bebis i magen Glad
    Åh grattis
    Skönt att höra, hoppas det blir samma resultat för mig
  • loppan7502

    Hej jag har oxså börjat med lutinus, och det känns konstigt i magen, det gör ont och spänner sig, är det normalt? Tacksam för snabb svar, jag är orolig.Rynkar på näsan

  • Woman71
    loppan7502 skrev 2013-05-15 11:44:59 följande:
    Hej jag har oxså börjat med lutinus, och det känns konstigt i magen, det gör ont och spänner sig, är det normalt? Tacksam för snabb svar, jag är orolig.Rynkar på näsan
  • Woman71
    loppan7502 skrev 2013-05-15 11:44:59 följande:
    Hej jag har oxså börjat med lutinus, och det känns konstigt i magen, det gör ont och spänner sig, är det normalt? Tacksam för snabb svar, jag är orolig.Rynkar på näsan

    Jag kommer knappt ihåg idag hur det kändes även om det bara är 1 år sedan och vi fick en jättefin dotter som idag är 5månader

    Det jag KAN TÄNKA MIG är att det är ju en process att sätta in ägg och det är ju homorner så om det spänner lite osv kanske inte är så konstigt.
    Men om du är osäkert kontakta kliniken där du varit! Det hade jag gjort och har gjort många gånger i andra sammanhang så slipper man vara orolig!    
  • loppan7502

    Tack, jag har kollat med andrar i samma situationen och de berättar om biverkningar, men man ändå undrar om det är så för alla eller är individuellt. Jag tror att jag ska kontaktat kliniken som du säger, det blir nog bättre. Tack för din svar och grattis för din lilla flickan.Skrattande

  • Woman71
    EmmaoPer skrev 2013-05-28 20:57:25 följande:
    Kan ngn förklara vad Lutinus är?

    Lutinus är ett hormonpiller du får att stoppa upp i slidan efter du satt in ägg. Dessa ska hjälpa till så att ägget stannar kvar.
Svar på tråden Lutinus