• Anonym

    Vad är det pinsammaste du sökt vård för?

    Anonym skrev 2012-04-20 20:07:19 följande:
    Varför är det alltid en vän? :)

    En vän till mig jobbar på sjukhuset och hon berättade att det kom dit en kvinna som hade en flaska inkörd i muttan. Också en sexlex som gått fel..
    Den har jag hört flera gånger . Hur fanken fastnar man i en flaska? Blir det vakum är det väl bara att föra in ett finger eller ngt bredvid? och hur skulle det isf. bli vakum?
  • Anonym
    Anonym (batteri) skrev 2012-04-20 20:21:35 följande:
    När min son var runt 9 månader och hade börjat gå precis försvann ett av batterierna i en fjärrkontroll, det var spårlöst och min enda förklaring var att han hade ätit upp det. Vi åkte in akut och de tryckte på magen osv...de vägrade röntga för de tyckte att det skulle vara osannolikt att en sån liten pojke kunnat svälja ett batteri och dessutom inte hade ont när man tryckte på magen och så..

    Jag hittade aldrig batteriet så min slutsats är att han fortfarande har det i magen. 
    Han har det knappast i magen än....
  • Anonym
    Exakt samma som du TS, hade en varböld på ena blygdläppen som var stor som en pingisboll. Fick penicillin och var tvungen att vänta ut den. En morgon vaknade jag av att det luktade nåt så enormt äckligt och det var blött mellan benen, riktigt nog, den sprack och brungult var kom ut... För att inte få en infektion så måste du ha penicillin i förebyggande syfte. Lycka till !
  • Anonym
    Anonym (bajsproblem) skrev 2012-04-20 21:36:00 följande:
    våldtäckskorvar*

    Det heter våldtäkt och inte våldtäckt.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-04-20 20:10:30 följande:
    Den har jag hört flera gånger . Hur fanken fastnar man i en flaska? Blir det vakum är det väl bara att föra in ett finger eller ngt bredvid? och hur skulle det isf. bli vakum?
    Jag vet inte hur de blir vakum. Skulle aldrig våga prova men jag kan tänka mig att det blir ungefär som när man stoppar ner ett finger i en flaska, fast som sagt möjlighet att föra in något jmte.
    Men när paniken sätter igång och det går en liten tid så kanske man inte är lika kåt och avslappnad så man kan föra in något jmte..
  • Anonym

    När jag var gravid var jag sjukskriven på 50% ganska länge. Med så mycket tid får man ju underhålla sig själv. En dag föll lusten på, så jag plockade fram min dildo och hade lite trevligt. Lite senare fick jag blödningar, vilket naturligtvis fick mig att få total panik. Jag ringde mannen, berättade sanningen och sade att han fick vara med på lögnen att vi hade haft sex tillsammans. Jag åkte in och kollade upp det och låtsades att vi hade haft sex, det var troligtvis bara därför något blodkärl spruckit trodde barnmorskan, inget farligt alls. Vi hade inte sex mer under graviditeten, för jag var så rädd över att det skulle hända igen.

  • Anonym

    Sängvätning i vuxen ålder. Inte så roligt att berätta att man kissar i sängen vid 25.

  • Anonym

    Min sambo och jag hade upptäckt att jag kan få orgasm om han suger på mina bröst. Så vi gjorde det, ofta, mycket och länge. Fick till slut ett litet sår på båda bröstvårtorna, och det blev infekterat. Infektionen spred sig och det blev liksom många små sår över hela brösten. Bröstvårtorna varade fast i bh:n och tillslut kunde jag inte ha bh, det gjorde för ont. Kom på att jag kunde dela på en tekula och ha delarna som skydd över bröstvårtorna (tips till er som ammar!). En tidig morgon gjorde det så helvetes ont att jag inte kunde sova. Sambon skjutsade in mig till närakuten och jag fick träffa en läkare. Det första han undrar är om jag ammar, tydligen kan man få sådana problem då. Jag sa nej, har i ha barn och han förstod då inte alls hur de här såren hade uppkommit. Sambon satt med när jag undersöktes men han låtsades lika oförstående han. Fick penicillin och en djup respekt för ammande kvinnor, vet inte om jag kommer våga amma när det blir dags!

  • Anonym

    Det pinsammaste jag har varit med om var då jag skulle födda barn. Jag tog ingen smärtlindring eftersom värkarna kändes helt ok, men när krystvärkarna skulle slå in blev jag så chockad att jag stod upp, drog bort kanyler och började springa mot ytterdörren och sade, jag ska härifrån. Läkarna försökte lugna mig och maken försökte stoppa mig. Jag började skrika, jag är skitnödig, jag är skitnödig och måste till toaletten men som tur fattade jag att huvudet var på väg.
    Det var pinsamt senare när jag vaknade nästa morgon.

  • Anonym
    maaammaaa skrev 2012-04-24 18:32:13 följande:
    Jag var hos en kvinnlig gynekolog och hon påpekade att hon aldrig sett starkare magmuskler på en kvinna. Jag berättade också att jag helst inte ville ha en manlig gynekolog. Då sade hon att hon inte heller ville det och så tillade hon ingen fara jag är också lesbisk. Jag var tyst bara och visste inte riktigt vad jag skulle säga men lite pinsamt kändes det när hon undersökte så noggrannt.
    Vad dråpligt
  • Anonym
    Anonym (Klantig) skrev 2012-04-27 16:27:10 följande:
    Att behöva gå till en vc i främmande stad och berätta att man är sängvätare och har glömt blöjorna hemma. Att dessutom få frågan om det är något sexuellt.
    oops... Kille eller tjej? Kille antar jag, annars skulle dom aldrig ha sagt så.
  • Anonym
    Ebba Caroline skrev 2012-04-27 17:20:28 följande:
    Kan väl vara en tjej med...
    Ja, fast tjejer "får" liksom kissa på sig tror jag. Utan att behöva bli misstänkta för att vara blöjfetischister.
  • Anonym
    Ebba Caroline skrev 2012-04-27 17:29:34 följande:
    Va? Nej.
    Vad då nej?
  • Anonym
    Ebba Caroline skrev 2012-04-27 17:33:46 följande:
    "Ja, fast tjejer "får" liksom kissa på sig tror jag. Utan att behöva bli misstänkta för att vara blöjfetischister."

    Nej, som i stämmer inte.  
    Jag skulle i alla fall tycka att det var mer suspekt om det var en kille som kom och frågade efter blöjor. Kanske orättvist men...
  • Anonym
    Anonym (Klantig) skrev 2012-04-27 17:46:44 följande:
    Jag kan meddela att jag är kvinna. 35 år. Alldeles vanlig. Jag fick med mig blöjor men jag grät när jag kom till bilen
    Och varför kissar du ner dig då?
  • Anonym

    Jag har nog inte sökt för något direkt pinsamt. Bara vanliga grejer.
    T.ex. gynundersökningar som jag tycker är hemskt obehagligt!

    Sedan är de ju inte så roligt att ringa 1177 för att be om råd vid svamp i underlivet och man får prata med en man..har hänt en gång, sedan fick jag ju reda på hur jag skulle göra.

    Stolpiller är inte heller så lockande..

  • Anonym
    Anonym (Blöjan) skrev 2012-04-27 19:22:33 följande:
    Men hon är sängvätare, det är väl inget hon vill?!
    Nä det frågade jag inte om. Men du vill väl med ett sånt nick?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-04-27 19:23:18 följande:
    Jag har nog inte sökt för något direkt pinsamt. Bara vanliga grejer.
    T.ex. gynundersökningar som jag tycker är hemskt obehagligt!

    Sedan är de ju inte så roligt att ringa 1177 för att be om råd vid svamp i underlivet och man får prata med en man..har hänt en gång, sedan fick jag ju reda på hur jag skulle göra.

    Stolpiller är inte heller så lockande..
    Kan inte du berätta vad de sa då, jag har de nu och vet inte vad ja ska göra, drar mig fr att gå till läkaren eller ringa om råd---
  • Anonym

    Tveklöst tandpetaren som satt fast inne i min arm.

     Hade just karvat på som en annan galning med både det ena å det andra i armarna, när jag fick den briljanta iden att ta en tandpetare å köra den så långt jag kunde i sidled in i armen ifrån ett av mina helt nyproducerade skärsår. Sen försvann den. Syftet uppnåddes dock: Det gjorde rätt ont.
    Sen blidde det en massa löljliga utskällningar och därmed sjuhuset och  alltså den något pinsamma frågan "Kan ni ta ut tandpetaren ur min arm?"

Svar på tråden Vad är det pinsammaste du sökt vård för?