Inlägg från: daddybear |Visa alla inlägg
  • daddybear

    VARNING! Högerextrema åsikter finns även på FL

    STOR skillnad på antisemitism och antiSIONISM, vilket få kan skilja på på FL

  • daddybear
    J a d e d skrev 2012-04-19 21:16:42 följande:
    Vilket är precis vad antisemiterna brukar säga. Drömmer
    haha om man inte kan skilja på det vet jag inte vad jag ska säga för att förtydliga för dig.ledsen om du inte ser skillnaden
    Persimon skrev 2012-04-19 21:22:41 följande:
    Precis så är det. Skriver man på fl att man står bakom FN och Israels rätt som suverän stat och att man står bakom tvåstatslösningen får man motta hot antingen i tråden eller i inboxen.
    hot ska man aldrig ta, och det ska anmälas direkt till moderator men blir nyfiken på hur du för fram din åsikt för att få dom reaktionerna,menar bara att diskussionen brukar bli hetsk när det kommer till såna här saker.och båda sidor brukar oftast inte sköta sig så bra, brukar kolla trådar på ämnet och inte sett "en bra diksussion" än

    sen är det ju så att tror man på israels rätt som suverän stat så är man sionist.enkelt, bara för att israel förföljer folk i palestina men FN inte kan göra något åt det för USA sitter där med sitt veto som dom ALLTID ger israel så att dom ska kunna fortsätta med sin förföljelse och sen säga att man är för en lösning när israelerna själva inte är det är magstarkt minst sagt 
  • daddybear
    J a d e d skrev 2012-04-19 21:25:56 följande:
    Mmm grejen är att de är lika goda kålsupare liksom, båda sidor. Men muslimerna är ju vår tids stora offer, och den som kritiserar religionen islam är så kallad islamofob. Det är verkligen inte konstruktivt alls.
    man är inte lika goda kålsupare när den ena sidan använder poansarvagnar och militärer och den andra har stenkastande barn och självmordsbombare. inte ens på samma spelplan, dom är inte mer offer än judarna var på 30-40 talet, vilket iof är extremt mycket.
  • daddybear
    J a d e d skrev 2012-04-19 21:42:58 följande:
    Återigen- du förstår uppenbarligen inte vad du svarar på.
    jodå inga problem allas med förståelsen, däremot kan man se  saker olika, du har lika mycket rätt till din åsikt som jag har till min, är inte det en bra förutsättning? eller vill du utöva lite åsiktsförtryck i en tråd om alla lika alla olika?
  • daddybear
    J a d e d skrev 2012-04-19 21:42:10 följande:
    Nu förstod du tyvärr inte.
    J a d e d skrev 2012-04-19 21:42:58 följande:
    Återigen- du förstår uppenbarligen inte vad du svarar på.
    vad är det som jag enligt dig uppenbarligen inte förstår?
  • daddybear
    Persimon skrev 2012-04-19 21:45:32 följande:
    Man är inte sionist för att man är för en tvåstatslösning. Suck ja det här visar ju tydligt att det finns många rasister.
    haha skojar du är jag rasist för att jag inte tycker det är rätt att förtrycka ett folk i deras eget land?
  • daddybear
    J a d e d skrev 2012-04-19 21:47:16 följande:
    Utifrån ditt svar på mitt inlägg drar jag lätt slutsatsen att du inte förstod.

    Angående att utöva åsiktsförtryck får du vända dig till TS, inte mig, det är som du ser om du läser mina inlägg inte jag som förespråkar åsiktscensur här.
    Att du ens drar upp det till mig visar tydligt på att du inte förstår vad du läser. Så, jag tror inte vi har nåt utbyte av varandra.  
    puss på dig med Skrattande
  • daddybear
    J a d e d skrev 2012-04-19 21:51:00 följande:
    Istället för att skämma ut dig ytterligare föreslår jag att du vänder dig till TS med dina frågor om åsiktsförtryck.

    Något som känns aktuellt, eller?  
    skäms inte alls faktiskt, du som slänger dig med att kalla folk antisemit för att du inte kan skilja på antisemit och antisionist uppenbarligen jobbigt för dig och du vill inte ens diskutera det, varsågod slipp du
  • daddybear
    J a d e d skrev 2012-04-19 22:00:59 följande:
    Det var inte det jag skrev. Om du förstått det så skulle du sluppit skriva dessa inlägg.

    Allvarligt, var det verkligen så obegripligt?

    Så, vi tar om det. Mitt inlägg var ironiskt för det första. Det antydde att de som brukar påstå att de kritiserar sionismen (som de sällan själva har koll på vad det är) oftast skyller på att de kritiserar just sionismen- inte judar. På så sätt slipper de ifrån beskyllningar om antisemitism medan de själva är de första att dra islamofob-kortet så fort islam kritiseras.
    Detta utifrån min subjektiva uppfattning av alla de många trådar jag deltagit i.

    Så, nu förstår du att jag inte "kallat folk antisemit".

    *förklarar som för treåring*       

       
    känns det bättre när du försöker sätta dig på din höga häst? känner du dig stor då?
  • daddybear
    SkrattandeJ a d e d skrev 2012-04-19 22:10:53 följande:
    Patetiskt. Men bra, nu vet vi på vilken nivå du befinner dig på och behöver inte slösa fler tangenttyck på dig.
    Skrattande hey bara för jag inte biter på dina försök till härskartekniker så blir du sur, pluttenutten då
Svar på tråden VARNING! Högerextrema åsikter finns även på FL