• jamtstorsan

    Medlemskap i StayFriends

    Är det någon annan liksom jag som har haft besvär med Guldmedlemskap i StayFriends.  har varit med i flera år men har beslutat att jag inte ville längre.  Fick påminnelse genom epost och skrev på en gång att jag ej längre ville vara medlem.  Fick ändå faktura och när jag skrev och protesterade blev informerad att jag ändå måste betala.  Detta trots att i deras regler står följande: 5.3 Medlemmen har rätt att frånträda detta avtal med StayFriends, inom 14 dagar från den dag avtal ingåtts, genom ett skriftligt meddelande (till exempel genom e-post, brev eller fax) till StayFriends. Ångerfristen börjar löpa tidigast den dag som Medlemmen erhåller bekräftelse på avtalet per e-post. 
    Har vidare skrivit till dem flera gånger och undrar om någon har fått samma besvär och vad man
    göra.  Det här är ju rena lurendrejriet. 

  • Svar på tråden Medlemskap i StayFriends
  • jamtstorsan

    Jag har redan blivit hotad med inkasso och får nog svälja förtreten och betala men jag tycker att det är helt fel att detta kan förekomma och har varnat alla mina vänner att inte använda StayFriends igen.  Jag har också bett SF att ta bort mitt namn ifrån deras databas men de vägrar de att göra.
     

  • Tesse1000

    Men den regeln du citerar gäller ju ångerrätten, dvs rätten att ångra sig direkt efter man blivit medlem. Uppsägningstiden står någon annanstans i deras regler.

  • jamtstorsan

    och var i deras regler står det om uppsägningstid?

    Det är tydligt from flera forum om detta som jag har läst både här och på andra ställen att det hela är något s k Scam  och skamligt är det! 

  • Tesse1000
    jamtstorsan skrev 2012-04-25 14:14:03 följande:
    och var i deras regler står det om uppsägningstid?

    Det är tydligt from flera forum om detta som jag har läst både här och på andra ställen att det hela är något s k Scam  och skamligt är det! 
    De verkar inte ha någon uppsägningstid, bara denna regel:

    5.4 De avgiftsbelagda tjänsterna (till exempel Guldmedlemskap) som har beställts av Medlemmen förlängs automatiskt efter den aktuella periodens sista giltighetsdag, om inte Medlemmen dessförinnan avaktiverat denna funktion.

    Det står ju inte heller hur länge de förlänger medlemskapet ... Är det ett helt år till de vill att du ska betala för? Tyvärr verkar det inte vara så lätt att komma undan. Så som jag ser det skulle enda sättet vara att pröva det rättsligt för att se om villkoren kan vara oskäliga.

    Jäkligt fult är det, det håller jag med om.
  • Malva05

    Visste inte när jag blev guldmedlem att det blev automatisk förlängning utan 
    hitta på mejlen meddelande där det stod att  jag var skyldig dom pengar
    (ingen räkning hem så att säga)  avskyr skulder så jag betala snabbt och gick där efter och avaktivera 
    mitt guldmedlemskap .
     

  • Oddvar46

    V ad är detta för bolag som gömmer sig och man inte kan nå.har varit med ettår och det gav ingenting.stämde inte med skolkort el klasslistorskall man ha tag i detta bolag finns ingen adress går inte att nå dom på något vis.skall försöka att sätta stopp för denna bluff.advokat är inblandad.hoppas vi blir fler så vi får stopp på detta"rent ut sagt bedrägeri"Med vänlig hälsning, oddvar

  • sportpappa
    Oddvar46 skrev 2014-06-26 17:28:21 följande:

    V ad är detta för bolag som gömmer sig och man inte kan nå.har varit med ettår och det gav ingenting.stämde inte med skolkort el klasslistorskall man ha tag i detta bolag finns ingen adress går inte att nå dom på något vis.skall försöka att sätta stopp för denna bluff.advokat är inblandad.hoppas vi blir fler så vi får stopp på detta"rent ut sagt bedrägeri"Med vänlig hälsning, oddvar


    Jag är inte positiv till hur Stayfriends sköts, men angående att det inte finns någon adress så undrar jag om du kollat på den här sidan?
    http://www.stayfriends.se/j/ViewController?action=impressum
    Adress till det svenska bolaget och till det tyska inkl. telefonnummer, mailadresser och kontaktformulär.
  • sportpappa
    gääääääääääääst skrev 2014-09-19 14:54:37 följande:

    NÅGON SOM FÅTT STOPP!??


    Fick precis brev från kronofogden.


    Går inte att få tag på stayfriends.se på ett enda sätt? Vad håller de på med??


    Så fort du avslutar ditt medlemskap så slutar de förnya det. Nu vet jag inte om reglerna ändrats, men du ska avsluta det i tid annars så har du godkänt att det ska förlängas.
Svar på tråden Medlemskap i StayFriends