• Damis

    Seriösa vänner sökes i Småland med omnejd!

    Hej!

    Jag är en tjej på 41 år som söker nya vänner. Vänner att fika med, Hitta på nåt skoj med barnen eller vad som helst? Hoppas på svar!         

    Här får ni min E-mailadress: dammisdammis@live.se

    Mvh. Dammis.                        
  • Svar på tråden Seriösa vänner sökes i Småland med omnejd!
  • Damis
    Damis skrev 2012-04-25 18:57:23 följande:
    Hej!

    Jag är en tjej på 41 år som söker nya vänner. Vänner att fika med, Hitta på nåt skoj med barnen eller vad som helst? Hoppas på svar!         

    Här får ni min E-mailadress: dammisdammis@live.se

    Mvh. Dammis.                        
    Min rätta E-mailadress är den här: [email protected]
  • Damis
    Hej! Jag är en kvinna/mamma på 41 år som söker nya vänner. Vänner att fika med.Hitta på nåt skoj med hundarna/familjen/barnen eller vad som helst? Hoppas på svar! Bor i Kronobers län. Rättare sagt i Ljungby.Här får ni min E-mailadress: damisdamis@live.se Mvh. Damis.
  • Familjen01
    Jag har två barn som är 10 och 12 år. Hon som är 10 år har talsvårigheter och vi kör med taeckstöd med hennen. Gjort det i många år. Jag är en mamma/fru och är förtidspensionerad. Jaghar som funktionshinder. Lindrig utvecklingstörning och asbereger. Vi bor på en gård med djur m.m. Jag är förälder med både lindrig utvecklingstörning samt AS. Jag är sysslös och är utan vänner. Jag går på medicin m.m. Söker nya seriösa ärliga vänner att lära känna via IRL m.m.
    Hoppas att någon hör av sig.

    Får man också vara med härpå ett hörn? Jag är en fru/mamma till två barn. Har en lindrig utvecklingstörning och asberger. Har ett barn med funktionshinder med talsvårigheter. Har själv det. Kul med en tråd för oss föräldrar som har diagnos så vi kan prata lite.  Är jobbigt ibland men måste ändå säga det är ändå lättare nu när jag vet att det inte är nått handikapp ja lider av utan det är en funktions nedsättning . Vissa saker klarar jag helt enkelt inte och så år det med det. Har dock missat hela min skolgång och det gör en ledsen ibland.Har svårt att knya nya kontakter. Känner mig väldig ensam. Man är utan vänner m.m. Söker nya seriösa ärliga vänner att lära känna via IRL m.m. Hoppas att någon hör av sig
    .
     

    komma ur känslan av ensamhetär första steget att våga erkänna ditt behov av närhet till andra människor. Närhet skapar vi enklast genom att börja hjälpa och ge uppmärksamhet till andra människor. Det enda som krävs för att vi ska dra människor till oss och knyta band med dem, är att vi bryr oss om varandra i tanke och handling.Bygg alltså på dina inre, mänskliga kvaliteter och inrikta uppmärksamheten mer mot andra människor. Det är när vi fastnar i självupptagenhet och egofixering som livet blir tomt och meningslöst.Ta för vana att alltid fråga dig själv: ”Hur kan jag hjälpa till?” istället för: ”Vad tjänar jag på det?”. Uppmärksamhet, tid, kärlek, uppmuntran och omtanke är det värdefullaste du kan ge till andra människor.Artikeln publicerad i samarbete med www.mentalkraft.se
     
    OBS!!! GRAFT SYNFEL!!! RESPEKTERA!!!
  • Familjen01
    Jag har två barn som är 10 och 12 år. Hon som är 10 år har talsvårigheter och vi kör med taeckstöd med hennen. Gjort det i många år.

    Jag är en mamma/fru och är förtidspensionerad. Jag har som funktionshinder. Lindrig utvecklingstörning och asbereger. Vi bor på en gård med djur m.m. Jag är förälder med både lindrig utvecklingstörning samt AS. Jag är sysslös och är utan vänner. Jag går på medicin m.m. Söker nya seriösa ärliga vänner att lära känna via IRL m.m. Hoppas att någon hör av sig.

    Får man också vara med härpå ett hörn? Jag är en fru/mamma till två barn. Har en lindrig utvecklingstörning och asberger. Har ett barn med funktionshinder med talsvårigheter. Har själv det. Kul med en tråd för oss föräldrar som har diagnos så vi kan prata lite.  Är jobbigt ibland men måste ändå säga det är ändå lättare nu när jag vet att det inte är nått handikapp ja lider av utan det är en funktions nedsättning . Vissa saker klarar jag helt enkelt inte och så år det med det. Har dock missat hela min skolgång och det gör en ledsen ibland. Har svårt att knya nya kontakter. Känner mig väldig ensam. Man är utan vänner m.m. Söker nya seriösa ärliga vänner att lära känna via IRL m.m. Hoppas att någon hör av sig.

    För att komma ur känslan av ensamhetär första steget att våga erkänna ditt behov av närhet till andra människor. Närhet skapar vi enklast genom att börja hjälpa och ge uppmärksamhet till andra människor. Det enda som krävs för att vi ska dra människor till oss och knyta band med dem, är att vi bryr oss om varandra i tanke och handling.Bygg alltså på dina inre, mänskliga kvaliteter och inrikta uppmärksamheten mer mot andra människor. Det är när vi fastnar i självupptagenhet och egofixering som livet blir tomt och meningslöst.Ta för vana att alltid fråga dig själv: ”Hur kan jag hjälpa till?” istället för: ”Vad tjänar jag på det?”. Uppmärksamhet, tid, kärlek, uppmuntran och omtanke är det värdefullaste du kan ge till andra människor.Artikeln publicerad i samarbete med www.mentalkraft.se
    OBS!!! GRAFT SYNFEL!!! RESPEKTERA!!!
  • Familjen01
    Jag har två barn som är 10 och 12 år. Hon som är 10 år har talsvårigheter och vi kör med taeckstöd med hennen. Gjort det i många år. Jag är en mamma/fru och är förtidspensionerad. Jag har som funktionshinder. Lindrig utvecklingstörning och asbereger. Vi bor på en gård med djur m.m.

    Jag är förälder med både lindrig utvecklingstörning samt AS. Jag är sysslös och är utan vänner. Jag går på medicin m.m. Söker nya seriösa ärliga vänner att lära känna via IRL m.m. Hoppas att någon hör av sig.

    Får man också vara med härpå ett hörn? Jag är en fru/mamma till två barn. Har en lindrig utvecklingstörning och asberger. Har ett barn med funktionshinder med talsvårigheter. Har själv det. Kul med en tråd för oss föräldrar som har diagnos så vi kan prata lite.  Är jobbigt ibland men måste ändå säga det är ändå lättare nu när jag vet att det inte är nått handikapp ja lider av utan det är en funktions nedsättning . Vissa saker klarar jag helt enkelt inte och så år det med det. Har dock missat hela min skolgång och det gör en ledsen ibland.Har svårt att knya nya kontakter. Känner mig väldig ensam. Man är utan vänner m.m. Söker nya seriösa ärliga vänner att lära känna via IRL m.m. Hoppas att någon hör av sig.

    För att komma ur känslan av ensamhetär första steget att våga erkänna ditt behov av närhet till andra människor. Närhet skapar vi enklast genom att börja hjälpa och ge uppmärksamhet till andra människor. Det enda som krävs för att vi ska dra människor till oss och knyta band med dem, är att vi bryr oss om varandra i tanke och handling.Bygg alltså på dina inre, mänskliga kvaliteter och inrikta uppmärksamheten mer mot andra människor. Det är när vi fastnar i självupptagenhet och egofixering som livet blir tomt och meningslöst.Ta för vana att alltid fråga dig själv: ”Hur kan jag hjälpa till?” istället för: ”Vad tjänar jag på det?”. Uppmärksamhet, tid, kärlek, uppmuntran och omtanke är det värdefullaste du kan ge till andra människor.Artikeln publicerad i samarbete med www.mentalkraft.se
    OBS!!! GRAFT SYNFEL!!! RESPEKTERA!!!
  • Familjen01
    Varför är det så svårt att skaffa nya vänner för?!
    Har under en längre tid försökt skaffa nya vänner i den stad jag bor men det tycks vara ett uppdrag omöjligt. Känns som om det bara är jag som inte har några vänner. Alla andra har sina umgängeskretsar som de umgås med o.s.v. o.s.v. Är en helt vanlig tjej med vanlig intressen tror jag och hoppas på förstås så egentligen borde det vara enkelt kan man tycka. Skriver inlägg i forum men ingen respons. Går nu hemma och är förtidspensjonerad vilket gör att dagarna blir extra långa  min barn börjar sakna kompisar mina barn bryr sig väl kanske inte jätte mycket än men jag gör. Saknar kompisar att prata med, andra föräldra med barn och utan att fika med gå promenader med .o.s.v. Någon annan där ute som varit i samma situation eller utan? Hoppas på respons nu!
    OBS!!! GRAFT SYNFEL!!! RESPEKTERA!!!
  • Familjen01
    Jag har som dig också svårt att få vänner. Vart bor du om man får fråga det? Jag bor i Ljungby trakten? Om du skulle råka bo nära så kan vi ses. Jag är 41 år har två barn och är gift bor i hus.
    Hur får man vänner?
    Som rubriken säger, hur får man vänner? Jag försöker och försöker och åter försöker, men lyckas inte. Jag har har lagt ut anonser på nätet där jag skriver att jag söker vänner, men ingen som nappar, om det är någon som nappar så slutar personen skriva efter ett ex antal mail. Jag har försökt att få kontakt med folk på öppna förskolan, men där pratar dom med alla utom mig, dom har sina små "grupper" som dom håller sig till, och det går inte att komma in i dom grupperna. Så nu undrar jag om det är någon som kan ge mig tips på hur jag kan få vänner. Riktiga vänner och inte ytliga vänner, det är jag så trött på.
    OBS!!! GRAFT SYNFEL!!! RESPEKTERA!!!
  • Familjen01
    För att komma ur känslan av ensamhetär första steget att våga erkänna ditt behov av närhet till andra människor. Närhet skapar vi enklast genom att börja hjälpa och ge uppmärksamhet till andra människor. Det enda som krävs för att vi ska dra människor till oss och knyta band med dem, är att vi bryr oss om varandra i tanke och handling.Bygg alltså på dina inre, mänskliga kvaliteter och inrikta uppmärksamheten mer mot andra människor. Det är när vi fastnar i självupptagenhet och egofixering som livet blir tomt och meningslöst.Ta för vana att alltid fråga dig själv: ”Hur kan jag hjälpa till?” istället för: ”Vad tjänar jag på det?”. Uppmärksamhet, tid, kärlek, uppmuntran och omtanke är det värdefullaste du kan ge till andra människor.
    OBS!!! GRAFT SYNFEL!!! RESPEKTERA!!!
  • Damis
    JAG HAR BYTT E-MAILADRESS NU OCH MIN NYA E-MAILADRESS ÄR HEMLIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Mia70Mia

    Jag är en kvinna, mamma, fru på 43 snart 44 år. Sysselsättning genom Ljungby kommuns psykatrin. Jag är intresserad av promenera, träna, vara med hundarna, shoppa, mode, resa, fika på stan, bio, djur, inredning, djur och natur m.m Jag söker efter vänner som är seriösa, ärliga, snälla. Jag är en snäll, omtänksam, glad ,öppen, positiv person som längtar efter vänner att hitta på saker i hop med t.ex fika på stan gå ut och ta ett glas och vin ihop med eller nåt annat trevligt skällskap. Hör gärna av er till mig.Jag är en 43 årig mamma, fru. vi bor på landet med våra 6 hundar och två katter. Det är livet för mig i alla fall. Vi gillar djur och natur m.m Vi bor ca 5 - 6 mil från Växjö.  Vi håller på med draghundar och vi träna och tävla med dom. Både sommar och vintern. Jag är sjupensionär. Så jag är för det mesta hemma. Jag är en mycker social och utåtrikata person som vill har social kontakt hela tiden. Jag tycker mycker om att hittar på olika saker. Vad som helst. Jag är mjuk, snäll, trevlig, försikt m.m På återsende! Har det så gott!


    /Mia

  • jönköpingslän

    Hej!

    vet inte om ng läser denna tråden fortfarande men skriver ifall att är 37år, sambo och mamma till 2 barn. försöker hitta  nya vänner för mig, sambon och våra barn. Vi gillar naturen och skogen och mysiga hemmakvällar med go mat.
    Vore roligt att ha ng att träffa tillsammans med barnen och även utan för lite prat och fika stund.

Svar på tråden Seriösa vänner sökes i Småland med omnejd!