• MammanJulia

    Prematurföräldrars bloggar?

    Vår lilla Elsa föddes i vecka 32+2 och redan när vi började tro att hon skulle komma för tidigt letade jag efter bloggar som skrevs av preamaturföräldrar utan att hitta så många. Jag vet inte om jag var dålig på att leta men jag skulle hur som helst tycka det var spännande att få läsa om andra små barn som kommit ut alldeles för tidigt.

    Därför får ni får gärna skriva ner era bloggadresser här :) 


  • Svar på tråden Prematurföräldrars bloggar?
  • Meal

    Jag har en blogg men valde att låsa den efter en stund eftersom jag inte är anonym där och lägger ut kort på min son, vill inte lämna ut massa upplysningar utan att ha översikt över vem som läser. Men om någon önskar inbjudan så kan ni skicka er e-mailadress till mig. Jag började blogga i 2008 när vi fick veta att vi behövde assisterad befruktning för att bli gravida, så bloggeb handlar om provrörstid, graviditeten och till slut min son som kom i vecka 32+5. Han är nu 14 månader och det är honom bloggen handlar om nu

  • MammanJulia
    MammaMyran skrev 2012-04-25 21:34:59 följande:
    Har tyvär ingen sådan, men fick mina tvilling pojkar i vecka 30 och förstår helt ditt "behov"
    Vad skönt att du gör det! Konstigt nog har jag fortfarande 2 månader efter vår flicka föddes "behov" av att läsa om andra små bebisar som kommit för tidigt. 
    Hoppas allt har gått bra för er! 
  • MammanJulia
    minnamarie skrev 2012-04-27 07:17:33 följande:
    Min blogg började som en vanlig gravidblogg, men handlar nu om Ian som plockades ut i v 25+1, 555g tung, den 8 april.
    minnamarie.blogg.se/pytte/
    Vilken otroligt vacker bild på Ian i headern och vad fint du skriver! Jag känner verkligen igen mig i vissa delar av det du skriver, även om Elsa inte kom lika tidigt som Ivan. Men han verkar vara en riktig kämpe er pojke:)
    prematurpappan skrev 2012-04-27 22:23:46 följande:
    Hej! Här är min... www.prematurpappan.blogspot.se Hoppas ni tycker om den, Med vänlig hälsning, K
    Men vad festligt, jag har läst din blogg länge, länge och följt lilla F's resa. Ditt inlägg "Kan man komma tillbaka själv" var nog mitt i prick för många!
    wockatz skrev 2012-04-27 23:44:44 följande:
    Och min kommer här:

    wockatzmirakel.blogspot.se/

    Dottern föddes 12 veckor för tidigt i början på dec -11. Jag läser också fortfarande bloggar av andra prematurföräldrar. Ett sätt att få känna lite gemenskap på nåt vis. Missade ju föräldragrupp om man säger så.. :)
    Tack för den! Vilken väldigt fin liten Moa ni har!:) Jag känner så väl igen mig i det här med att släppa, eller inte släppa snarare vad som har hänt.. 
    Det har du rätt i, kanske därför prematurbloggs-läsandet blir så viktigt:)
Svar på tråden Prematurföräldrars bloggar?