• lilywashere

    Plussat -han säger att han vill skiljas!

    Hej på er!
    Jag är helt utom mig och vet inte vad jag ska ta mig till. Jag är 35 år och gift sedan 4 år. Min man har tjatat om barn i flera år medans jag haft mindre bråttom. I somras blev jag gravid och han sa att han inte ville ha barnet! För att göra en lång historia kort -efter mycket velande från hans sida gjorde jag tillslut abort i 18e veckan. Det var hemskt.

    Efter aborten har min man velat att vi ska försöka bli gravida. Han har lovat dyrt och heligt att han aldrig skulle svika mig igen om jag blev gravid. Han har sagt att allt han vill är att vi ska ha barn och skaffa hus etc. Så jag lät mig övertalas. Vi började hålla koll på min ägglossning, letade ny bil som skulle få plats med barnvagn och gick på husvisningar.

    De senaste veckorna har vi bråkat mycket om vad som hänt mellan oss tidigare, om hans svek och lögner. Vi har pratat om att separera. Men när min oregelbundna mens verkade lite väl sen gjorde jag ett graviditets-test förra veckan och det var positivt. Han reagerade med att fråga om JAG skulle behålla barnet!!??? Fy fan vad jag kände mig sviken och lurad. Sen säger han att han vill skiljas...

    Jag förstår inte hur man kan på 6 veckors tid ändra sig från att säga att man vill ha familj mest av allt till att vilja skiljas? Jag har haft en stark känsla av att han träffat någon annan (han har bedragit mig förr och han blåljög om det tills jag hittade 100% bevis) men han förnekar det. Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Nu helt plötsligt står jag inför att gå igenom graviditet och föräldraskap ensam. Jag är 35 år och tänker att jag kanske inte får så många fler chanser. Det sista jag vill för mitt barn är att det från födseln ska växa upp i en splittrad familj och flänga fram och tillbaka mellan föräldrar och deras plastrespektive. Jag är rädd för det är mitt första barn, rädd för en ny helvetesgraviditet som den förra, rädd för att inte palla skilsmässa flytt mm när jag är gravid. Dessutom har jag inget jobb, ingen a-kassa och kommer få söka mig till socialen om vi skiljer oss. Vad ska jag göra??

  • Svar på tråden Plussat -han säger att han vill skiljas!
  • tilj75

    Oj vilken jobbig sits. Kan ju inte råda dig till vad du ska göra, men om du vill ha barnet så tycker jag att du ska behålla det, det mesta brukar lösa sig ändå, även om man inte vet vilken väg livet tar.
    Lycka till


    ♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥
  • Maria1984

    håller med tilj75, jättesvår sits men vill du behålla barnet så ska du göra det, att klara sig ensam det gör du..

    jag gjorde slut med min kille när min dotter var 1 år..och det har gått hur bra som helst, du är starkare än vad du tror..

  • lilywashere
    Maria1984 skrev 2012-04-26 11:11:03 följande:
    håller med tilj75, jättesvår sits men vill du behålla barnet så ska du göra det, att klara sig ensam det gör du..

    jag gjorde slut med min kille när min dotter var 1 år..och det har gått hur bra som helst, du är starkare än vad du tror..
    Tack för svaren! :) Jag är inte så mycket oroad över om jag kommer klara det. Det jag verkligen oroar mig för är mitt barns framtid! Jag vill verkligen inte att mitt barn ska tvingas leva varannan vecka och ha plastföräldrar in och ut ur sitt liv. Det sjuka är att min man säger att han VILL ha barn med mig och att han vill ha halva vårdnaden, som om jag vore ett j-vla avelssto han betäckt!
  • Maria1984

    alltså vissa killar förstår jag bara inte, varför vill han ha barn med någon han säger att han inte vill leva med,,,,jag förstår att du tänker på barnets framtid, men jag lovar dig att barnet kommer klara sig hur bra som helst med en mamma som dig, du verkar verkligen bry dig och du är rädd för vad som kan hända, jag har min dotter varannan vecka och hon har aldrig vetat något annat så för oss funkar det hur bra som helst..

    men vad du än bestämmer dig för så kommer du klara dig....

  • 2 barn 0910

    Hej Ts känner verkligen med dig! Tycker som ovanstående att du ska behålla om det känns rätt för dig oavsett hans ståndpunkt i det hela. Säger inte att du inte få fler chanser absolut inte mendet finns inga garentier, ett barn är ju tyvärr ingen rättighet utan en gåva. Tror du kanske skulle ånga om du valde abort för hans skull och det sedan inte blev en ny chans.

    Vad gäller ditt barns start så tror jag inte du ska fästa beslutet på den tanken, finns ändå inga garantier för att ett barn får växa upp i en "kärnfamilj" även om allt är frid och fröjd igenom gravidteten. Jag är själv uppvuxen med bara mamma och jag har fått det finfint och är glad för att mamma behöll mig, mitt liv är inte mindre bra än de som haft både pappa och mamma ;)

    Styrkekramar!   


    *Gabriel 2009-03-29* & *Adam 2010-05-21* Väntar tredje miraklet*
  • Lilla Linda

    Vet inte vad du beslutat dig för...
    Vill vinkla det lite annorlunda än andra gjort.
    Ditt barn kommer jämt ha en skit till pappa. Vill du verkligen att han ska vara pappa till ditt barn?
    Än så länge räknas det bara som embryo och inte som ett barn om man ska vaar petig...
    Tycker du ska tänka dig för då du kommer att få dras med att ha kontakt med honom resten av ditt liv och så som han behandlat dig tror jag inte du vill det,,,    

    Och dina kommentarer om platsfamiljer hit och dit var verkligen onödig...
    barn mår bäst om sina föräldrar mår bra.
    Mår man inte bra ihop ska man inte bara stanna för barnets skull...  

    Några tankar bara... 

  • lilywashere
    Lilla Linda skrev 2012-07-21 22:32:18 följande:
    Vet inte vad du beslutat dig för...
    Vill vinkla det lite annorlunda än andra gjort.
    Ditt barn kommer jämt ha en skit till pappa. Vill du verkligen att han ska vara pappa till ditt barn?
    Än så länge räknas det bara som embryo och inte som ett barn om man ska vaar petig...
    Tycker du ska tänka dig för då du kommer att få dras med att ha kontakt med honom resten av ditt liv och så som han behandlat dig tror jag inte du vill det,,,    

    Och dina kommentarer om platsfamiljer hit och dit var verkligen onödig...
    barn mår bäst om sina föräldrar mår bra.
    Mår man inte bra ihop ska man inte bara stanna för barnets skull...  

    Några tankar bara... 
    Tack för svaret! Jag resonerade som du...jag kommer få dras med en psykopat resten av mitt liv, en människa som visat sig inte alls vara lämplig som förälder. Under graviditeten började han återigen misshandla mig psykiskt och hota mig, samtidigt som han stack iväg och var borta hela veckorna och var otrogen mot mig (igen). Troligtvis inte bara med en kvinna utan flera. Jag gav honom en ärlig chans att ändra sig, men det gjorde han inte. Jag gjorde abort i 11:e veckan. Det kändes hemskt, men ändå som rätt beslut. Vi ligger nu i en riktigt blodig skilsmässa. Jag har tillfälligt flyttat ut. Han skickar 12 sms om dagen, hot, kränkningar och kärleksförklaringar om vartannat. Jag hade inte orkat gå igenom en graviditet, skilsmässa och psykisk terror samtidigt. Det är tillräckligt jobbigt som det är.
  • 2 barn 0910
    lilywashere skrev 2012-07-30 13:57:30 följande:
    Tack för svaret! Jag resonerade som du...jag kommer få dras med en psykopat resten av mitt liv, en människa som visat sig inte alls vara lämplig som förälder. Under graviditeten började han återigen misshandla mig psykiskt och hota mig, samtidigt som han stack iväg och var borta hela veckorna och var otrogen mot mig (igen). Troligtvis inte bara med en kvinna utan flera. Jag gav honom en ärlig chans att ändra sig, men det gjorde han inte. Jag gjorde abort i 11:e veckan. Det kändes hemskt, men ändå som rätt beslut. Vi ligger nu i en riktigt blodig skilsmässa. Jag har tillfälligt flyttat ut. Han skickar 12 sms om dagen, hot, kränkningar och kärleksförklaringar om vartannat. Jag hade inte orkat gå igenom en graviditet, skilsmässa och psykisk terror samtidigt. Det är tillräckligt jobbigt som det är.

    Styrkekramar till dig som tog dig mod att gå igenom det igen. Hoppas du reser dig på fötterna och blir starkare än tidigare och att du träffar en person i ditt liv som är värd att satsa på!
    *Gabriel 2009* & *Adam 2010* Väntar tredje miraklet 2012*
Svar på tråden Plussat -han säger att han vill skiljas!