• En struts

    Glassbilen har ju DYRA glassar/paket med dålig kvalitet!

    Har väl varit motsträvig att börja springa ut till den där plågoanden som jag sett snett på när den med sin högljudda truddelutt väcker små sovande barn och väcker allmän irritation. Men så blir det där åket intressant då barnen kommer upp i glassålder.
    (Men ska man egentligen köpa glass av det där OLJUDSFÖRANDE ÅBÄKET? som tidigare under alla år, och även innan barn väckt sån förtret? Skrikandes

    Nu har vi köpt dock, men vad lite man får för pengarna. Dyra jäkla paket, inte mycket glass motsvarande de pengar man ger. Och dessutom dålig kvalitet!Förvånad

    Kunde de inte ha prisvärd glass med kvalitet åtminstone?

  • Svar på tråden Glassbilen har ju DYRA glassar/paket med dålig kvalitet!
  • micromat

    Det enda jag köper av glassbilen är Sundborn Punch.. Skulle gärna köpa det på andra ställen om det fanns men nej..

  • En struts
    micromat skrev 2012-04-28 00:23:46 följande:
    Det enda jag köper av glassbilen är Sundborn Punch.. Skulle gärna köpa det på andra ställen om det fanns men nej..
    Jo, om man hittar någonting som är gott sådär, så kan jag ju tänka mig att det är bra.
    Men jag tycker att vaniljen smakade av låg kvalitet, när min dotter hade köpt några minisar. Dessa minisar var verkligen små och tio stycken i ett paket, och kostade närmre hundralappen.
    Då har de ju mycket finare glass på ICA och Coop med samma variant av minisar, som kostar hälften av det priset.
  • HejAlice

    Men det är ju ganska självklart att glassbilen måste ta högre priser, det kostar ju mer att köra runt med flera flera små bilar i landet än när förre stora lastbilar kör till en butik! Du betalar ju för att få det levererat till dörren! Tycker man inte det är gott så får man ju handla glass i butik! Men priset är väl inget man kan klaga på?!

  • En struts


    Det var de här vi köpte. Pyttesmå var de. Och ingen kvalitet på vaniljen.


    Så har vi de här på ICA då, med betydligt bättre kvalitet

    Och glassbilens kostar då 99 kronor för 10 stycken,
    medan ICA:s kostar 34 kronor för 12 stycken.

    Varför köper man från glassbilen????
  • En struts
    HejAlice skrev 2012-04-28 00:33:09 följande:
    Men det är ju ganska självklart att glassbilen måste ta högre priser, det kostar ju mer att köra runt med flera flera små bilar i landet än när förre stora lastbilar kör till en butik! Du betalar ju för att få det levererat till dörren! Tycker man inte det är gott så får man ju handla glass i butik! Men priset är väl inget man kan klaga på?!
    Å samtidigt ska man dessutom få stå ut med det där oljudet, och störningsmomentet att de kommer.
    Jag trodde nästan att de skulle vara billigare därför.
  • HejAlice

    För att de levererar hem när barnen är ute och leker en varm sommardag och mamma och pappa inte orkar (eller kan pga ett glas vin) åka till affären? Det tror jag! Eller för att folk tycker de har goda glassar!

  • HejAlice

    Haha. Ja det hade ju vart en anledning då ;) nä, ge lite dricka nästa gång också!

  • Argo
    En struts skrev 2012-04-28 00:37:14 följande:

    Varför köper man från glassbilen????
    Du betalar för hemleveransen.

    Självklart får du både godare och billigare glass om du handlar i butiken.
  • Indianica

    Fast de har ju sådana där jättepaket också med glasspinnar och strutar, säkert inga kvalitetsvariant, men de duger för barnen i detta hus iaf. Vi brukar köpa en stor påse, kostar säkert 100 kr, men då räcker den i flera veckor.

  • Ylva Weinefelt

    Det viktigaste är ju att man köper kvalitet! Ingen palmolja i livsmedel! Då betalar jag hellre några kronor mer. Man behöver ju inte äta så mycket! :)

    Med vänlig hälsning/Ylva Weinefelt

Svar på tråden Glassbilen har ju DYRA glassar/paket med dålig kvalitet!