• Johan 540

    orolig pappa

    separerade för 5 månader sen o efter det har min dotter  vart sjuk väldigt ofta när hon är hos sin mamma ena problemet leder till det andra, o min fd sambo har en son sedan inna som har diagnosen ADHD men ja tror att min dotter far illa av alla hans utbrott då mamman ej klara av o hantera situiationen och när ja hämtar min dotter då hon ska va hos mig är hon alltid trött o slö dagen hon kommer o har utslag på benen vill ofta ha nappen i munnen blir ledsen för ingenting o ja vet inte riktigt hur ja ska gå tillväga vill bara att min dotter ska må bra o ha det så bra som möjligt både hos mig och hos sin mamma men ja ja vet att det är mycket skrik o gap hos mamman då sonen får utbrott puttas dottern undan. nån som vet vart man kan vända sig eller hur man ska gå tillväga är bara ororlig för min dotter

  • Svar på tråden orolig pappa
  • barnpsykologen margit

    Hej!
    Det är alltid svårt när man inte har full insyn i hur ens barn har det de veckor barnet är hos den andra föräldern.
    Är farhågorna stora för att barnet far illa hos den andra föräldern är man skyldig att anmäla det till Socialtjänsten. Genom dem kan man också få gemensamma samtal med den andra vårdnadshavaren.
    Annars är det man kan göra att försöka få en bra kontakt med barnets mamma och tillsammans försöka hjälpa till att göra det så bra som möjligt under barnets vistelse där, fråga om hon behöver stöd eller avlastning på något sätt.
    Det sista och allra viktigaste är att du gör allt du kan för att ge din dotter ett så gott hemliv som möjligt under den vecka du har henne. Detta betyder förstås väldigt mycket och är det som du verkligen kan påverka.
    Lycka till!
    Margit Ekenbark

     

Svar på tråden orolig pappa