• Anonym (Fredd)

    Hon vill inte vara intim alls

    Jag är en kille på 32 år och har varit ihopa med min sambo i ca 3 år (sambo i 2år).
    Vi har inga barn och allt funkar bra och vi trivs bra med varandra, förutom när det gäller sexet.

    De första månaderna av vårt förhållande var det helt annorlunda, hon tog nästan mer initiativ än jag gjorde och tyckte om sexet jättemycket, vi hade ett superbra sexliv.

    Efter ett par månader avtog det och efter ca 6 månader så slutade hon ta initiativet helt.

    Då hade vi sex med ca 2 veckors mellanrum i snitt. Det var alltid jag som fick pusha på för att vi skulle ha det, men sexet var ändå helt ok.

    Men det blev sakta sämre och sämre.
    Hon tyckte att det var jobbigt, för att hon tyckte att jag tjatade på henne och jag tyckte att det var jobbigt för att hon aldrig ville ha sex med mig.
    Det blev mer och mer att hon "gick med på det".

    Jag testade någon gång att inte nämna sex på 3-4 veckor för att se om det skulle hjälpa, men det gjorde ingen skillnad.

    För lite över ett halvår sedan så testade vi att gå till en sexteraput 6-7 gånger.
    Han tyckte att det verkade som min sambo inte hade någon sexdrift förutom när hon var nyförälskad.
    Sen i.o.m att jag måde dåligt över att hon aldrig hade någon lust för mig så fick jag lite känslan att han tyckte att vi skulle fundera på om vi skulle vara ihopa utan att han sa det rakt ut.

    Efter det så bestämde vi oss för att vi skulle se hur det blev om hon slutade att ta p-piller.
    Detta var för ca 3 månader sedan och hon har fått mens en gång sedan dess, men det inte gjort någon skillnad alls på hennes sexlust än sålänge..

    Vi har testat L-argiplex (innan hon slutade ta p-piller), det gjorde heller ingen skillnad.
    Ett tag kollade vi lite på porrfilm för att få igång henne och det hjälpte lite, men nu vill hon inte det längre.

    Det är inte bara sex hon är emot, utan allt som är intimare  än att gosa med kläder på.
    Hon tycker att det har med sex att göra, så det blir jobbigt det med.
    Så förslag från mig om att vi bara ska ligga nakna och smekas går heller inte.
    Hon tar heller aldrig några initiativ till kyssar.
    Hon har alltså inte ens någon vilja att försöka bli upphetsad. Men hon vill juh försöka lösa problmet, bl.a därför hon slutade med p-pillerna.
    Vi har pratat väldigt mycket om detta, så hon vet precis hur jag känner.

    Nu har jag sagt att jag inte vill ha sex med henne förrän hon vill ha sex med mig och ta lite initiativ eftersom jag inte tycker att det ger någon, så nu vi har inte haft sex på ca 8 veckor.

    Hon säger att hon älskar mig men att sex inte är viktigt för henne. Stabilitet och trygghet är sånt som är viktigt för henne. Hon har diskuterat detta med sina kompisar, som tycker att det är lite konstigt att jag hänger upp mig så mycket på sexet när allt annat är bra.

    Det har varit likadant i hennes tidigare långa förhållande, då har det varit hon som har gjort slut och hon har trott att den uteblivna sexlusten har berott på hennes bristande känslor för dem.

    Jag kan inte tänka mig att gå resten av mitt liv utan att ha sex med någon som vill har någon lust för mig.
    Detta tar jättemycket energi från mig och jag tappar lite av livsglädjen.

    Jag tycker själv att jag är ganska "normal" när det gäller sexdrift. Hade jag fått bestämma så hade jag tyckt 1-2 gånger i veckan varit lagom kanske, men framförallt att hon tar lite initiativ och att hon vill ha sex med.

    Så nu undrar jag om någon har varit i liknande situation och lyckas vända det?
    Kanske med naturpreparat, kanske tar det längre tid efter man slutat p-piller?

    Alla tips är också välkommna.

    Hoppas att någon tar sig tid att svara, det hade uppskattats väldigt mycket.

  • Svar på tråden Hon vill inte vara intim alls
  • Anonym (A)

    Jag lider med dig måste jag säga. Har inga direkta tips på hur det kan bli bättre heller, då du verkligen verkar ge henne den tid hon behöver utan press och detta ändå inte hjälper.
    För mig blev sexlusten otroligt förbättrad när jag slutade med p-piller och detta ganska direkt. Kanske behöver man ge det lite tid för henne att kanske märka samma skillnad?
    Jag hoppas verkligen allt ordnar sig för er båda.

  • Old but experienced

    Om du läser några inlägg här kommer inser du att det är kört om du vill ha ett "normalt" sexliv med din sambo.
    Det verkar som om hon är mer eller mindre asexuell och chansen att det ska gå över är ganska liten.
    Fundera över om ni ska skiljas nu och försöka fortsätta vara vänner och du söker en partner du kan älska och älska med.
    Det är ingen lätt situation men att i grunden förändra en persons läggning går i de flesta fall inte. Antingen gör hon våld på sig för att ha sex med dig och frågan är om du vill ha ett sådant sexliv. Eller så har du bara två alternativ kvar om ni fortsätter tillsammans. Inget sexliv alls eller söka det på annat håll antingen med hennes godkännande eller bakom ryggen på henne.
    Tuff situation men du måste se sanningen som den är och välja hur du vill leva ditt liv. Som tur har ni inga barn.

    Allt gott!

  • Anonym (Fredd)

    Tack så mycket för era svar,

    Jo jag har läst några trådar med liknade situationer, men ändå inte helt exakt likadant.
    Att ha någon sidan om är inte aktuellt eftersom det är ju hon som jag vill ska ha lust för mig.

    Eftersom så mycket annat stämmer vill jag verkligen inte ge upp om det absolut inte är helt kört.

    Jag inser att vi förmodligen inte kommer ha så bra sexliv som jag vill, men hoppas ändå på att  vi skulle kunna ha ett  okej sexliv.

    Är det någon annan som slutat med p-piller där det tagit lite längre tid innan sexlusten kommit tillbaka?
    Har någon testat någon naturpreparat som de tycker funkar?

    Som tidigare är andra tips och förslag också välkomna!
     

  • Old but experienced

    Det lär tyvärr inte finnas några piller eller naturläkemedel som kan skapa lust då det är det som fattas.
    Om en sådan produkt skulle existera skulle den dra in miljarder på läkemedelsmarknaden och skapa jätterubriker i kvällstidningarna.

    Kan din sambo tänka sig att ha sex med dig även om hon inte har lust och skulle du kunna leva med att hon gör det för att du ska må bra? Om båda svarar ja har ni löst problemet. Det är heller inte omöjligt att hon någon gång skulle uppskatta sexet själv när ni kommit igång men du måste acceptera att ett krav att hon ska njuta bara skulle göra situationen svårare för henne (och också för dig).

    En svår situation som du måste försöka lösa med din sambo genom öppenhet och respekt. Om ni älskar varandra och kan acceptera att det som var inte kommer att komma tillbaka kan ni kanske hitta en praktisk lösning som kan passa er bägge. Även om sex inte är allt i en relation är det för den som har ett stort behov nästan en förutsättning för att samlivet ska fungera på längre sikt.

    Allt gott!

     

  • Anonym (BosseLarsson)

    Tycker det låter som att du ska se dig om efter en annan tjej. När du mår dåligt över det efter tre år vad tror du att du kommer att göra efter 10-15 ? 

  • loves to

    Att bara tappa lusten låter som något annat som ligger bakom.... något som kanske har skett tidigare i yngre år kanske något annat typ trauma....fast många gillar tyvärr ej sex och tror att det räcker med att byta partner... svårt att ge dig direkt råd men om du älskar henne så får du nog acceptera att hon inte är intresserad av sex..

    Hoppas att det ordnar sig för er. Lycka till 

  • Anonym (Fredd)
    Severus skrev 2012-05-06 13:38:37 följande:
    Tycker synd om tjejen.
    Får jag fråga varför?
  • läckerbit

    Fast det räcker ju inte att bara säga att man vill åtgärda problemet. Är hon inte ens beredd att prova att gosa utan kläder på, så har jag svårt att se att ni kommer att kunna komma någon vart, tyvärr.

  • Anonym (Fredd)
    Anonym (BosseLarsson) skrev 2012-05-06 13:34:52 följande:
    Tycker det låter som att du ska se dig om efter en annan tjej. När du mår dåligt över det efter tre år vad tror du att du kommer att göra efter 10-15 ? 
    Blir det inte bättre så tror jag tyvärr att det måste bli så.
    Känns riktigt tråkigt isåfall. 
Svar på tråden Hon vill inte vara intim alls