• Anonym (Golfboll)

    Prostatit?

    Hejsan.

    För ett tag sedan sökte jag, via s.k egen remiss till urologen. Jag tog upp två problem:
    * Jag tycker jag behöver gå väldigt ofta på toaletten och kissar mycket.
    * Jag får väldigt ont efter sex och ont när jag inte kommit på ett tag.

    Läkaren snöade fullständigt in på mitt "urinerings problem" och det har utförts den ena efter den andra väldigt obehagliga undersökningen med slangar och instrument i samtliga håligheter i de undre regionerna som vi kan spara till en annan gång. Visserligen har de kommit fram till att jag har väldigt hög tröskel för när jag blir kissig och att jag har lite väl stor blåsa för min ålder. Men ingen kan riktigt se hur det skulle hänga ihop med resten, och det verkar inte heller vara så viktigt. De vettigaste jag har fått prata med har varit sköterskorna, och den senaste sa att det lät väldigt mycket som jag kunde ha prostatit.

    Jag kan ofta få ont i penisen efter sex, och framför allt att kissa efter sex känns som att kissa taggtråd. Har jag haft mycket sex eller inte haft det på 3-4 dagar så får jag ont i prostatan....tror jag. Det är någonstans mitt under och en bit in i kroppen så att säga. När det är som värst känns det som man sitter på en golfboll nästan.

    Någon som känner igen fenomenet?

  • Svar på tråden Prostatit?
  • Anonym (Golfboll)

    Är man så unik alltså? Jaja, är väl bara att försöka fortsätta få svar från läkaren eller lära sig leva med det antar jag.

  • Anonym (Golfboll)
    Farau skrev 2012-05-10 12:04:33 följande:
    Håller med sjuksköterskan, och då är det penicillin som gäller !
    Men är det något som kan komma tillbaka i omgångar? Innan jag tröttnade och sökte till urologen så besökte jag den lokala vårdcentralen ett antal gånger och fick vid ett tillfälle utskrift penicillin. Tyckte faktiskt att det hjälpte lite i alla fall tillfälligt, men när jag åter fick besvär och sökte igen så upplyste läkaren mig om att det där nog var mer inbillning än något annat.

    Är ju inte riktigt det roligaste att söka hjälp för, men det är väl inget iof, men man blir ju rätt trött när de helt ignorerar och viftar bort saker man faktiskt har problem med och koncentrerar sig på något som man inte direkt känner så stora besvär av. Speciellt inte när läkaren inte kan specificera varför det är så intressant.
  • WeModified

    Jag har kronisk prostatit, inte skoj o blir kanske aldrig av med det. Käka anti inflammatoriskt, kan hjälpa. 


    wemodified.blogspot.se/ tattos o piercing, sex o naket....
  • Frankk

    Ja låter som kronisk prostatit. Om annat redan är uteslutet. Rätt vanligt har jag för mig, det är väl inte hela världen. Bara att härda skoven då de kommer, likt en ibland uppblossande herpes. Anti-inflammatoriks kan väl vara något, inget annat.

  • WeModified
    Frankk skrev 2012-05-10 16:52:20 följande:
    Ja låter som kronisk prostatit. Om annat redan är uteslutet. Rätt vanligt har jag för mig, det är väl inte hela världen. Bara att härda skoven då de kommer, likt en ibland uppblossande herpes. Anti-inflammatoriks kan väl vara något, inget annat.
    Inte hela världen? Testa skriva det efter ha haft skiten 3 år.
    wemodified.blogspot.se/ tattos o piercing, sex o naket....
  • Anonym (Golfboll)
    WeModified skrev 2012-05-11 18:25:26 följande:
    Inte hela världen? Testa skriva det efter ha haft skiten 3 år.
    Ja, alltså, jag har kanske haft det i 1år eller så, och finns det inget egentligt bot mot det får man ju leva sig leva med det. Eller det är väl det jag har gjort iof. Men jag måste också säga att det gör fan bra ont ibland också.
  • Frankk
    WeModified skrev 2012-05-11 18:25:26 följande:
    Inte hela världen? Testa skriva det efter ha haft skiten 3 år.
    Jag har haft det i drygt 2år. Det är inget stort problem för mig, förstår att det kan se annorlunda ut för dig. För mig kommer det i skov där jag får milda miktionsproblem, samlivsproblem i två veckor några gånger per år. Rejält ont hade jag bara första inflammationen.

    Berätta gärna hur det ser ut för dig?
  • Anonym (GnestaKalle)

    Njae. Du är inte unik. Jag får också sveda  emellanåt efter sex och eller urinering.
    Jag tror den kemiska sammansättningen och PH av sädesvätska och urin är olika. Att kissa precis efter samlag kan bli taggråd. Vi har ganska ofta analsex så att kissa är ändå nödvändigt.
    Ta ett snack med en annan läkare då. En "second opinion" är aldrig fel.

  • Anonym (Golfboll)

    Ringde och fick prata med urologen idag igen och var ganska rak med att jag faktiskt börjar tycka det här är väldigt jobbigt. Jag skulle kunna göra en kalender efter detta. Har jag inte fixat mig själv på två-tre dagar så känner jag av det på olika sätt, framför allt om man blir upphetsad. Känns som om prostatan liksom krampar då och ibland kan det hugga till rätt bra, men framför allt är det väl det molande känslan som finns där hela tiden. Man blir dock så där lagom inspirerad att fixa sig när det nästan känns som man måste...

    Märkte dock i helgen när jag var på lite spa att det var väldigt skönt att sitta på strålarna som finna i mitten av karet och låta de massera en rakt underifrån liksom.

Svar på tråden Prostatit?