• Svar på tråden tio dagars sen,satt in 2 embryo,borde man kunna testa nu
  • annosh

    Jag gillar den här beskrivningen om vad som händer efter ET och när HcG börjar märkas. En del utsöndrar dock mindre hormoner än andra och det kan då dröja längre innan det syns i urinen.

  • LnH

    jag fick postivit idag på rd 10, rätt starkt. MEN jag blöder så antar att det är ett missfall jag håller på att få då jag endast satte in ett embryo....SUCK!

  • Nattis12

    Hej, jag är också på dag 10 men jag testade negativt idag men har min "riktiga" testdag först på lördag. Hoppas att det inte är försent...

  • LnH

    Har också testdag på lördag. Hoppas att blödningen slutar o att allt ärbra

  • Fru xx

    När man kan plussa beror ju också på hur länge embryot var odlat. Med blastocyst får man plus tidigare, för det har ju kommit längre i utvecklingen och fäster mycket fortare. Med 2 eller 3 dygns odlade embryon tar det lite längre tid att få plus. Sen är det ju så individuellt hur snabbt kroppen producerar HCG, en del gör det snabbt och för en del går det långsammare.

    Förra gången när jag var gravid testade jag på RD12 (med 3 dygns embryon) och fick då svagt plus. RD14 var det lite lite starkare men inte mycket och sedan blev plussen rätt så snabbt starkare efter det. Om jag hade testat på RD10 den gången så tror jag inte att jag hade fått plus. 

    Ändå testade jag på RD10 nu igår och fick minus. Blev jätteledsen och kände att nu är det kört så det var bara dumt av mig att testa så tidigt. Nu när jag funderat på det inser jag att det fortfarande mycket väl kan bli plus, med tanke på hur det var förra gången och med tanke på att det är många som fått minus runt RD10 och sedan fått plus senare! Glad

  • babylyckan09

    hej

    tror det är kört,är lika yr som vid mens tyvärr,är jag alltid dagen innan.och detta var mitt sista  

  • MissMary

    Hur har det gått för er? Jag testade minus idag på rd10 med blasto. Känns så hopplöst. Min riktigt TD är den 23:e så fattar inte varför jag envisades med att testa nu. Blir bara ledsen. Hoppet som är kvar nu är minimalt :(

    Hoppas det gått bättre för er! 

Svar på tråden tio dagars sen,satt in 2 embryo,borde man kunna testa nu