• missnikita

    Svagt positivt graviditetstest

    Hej! 
    Jag har haft 2 missfall nu inom 6 månader.
    I fredags fanns det ett svagt streck på graviditetstestet. I lördags var det liite starkare och idag (måndag) kanske lite starkare. Men det är fortfarande väldigt svaga streck.
    Beräknad mens idag. Borde det vara starkare streck?
    Betyder alltid ett svagt graviditetstest att det är missfall på G?
    Tänker på mitt förra missfall och då visade det ett svagt streck på testet.

    Hjälp  

  • Svar på tråden Svagt positivt graviditetstest
  • Newlywed

    Hej,

    Jag förstår att du är livrädd, framför allt eftersom du har två missfall bakom dig. Men jag tolkar det du skriver som att hcg-halten i din urin inte är speciellt hög ännu och att du därför inte får ett starkt streck på stickan. Då jag gjorde mina första test fick jag jättesvagt streck, så svagt att jag inte kände att jag kunde utläsa det som ett positivt resultat, och åkte därför och köpte ett digitalt gravtest. Det visade tydligt att jag var gravid! Någon/några veckor senare var strecken på stickorna (gjorde typ 10 stycken sammanlagt) mycket tydligare. Trots att jag hade svaga streck från början, och en blödning runt v 11 tror jag det var, så har allt gått bra hittills i min graviditet *peppar peppar*. Nu är det bara 6 veckor kvar tills BF så jag hoppas/ber att allt ska gå bra den sista biten också.

    Hoppas att mitt svar kunnat lugna dig en aning och jag håller tummarna för att allt ska gå bra för dig med den här graviditeten!

    Kram! 

  • sweetbird

    Tänk på att hcgn stiger var 3-4 dag. Så testa om 3 -4 dagar igen så får du säkert starkare, ett svagt test behöver ju inte betyda missfall utan mer att ditt urin inte är tillräckligt koncentrerat , och en del tester som jag tex har gjort samtidigt med samma urin har ena visat starkare en den andre :) lycka till! :)

  • missnikita

    Tack för era svar!
    Jag har köpt sånna stickor på billiga-tester.se. Ska testa igen om 3 dagar har jag tänkt. Nu tar jag en dag i taget men det är så svårt att slappna av och inte gå i "missfallstankar"
    Skönt att höra andra som det gått bra för! 

  • Newlywed

    Det var precis de testen som jag fick ett jättesvagt streck på! Och som sagt, nu är det knappt 6 veckor kvar till BF så håll ut, har de visat två streck så är det positivt och sin kropp behöver antagligen bara lite mer tid för att få upp hcg-halten :D Lycka till och glöm inte att uppdatera oss hur det går ;)

    Kram 

  • missnikita

    Nu har jag gjort ett test igen och det visar ett starkt streck! Så det verkar ju som om hormonerna stiger iallafall :)

  • Newlywed

    Grattis! Vad härligt :) Ta hand om dig och vila när du vill. Tröttheten ska man inte underskatta ;)

    Kram!

Svar på tråden Svagt positivt graviditetstest