• Ceszan

    Vi som fått vårat efterlängtade plus i Maj

    Jag har PCO och efter MF i februari 2011 har vi äntligen lyckats. Många försök har vi gjort.
    Denna gång åt jag pergo 1a kuren efter uppehåll, bisolvon, rosenrot, mitt val kvinna och fick Ovitrelle. 
    Den 8e hade jag ÄL. Testade dag 5, dag 7 och dag 9. Svagaste var dag 9, så svagt att det knappt var möjligt att se. Dag 13 fick jag en aning starkare och idag, dag 16 ännu starkare. 
    Gick till vårdcentralen och de gjorde ett test bara för att vara säker, och visst var det positivt :D
    Nu är det bara att hålla tummar och tår på att lilla frö stannar.

    Fler som äntligen fått sina efterlängtade plus nu i Maj?
     


    Errare humanum est, ignoscere divinum
  • Svar på tråden Vi som fått vårat efterlängtade plus i Maj
  • Ceszan
    aj 378 skrev 2012-05-23 15:58:51 följande:
    Jag :) vi har försökt 1,5 år och fått ma i feb. Är i v 6+5 idag :)
    Välkommen hit och grattis :D När fick du veta? Jag är bara i v 4+1 enligt FL´s kalender

     
    Errare humanum est, ignoscere divinum
  • Hoppaspåfler

    Plussade i förrgår, 3 mf senaste året senast förra månaden. Skall på läkarbesök imorgon och hoppas det syns något då. Det syntes inget i Fredags på vul förutom en slemhinna på 7 mm. Mår illa på e.m, ont i brösten lite svag molvärk i magen.

    Helene

  • V79

    Grattis till plusset:) Jag plussade den 18:e eller redan den 17:e men vågade inte tro på det förrän det digitala. Jag är i vecka 5 (4+4) Vi hade försökt i 6 månader.

  • Hoppaspåfler
    V79 skrev 2012-05-23 16:08:00 följande:
    Grattis hoppaspåfler:)

    Tack Tog en stund/dagar för mig att fatta det men nu är det bekräftat av barnmorska som sett testen..
  • aj 378

    Fick plus den 2/5 :) gjorde vul i lördags pga mensliknande blödningar. Fick se ett hjärta slå :) ska tillbaka nästa onsdag och hoppas allt är bra fortfarande.

  • V79

    Ja man har så svårt att förstå att man äntligen blivit gravid. Men underbart blandat med skräck att nått ska gå fel.


    Plussade 18/5, bf 25/1-13
  • V79

    Åh, så kul att få tjuvkika på fröet:) du ska se att det ser säkert bra ut även nästa gång. Hade första blödningen med första barnet i v 7 (6+3)

  • Hoppaspåfler
    V79 skrev 2012-05-23 16:30:58 följande:
    Ja man har så svårt att förstå att man äntligen blivit gravid. Men underbart blandat med skräck att nått ska gå fel.
    Känner likadant efter flera mf, har haft pytelite rosa flytningar någon gång om dagen men oftas efter mys.
  • V79

    Jag har haft ett tidigt mf i januari så rädslan är större denna gång än jag är van vid. Men nu ska våra små frön stanna och växa sig stora:)


    Bf 25/1-13
  • Ceszan

    Välkomna hit och grattis Gravid

    Hur mås det idag? Har det sjunkit in för er att ni faktiskt har något i magen som ligger och gror? Solig

    Själv är jag trött, hemskt gasig och har mycket molvärk. Hungrig och lätt illamående som smyger sig på när man minst anar det. Det har inte riktigt sjunkit in, samtidigt som det har det. Njuta av det är för tidigt då jag hela tiden oroar mig för att det ska komma blod varje gång jag går på toa :(  
    För bara en månad sedan så funderade jag på vad jag kunde göra för att öka chanserna till ett plus, nu sitter jag och funderar på vad som kan minska chanserna till MF. 
    Alltid är det något man funderar på.

    Vi är kanske fortfarande lite chockade här hemma då vi försökt sen dec 2010, fick MF i feb 2011 och efter det har det inte hänt något. Förutom nu när vi testat massa tabletter och ovitrelle då räckte det med en "sprut" liksom. Men vi klagar inte, vi är överlyckliga och bara man kan få gå in i v 12, helst nu med en gång så vore det ju helt perfekt Glad  
    Sen är gubben lite orolig över att jag hade 2 ägg, han blir helt jätte stressad när jag nämner det, för TÄNK om det blir 2 små Tungan ute Jag däremot hade tyckt att det vore en välsignelse att få 2 på en gång när man försökt så hårt. Och det är fruktansvärt kul att reta honom med det, han får verkligen panik Flört


    Errare humanum est, ignoscere divinum
  • Ceszan

    Jag har alltid varit en sov människa, alltså jag har kunnat sova till 10-11, tom till 12 när jag haft lediga dagar. 
    Denna vecka har jag haft några helt lediga dagar och första dagen vaknade jag vid 9.45, sen har jag bara vaknat tidigare och tidigare, idag vaknade jag 7.30. Och jag har sovit så oroligt, varje natt.
    Smått illamående, hungrig och jäkligt trött, men klarar inte sova mer... 
    På dagarna är jag jättetrött, men det är helt omöjligt att ta en lur. 
    Undrar om det kan va värmen, det är ju pôtthett här. 


    Errare humanum est, ignoscere divinum
  • Ceszan

    Haft ont i mage å rygg idag. Brösten är inte lika ömma och på toa iqnträffade de som inte fick hända. Jag började såklart blöda :'( nu känner jag mig v Värkligen värdelös. Så många försök, så stor lycka. Jag ger upp. Hoppas d går vägen för er andra


    ♥ pojke dec 04 ♥ - MF juni 09, MF feb 11 - ♥ BF 28/1-13 ♥
Svar på tråden Vi som fått vårat efterlängtade plus i Maj