• tinakk

    Barnfrisör i Uppsala?

    Behöver för första gången klippa vår 17-månaders dotter och vill inte göra det själv. Är det någon som vet någon bra frisör i Uppsala där jag kan boka tid? Klipper alla frisörer små barn oxå? Kanske finns någon som har tv där de kan sätta på barnfilm eller liknande? Något tips inför frisörbesöket för att göra det så bra som möjligt? Få henne att sitta still osv..

  • Svar på tråden Barnfrisör i Uppsala?
  • Duckan

    Tror nog de flesta kan klippa barn också. Om hon får äta russin eller dyl kan en sådan ask i handen underlätta.
    Siri var äldre första gången vi klippte henne, men det gick bra med en klubba i handen. 

  • tinakk

    Tack för att du svarade ! Kom på klubba jag med, så jag köpte en idag. Imorgon blir det alltså klubba och frisörbesök för första gången

  • TinaElisabeth

    Jag har skrivit till min fd. granne som jobbar som frisör i Uppsala. Minns inte vilken salong hon jobbar på. Hon är duktig och van att kippa motvilliga och busiga barn. =) Får se om jag får svar i kväll! =)

  • tinakk

    Tack ! Vi hann klippa henne hos en frisör igår redan men han var inte duktig alls, så kanske provar din kusin nästa gång istället

  • TinaElisabeth

    Ok, va synd! Det var min fd. granne jag tipsade om. Hon har två busungar själv och har klippt vår busunge. Hon är både duktig på att klippa och bra med barnen!  Testa henne nästa gång! =)

  • Guba

    Jag väcker liv i den här tråden igen och lägger till en fråga ifall någon känner till en frisör som har en sådan barnstol som är utformad som en bil? Äntligen har min 4-åring gått med på att klippa sig men kravet är en sådan där stol... puh!

Svar på tråden Barnfrisör i Uppsala?