• Sofiemoss

    Polygamiskt förhållande - vi väntar barn!

    Vi är en familj som lever i ett polygamiskt förhållande. Nu väntar vi barn och vår högsta dröm är att få gifta oss! 
    Har precis startat en blogg där vi kommer skriva om vår kamp för att få gifta oss, och vi önskar att så många som möjligt stöttar oss! Följ oss här: http://flerskapet.wordpress.com/ Glad

  • Svar på tråden Polygamiskt förhållande - vi väntar barn!
  • OrdinaryMe

    Grattis till bebis :) min första tanke var faktiskt " oj så mycket smidigare allt skulle vara om vi var fler mammor å pappor i min familj" ;) Lycka till med allt å skit i allas fördomar!

  • Indiansommar

    Grattis till babylyckan!
    Spännande och alternativt det här med polygami, fortfarande lite tabu antar att folk mest ser er som ett kollektiv?
    Var inne på er blogg, är ni tre kvinnor och två män som lever tillsammans? Nu har ju homo äktenskap blivit tillåtna, så nästa steg kanske är polygamiska äktenskap! Men det är väl mycket praktiska saker som ska redas ut innan detta blir tillåtet, och alla lagar som behöver skrivas om... 

  • Sofiemoss

    Nu har jag startat ett twitterkonto också, där jag kommer uppdatera om vår kamp för bröllopet! Följ mig gärna: @SofieMoss1 Glad

  • LillaVanilla

    Grattis till barnlyckan! Är så nyfiken, hur lyfte ni frågan och dessutom hade turen att ha samma inställning till flerskap? Vad säger era respektive familjer? Är ni bisexuella alla fem?

  • Sofiemoss

    Tack! Haha, oj, vi har varit tillsammans så länge att jag inte riktigt minns hur vi tog upp frågan Tungan ute Men vi har alltid haft ett öppet förhållande med varandra, och vi har även varit tillsammans i olika parkonstellationer, men insåg att det inte fungerade och att det är ett polygamistiskt förhållande vi vill ha.

    Som du säkert förstår är inte alla nära och bekanta så positiva till detta, men med tiden har folk börjat acceptera det mer och mer. 

Svar på tråden Polygamiskt förhållande - vi väntar barn!