• Vilvarin

    Andra barnet - BF februari 2013

    Tänkte att det kunde vara kul med en tråd för oss som väntar andra barnet i februari 2013. Det blir ju en hel del andra funderingar än vid första graviditeten.
    Liknar graviditeterna varandra? Kommer magen tidigare? Hur gick första förlossningen? Förväntningar inför kommande? Hur tätt kommer barnen? Syskonvagnar? Hur ska lillasyster/lillebror mottas av syskonet? Mycket som snurrar i huvudet redan! :)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-10 20:29
    BF-lista!
    www.familjeliv.se/Forum-11-222/m65299825.html

  • Svar på tråden Andra barnet - BF februari 2013
  • Schessi
    ms jessica skrev 2012-08-16 08:31:10 följande:

    hej igen=) måste bara få skriva av mig och det har inget med nupp och kupp att göra längre.. jag är innerligt orolig att någonting är fel.. jag har sedan vecka 13 känt bebisen röra sig varje eller varannan dag.. nu har jag inte känt något på flera dagar och har innan kunnat bråka lite och buffa för att få rspons men nu ingenting..jag vet att det fortfarande är mkt plats för bebisen att röra sig på och att man kan känna rörelser oregelbundet så här tidigt men jag får verkligen panik..funderar på att åka till gyn akuten för att kolla..behöver tips vad ska jag göra??


    ms jessica: Tänk så liten plutten är, det räcker att h*n lägger sig lite annorlunda för att du inte ska känna längre!! Jag tycker inte du ska oroa dig!! Men OM du gör det, så ring till gyn och tjata! Får du ingen tid, försök boka privat så du kan kolla upp det, inte bra att gå och oroa sig! Jag gjorde rätt många ul under min första grav pga oro... Kram
  • cutespider

    ms jessica: Är det säkert att du kände bebisen så tidigt då och inte blev lurad av gaser. De kan också kännas som fosterrörelser. Det är ju väldigt tidigt att känna bebisen i vecka 13. Jag skulle inte vara orolig om jag var du. Allt är säkert som det ska vara där inne. Glad Rätt som det är känner du bebisen röra sig där inne igen. 

  • ms jessica

    jag vet att ni har rätt jag skulle säkert säga samma sak..jag är hundra på att det var bebisen från ca 13+1 men det är säkert ingen fara.. och o det skulle vara det så kan jag inte göra något åt det ändå tyvärr..jag ska till bm på tisdag får prata med henne då..jag trodde att jag skulle vara mer lugn den här graviditeten och har varit det fram tills nu..men på något sätt så känns det som att det är så mycket som står på spel..det är en ny familjemedlem, en lillebror eller lilla syster en son eller dotter och antagligen ett helt underbart barn att älska som forhoppningsvis lever innom mig och oron och maktlösheten gör mig galen.. men jag känner mig själv och jag vet att så fort jag får veta att allt är ok så kommer jag slappna av..måste bara ha tålamod.-

    'tack tjejer..skönt att få dela sin oro och sina tankar med några som är i samma situation..

    kram  

  • Cupcaken
    ms jessica skrev 2012-08-15 09:42:47 följande:
    har de flesta gjort kupp pch nupp? min bm och min läkare ansåg att det var onödigt..borde jag ha gjort det ändå?

      
    Jag tycker inte man ska göra i onödan, tillhör du inte någon riskgrupp så varför?
  • Clazzicy
    ms jessica skrev 2012-08-16 09:55:44 följande:
    jag vet att ni har rätt jag skulle säkert säga samma sak..jag är hundra på att det var bebisen från ca 13+1 men det är säkert ingen fara.. och o det skulle vara det så kan jag inte göra något åt det ändå tyvärr..jag ska till bm på tisdag får prata med henne då..jag trodde att jag skulle vara mer lugn den här graviditeten och har varit det fram tills nu..men på något sätt så känns det som att det är så mycket som står på spel..det är en ny familjemedlem, en lillebror eller lilla syster en son eller dotter och antagligen ett helt underbart barn att älska som forhoppningsvis lever innom mig och oron och maktlösheten gör mig galen.. men jag känner mig själv och jag vet att så fort jag får veta att allt är ok så kommer jag slappna av..måste bara ha tålamod.-

    'tack tjejer..skönt att få dela sin oro och sina tankar med några som är i samma situation..

    kram  
    Jag frågade men BM om saken och hon sa att det är fullt möjligt att känna av bebis tidigt. Och man måste inte gå till vecka 16 innan man känner av första tecknet på att det är något där innen. Dock får man nog vänta tills man kan känna bebisen sparka. Men det är en härlig känsla då jag har en livlig bebis som växer i min mage och då är jag i vecka 15 nu ( v14+4). För jag var som du orolig att något var fel därför frågade jag om det och efter jag fått det svaret har man lugnat sig lite om att något skulle vara fel.
  • SaltaMarie

    Hej på er,
    jag känner små fladder och kill från vad jag tror är Pyret. Mysigt! Magen börjar puta ut en del också, speciellt på kvällarna, så det börjar bli dags att "komma ut" lite bredare på jobbet snart. Har redan pratat med min chef och det gick riktigt bra. Ska bli skönt att sluta smyga med det. Att vi ska ha en stor kräftskiva med jobbet gör det naturligt att berätta för alla; blir rätt uppenbart annars ändå med öl, snaps och annat som man får navigera runt.

    Ha en fortsatt fin dag! Marie 

  • Drakflikkan78

    Jag har med känt att det sparkar i bland barnmorskan sa på KUB Testet att det är inte konstigt att du  känner av den ligger och trycker hela tiden på min blåsa och min moderkaka ligger annorlunda den här gången känns fortare då GladMitt test gick hur bra som helst allt såg ut som det skulle och vi var långt i från riskzonen känns skönt att veta att den mår fint och växer som den ska ,hade rätt att BF är den 26 feb Skrattande

Svar på tråden Andra barnet - BF februari 2013