• HelenFr

    BF-februari 2013 i Malmö-området

    Plussade idag i v 4+0, med BF den 11 feb. Är 31 år bor i Malmö, gift och har en dotter på 2 år och en liten hund. Har en så bra mammagrupp från min första graviditet (träffas fortfarande) och hoppas på liknande nu. Så hoppa in här om ni känner för det :)

  • Svar på tråden BF-februari 2013 i Malmö-området
  • Mamma7708

    Hej!

    Jag bor utanför Malmö och har bf 27 feb!

    Har en liten son som är 2,5 år.

    Hur mår du just nu?

    Jag har mått väldigt illa de senaste veckorna men det känns lite bättre idag. Kan inte minnas att det var så illa förra gången även om jag vet att jag var illamående då med.

  • HelenFr

    Hej! Vad trevligt att någon äntligen hittar hit :)

    Mår också väldigt illa och kan inte heller minnas att jag mådde så illa förra grav, men mannen säger att det gjorde jag och att det gick över i v 16 så jag väntar bara på det :)

    Har fått en blodpropp i benet så den överskuggar dock ofta det mesta som har med grav att göra...

    Bf flyttat till den 17:e feb efter VUL så vi får se var man hamnar till sist... 

    Hur mår du själv förutom illamåendet?
             

  • Mamma7708

    Hej! Stackare som fått blodpropp. Mår du bra nu? Här är det bra förutom illamående. Idag har varit en riktigt bra dag då vi gjorde en spontanutflykt till Båstad. Kul att du fått göra VUL. Måste varit kul o se den lille! Fick nån bild? Jag får nog mitt första UL i september och ser verkligen fram emot det! Det är ju inte så långt till dess. Jag tycker tiden under den här graviditeten går mycket snabbare. Det är väl för att det är full rulle med den lille där hemma. Ha det gott!

  • HelenFr

    Nej benet är inte bra än tyvärr så det gör mest ont och jag är inte särskilt rörlig med det heller... (pensionärer med rullatorer passerar mig i hög fart) men det ska ju bli bättre...
    Ja det var skönt att se pyret och har lyssnat med mitt angelsound i veckan och hört hjärtat slå :) lär väl också få mitt RUL i sept men först väntar KUB/NUPP i augusti...
    Tycker att tiden sniglar sig fram :) men jag är rätt otålig av mig hehe

    Ha det bra så länge utan illamående hoppas jag

  • I väntan på skrutten

    Vågar nu joina gruppen.

    Gjorde KUB test igår och fick se den lill*
    Detta är min 4:e graviditet men inte lyckats hela vägen, så nu håller jag tummar och tår för denna lilla krabat.

    Är 35 och har bott i Malmö enda till i höstas. Då flyttade jag ut till min sambo i Löddeköpinge. Jobbar dock kvar i Malmö och har min familj och vänner där, så jag besöker min stad varje dag :)
    Går hos BM i Malmö och ska även föda där.

  • HelenFr

    Välkommen hit och vad roligt att ha fått se den lill* :) Ska själv på KUB den 10:e och hoppas på ett fint resultat

  • I väntan på skrutten

    Ja det var en fantastisk känsla. Har haft en tuff start så alla känslor vällde över mig på några sekunder när jag såg hjärtat slå Hjärta

    Är fortfarande väldigt trött och undrar hur jag ska klara av att gå tillbaka till jobb på måndag efter 4 veckors semester. Har ett krävande jobb som krävs att man är på sin vakt hela tiden....

    Hur mår ni andra hitintills?

  • HelenFr

    Jag mår fortfarande apa, illamående hela tiden och konstant trött... Men går in i v 13 på söndag så då kanske allt bara magiskt ändras... Man kan ju önska i alla fall... Jag jobbar i alla fall inte så jag slipper känna den pressen...

Svar på tråden BF-februari 2013 i Malmö-området