• Caspiansmamma

    småbarnsföräldrar i spanien

    hola Tungan ute
    typ den enda spanskan ja kan,än så länge..
    Min man o ja har tänkt flytta till spanien med våra två söner ( en är snart 2 och minstingen 5 veckor )
    o behöver lite tips på var det är bra att bo, vart det finns mycket svenskar helst, gärna småbarnsföräldrar.

     

  • Svar på tråden småbarnsföräldrar i spanien
  • Aiip

    Hej :)

    Vad roligt att se att någon mer funderar på att flytta ner. Själv så ska jag och min dotter på 4 år flytta ner till Torrevieja nu i början på september. Vi har redan lägenhet där och tycker det är toppen. Många svenska, norrmän och danskar som bor där. Och det är otroligt lugnt och skönt ställe :)

    När har ni planer på att flytta?

  • Aiip

    Ja Torrevieja är underbart om man vill till de lite "lugnare" områderna. Perfekt när man har barn tycker jag :)

  • Emjak

    Hej!
    Jag bor i Marbella sen 1 år tillbaka med min tre barn som är 5,3 och 2 år!
    Jag måste säga att jag tycker att ni tar ett bra beslut att komma ner i värmen Cool 

    Ska ni arbeta här nere? 

  • Caspiansmamma

    visst är de ett bra beslut
    vi är helt enkelt trötta på sverige o kylan här o har haft som mål att bo utomlands sen vi träffades typ.
    Ja kommer att börja som mammaledig till vår son som föddes på valborg. Maken jobbar hemifrån Glad 
    Marbella, är de ett bra ställe? 

  • matprat

    När ska ni flytta till Spanien? Vi tänkte flytta ner efter sommaren till Fuengirola. Har en tjej på 3.5 år som ska börja på den svenska förskolan.

  • Caspiansmamma
    matprat skrev 2012-07-07 09:58:25 följande:
    När ska ni flytta till Spanien? Vi tänkte flytta ner efter sommaren till Fuengirola. Har en tjej på 3.5 år som ska börja på den svenska förskolan.
    vi tänkte flytta under hösten Vi vill oxå ha vår son på svenska  förskolan,men dom måste va 3 år fyllda eller hur? Var ligger de stället ni flyttar till? kram
  • Tony77

    För en barnfamilj är nog Fuengirola bäst. Den har den största svenska utlandskolan. Massor med svenskar

    Nära till skidåkning på vintern.

    En stor svensk matbutik som har allt. CASA NORDICA

    Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bo någon annanstans

  • Foodlover

    Kan inte annat än hålla med ovanstående.
    Flyttade tillbaka till Sverige i juni månad och saknar Fuengirola och hela solkusten varje dag. Men vi kommer att flytta tillbaka när tiden är den rätta.
     

  • Mosis

    Jag flyttar till Spanien i december med min 5 åriga son :) flyttar cirka 9 mil utanför Alicante ner mot cartagena. :)
    Vore jätte roligt att komma i kontakt med andra svenskar där nerw! :)

Svar på tråden småbarnsföräldrar i spanien