Inlägg från: moonstar88 |Visa alla inlägg
  • moonstar88

    Ruvdag 11, kan detta vara ett plus?! (bild)

    Hejsan! Jag är nu på ruvdag 11 och gjorde i morse ett grav.test. Kan detta vara ett plus? Jag har aldrig fått ett sånt kallat "spökaträck". Ska såklart testa igen imorgon eller på onsdag för att se om strecket blivit starkare.

    Otroligt tacksam om någon som hälst svarar.


  • Svar på tråden Ruvdag 11, kan detta vara ett plus?! (bild)
  • moonstar88

    Nu äntligen!!!
    Fixade bilden via datorn istället, tack för tipset :).
    Hoppas någon kan kolla på bilden och säga vad de tycker.


  • moonstar88

    Är det sant?! Jag hoppas verkligen att det är ett plus. måste testa senare också för att  se om sträcken blir starkare. Tack så mycket för hjälpenGlad det betyder mycket.
    Finns det några fler som kan tycka och tänka så man kanske själv kan börja tro och hoppas på att det verkligen har fungerat efter alla år och alla mediciner.

  • moonstar88

    Vad spännande:). Ska köpa ett digitalt test idag, måste ju få det mer svart på vitt om nu förstår. Allt känns bara så jätte konstigt. Hoppas bara att allt stämmer och isådana fall att den vill stanna i 8 månader till:).

  • moonstar88

    Nu har jag varit och köppt ett digitalt test med veckoindikator som jag kanske kommer ta imorgon, vill ju testa med morgonurin för bästa resultat. Men tror ni att det digitala testet visar något även fast dagens test var så svagt?

  • moonstar88

    Men gud tänk om det är så att jag/vi är gravida! Känns helt overkligt, imorgon ska jag ta mitt nya test och om det visar att jag är gravid kommer jag nog kunna börja tro på det:). Min riktiga testdag är på lördag, ska jag isådana fall vänta med att ringa ivf kliniken tills nästa måndag för att berätta resultatet? Tack så mycket för att så många bryr sig om att svara, det uppskatas mycket av mig och killen:)

  • moonstar88

    Jaa, det blev, Gravid 1-2!!! Jag är gravid!!!! Kan inte tro det, kommer nog ta ett bra tag. Men vad händer nu? Ska jag vänta med att ringa kliniken eller ska jag ringa idag? Hoppas hoppas hoppas att den eller dom (fick tillbaka 2 st embryon) vill stanna lääääääääänge.

  • moonstar88

    Tack tack:). Jag har haft små bruna flytningar då och då och en liten blödning idag:/ hur ska det tolkas? Jag är såklart orolig men är det något faligt tror ni? Tacksam för svar:)

  • moonstar88

    Jaa tanken att ett embryo har lotsnat har också slagit mig men man blir så otroligt nojig och orolig. Ska nog ringa kliniken imorgon för att fråga dom om dom kan göra något för att förebygga eventuellt missfall. Jag blöder ju inte som när jag har mens så det hoppas jag är väldigt positivt.

  • moonstar88
    Kämpavidare2012 skrev 2012-06-12 18:15:02 följande:
    GRATTIS! =) Jag ska göra återföring i morgon och undrar lite hur du har levt under ruvartiden? Levt som vanligt? Ändra ngt?

    Hej! Vad spännande:). Jaa jag har nästintill varit helt ledig från och med äp och vilat mycket dels för att jag haft ont och varit trött efteråt fram till ruvdag 5 ungefär. Lysnat på kroppen har jag också gjort, känner jag mig trött så lägger/sätter jag mig ner och tar det lite lugnt. Om det är detta som gjorde så det lyckades vet jag inte:). Jag hoppas bara nu att blödningen slutar och att allt blir bra. Stort lycka till och hoppas allt går bra för dig också:)
  • moonstar88
    Bloondie skrev 2012-06-12 22:42:31 följande:
    TS...hur mår Du?

    Joo då sådär, tack för att fu frågar. Jag blöder fortfarande men inte så mycket som vid mens plus att det är mer slajmigt liksom:/, hoppas det är possitivt i varje fall. Ska ringa till kliniken idag och prata lite med dom. Finns det någon här som har något tips om vad man kan göra mer än att vara orolig?
  • moonstar88

    Pratade med kliniken nyss och dom sa att det inte fanns någonting att göra för att det skulle sluta blöda utan om det var tillräckligt starkt så skulle det stanna om annat så släpper det och det blir då missfall. Jag ska ta grav.test på lördag som är min riktiga testdag och höra av mig till dom på måndag igen. Men vissa kan ju blöda i början av graviditeten utan att det är någon fara. Det är "bara" att vänta och se.

  • moonstar88

    Joo fick tillbaka två så hoppet är ju såklart kvar. Det är ju tyvärr mer än bruna flytningar men mycket ljusare blod och mer utspätt vet inte om det är positivt men det känns så. Det är nog bara att vänta 3 dagar till och ta det testet jag fick från kliniken då. Känns bara som om jag behöver en solskenshistoria om detta. Det är ju en lång väg ändå att gå när man gjort IVF.

  • moonstar88

    Det är våran första IVF då vi fått tillbaka något i huvud taget, detta pågrund utav både jag och killen tydligen har problem med ferteliteten. Därför fick vi tillbaka två embryon också eftersom läkaren inte viste om något ägg skulle bli befruktat ich utvecklas nästa gång. Därför är det mycket kännslor som står på spel.

  • moonstar88

    Hejsan igen! Tyvärr tror jag att det är ett missfall jag fått eftersom det igår och idag även har kommit ut klumpar och "bitar". Jag har aldrig fått missfall tidigare så jag vet ju inte riktigt hur det ska vara, jag har ju inte haft särskilt ont eller så. 
    Jag önskar bara att det skulle finnas ett sätt att få reda på hur det verkligen står till nu på än gång men eftersom jag i sådana fall bara är i vecka 4+2 så är det ju helt omöjligt. Är det helt omöjligt att få ett riktigt missfall med ena embryot fast det andra är kvar och utvecklas som det ska???

  • moonstar88
    Gaaaa skrev 2012-06-14 16:20:25 följande:
    Så knepigt, men jag har fått knäppa upp knappen i byxorna...
    Det är väldigt vanligt att vara uppsvälld efter äp. Tror det tog närmare två veckor för min mage att bli "normal" och då var det bara på morgonen och en bit in på dagen. Jag blir fortfarande uppsvälld på kvällarna. 
    Lycka till med allt! 
Svar på tråden Ruvdag 11, kan detta vara ett plus?! (bild)