• Mariona

    Tar också behandlingar hos dr Nie nu

    Hej!
    Jag har också kommit igång nu första månad hos dr Nie.

    Jag är i 28års ålder och försökt bli med barn med min man under 2års tid nu i augusti men
    inget resultat. Har varit på fertlitetsmottagningen för undersökning med min man men de har inte hittat
    något än så länge som skulle kunna påverka infertiliteten. Äggkvaliteten har inte prövats heller ännu eller
    äggledarblockering. Men nästa steg är att komma igång med Pergotime i augusti fast jag har regelbunden mens varje månad, vilket innebär att jag får göra tablett-behandlingen varannan månad. Nu blir det sommaruppehåll på fertilitetsmottagningen och jag beslutatde att prova Dr Nies behandlingar efter att ha läst folks erfarenheter och resultat på nätet. Nämnde detta för sjuksköterskan som tyckte att det var en bra idé.

    Jag bokade en tid till en söndag som jag räknade att jag skulle få mensen, men det kom en dag för tidigt,
    så jag beslöt mig att åka till stockholm utan att boka tid, då telefontider är må-fre 13-15. och det här var på
    en lördag. Jag kom dit 12.30 och hon hade ledigt. Vi gick in och pratade om mitt problem och själva
    behandlingen och kostnaden. Hon tog blodtrycket på mig, vilket var jätte lågt samt pulsen. Sedan tittade hon
    på min tunga och frågade om jag hade problem med magen eller ryggen. (man ser det på vita beläggningen på tungan och tandavtrycken på tungans sidor vad jag vet). Har inte märkt några problem med magen förutom att det vore bra att tömma magen minst 1ggn om dan vilket det inte gör för mig. Men ont i ryggen har jag (pga att mitt ena ben är kortare än den andra).

    Kostnaden skulle bli 280kr/behandling + 40kr medicinen i äggliknande-skalen + 100kr för Moxa. Hon ordinerade 7 dagars behandling vilket blev 2340kr. Hon tar inte kort utan man ska betala kontant. Man kan betala dagenskostnad åt gången. Fick kvitton.

    Behandlingen tog 1,5-2h. Behövde inte vänta länge till min tid. Märkte att f.m. och på helger är det mer lungt.
    Ja, hon jobbar varje dag. Tror att hon är ledig f.m. på lö-sö.

    Behandlingen tyckte jag gick bra. Nålarna kändes på första stacken men sen kände jag inget mer förutom att jag kunde inte lyfta armarna och benen utan att det strålande vidare i kroppen. Fränt tyckte jag, kändes som nålarna jobbar där de ska :) Först låg jag på magen och sen på ryggen. Hon har handukar och örngott där så man behöver inte ta med det. Det är inte mycket man hinner prata med henne under behandlingarna då hon går till patient till patient och telefonen ringer ofta. Detta var  ingen störningsmoment för mig men vissa kan tycka det. Råder att man går dit med inställningen att bara ta det lungt under behandlingen och göra så som hon säger. Frågor är välkomna men fundera på de i god tid så att du hinner fråga henne när möjligheten ges :)

    Moxan var lite knepig då det är någon slags ört i en rör, lindat runt med ett papper. 1cm bit ska kapas och läggas uppepå ingefäraskivan och det sen på naveln. Sen ska man tända moxabiten. TIPS! Fråga efter en Moxa som är "Smokeless"! Den första jag provade gav ifrån sig sådan rök så att det luktar i hela hemmet och röken är inte behaglig när man är ickerökare, och tror inte att det är så hälsosamt heller att andas in. Men jag fick en annan när jag bad om en annan lösning på detta. Det funkar mycket mycket bättre, men har en "marijuana" lukt i sig :) så gör det helst ute om ni har möjlighet till det. Risken finns att grannarna reagerar. Än så länge har jag inte fått klagomål eller blivit anmäld hehe. 

    3mm tjock ingefäraskivan blir sakterligen varm med moxan uppepå, och då gäller det att flytta den runt på magen, upp och ner från naveln, så länge du orkar. Ha en glas med vatten nära. Skär en bredbit ingefära så att du kan få tag i den när du flyttar. Brände mig några gånger när Moxan satte sig i rullning på magen, men man blir bättre med det efter några dagar :) Det ska göras 3ggr om dan.

    Men det var inte det mest underligaste. Sen efter de 7dagarna så ordinerade hon mig att köpa 4 franska duvor som jag ska äta 1ggn/v. Det ska helst ångkokas men jag provade ångkoka den 1h tills jag gav upp och
    satte den in i ugnen med folie, då det kändes som forever. Ta gärna temp på den så att den gräddas ordentligt. Man kan få tag på frysta duvor på Östermalmtorgets saluhall. Läste på nätet att säljaren vet exakt vad det handlade om när man frågar efter duvor, vilket han gjorde. Han sa att det verkar funka om man vill bli gravid :) Han sa också att det bör vara 70 grader varmt som kött men enligt min tempmätare så står det 100grader på vilt, vilket jag valde. Det blev torrt men då behövde jag inte vara orolig för oönskade konsekvenser.
    Det smakar som kyckling men doften är inte så förtjusande :/

    Hoppas mina erfarenheter är till hjälp för er. Jag hoppas att detta ger resultat på första månaden.
    Dr Nie rekommenderade att vi provar detta 4månader, men förhoppningsvis behöver jag inte komma tillbaka nästa månad för nya behandlingar. Hon bad mig att skicka en bild på bebisen sen som hon kan hänga på anslagstavlan i sitt kontor bland de andra lyckliga familjefoton med lyckat resultat.

    Kan skriva igen för att informera hur det går för mig.

    Lycka till!
     

  • Svar på tråden Tar också behandlingar hos dr Nie nu
  • Katt135

     Hej,

    Tack för det du skrivit.  

    Hur har det gått för dig?
    Skriv gärna mer, jag är jätte nyfiken och funderar på att gå själv. 
       

  • Mariona

    Hej! :)

    Det blev inget efter första akupunkturbehandlingarna och har inte tagit fler behandlingar månaden efter då
    jag inte hade möjlighet att åka till Stockholm. Men om mensen kommer denna vecka, så ska jag dit igen.Under tiden har jag försökt äta oftare varma grytor med lamm, kyckling och fisk, (chilli, ingefära, green pasta curry, samba oelek som kryddor) och havregrynsgröt med kanel och haft värmekudde på magen 1-2 gånger om dan, som jag själv tror kan hjälpa hålla livmodern varm. Har läst på nätet att dessa ingredienser kan pigga upp kroppen. Har försökt vara mer aktiv och motionerat, dvs. power walks, cyklat till jobbet och allmänt försökt vara mer vaken och hurtig utan att stressa. Verkar som min matsmältning har blivit bättre. Kissar inte lika ofta och tarm-uttömningar sker oftare :) få se om kost och livs-förändringen har gjort någon nytta. Har däremot en duva kvar i frysen som får vänta till nästa behandlingen hehe.

    Läste igår på nätet (blogg) att de sperma-testerna som man gör på sjukhus görs inte så som på IVF kliniker, där de undersöker spermans förmåga att ta sig framåt i vätskan. Blev rätt så besviken att det finns risk att de inte har gjort en fullkomlig test på sperman och att det planeras olika behandlingar för mig istället, som kanske är helt i onödan. Vi kanske måste börja om från början med testerna på en privat klinik. Hur kan de hoppa över sådan test och slösa bort vår dyrbara tid?!! Nu har de sommaruppehåll på lasarettet så att jag inte kan höra med dem direkt om detta stämmer. Skickade en mailfråga till min gynekolog igår om hon vet hur testerna görs. Få se vad hon svarar. Har förstått att det är ingen som hjälper en om man inte själv är aktiv och ifrågesätter - gör andras jobb. Det blir bäst gjort när man har själv kontroll över allt. Ledsen för min negativitet men så känner jag just nu. 

    Blir nog bättre dagar här framöver :)

    Mvh
    Marion   

       

       
       

      
            

  • Mariona

    Ehm... ... läser mitt inlägg som jag skrev senast, och hoppas att jag inte blev alltför personlig där tidigare med mina negativakänslor och om mina privata angelägen som inte frågades om. Tur att man kan vara anonym här :D haha...

    Ett annat tips;
    Har googlat lite mer om allt möjligt och läste om ph-värdet, vilket var jätte intressant. Om jag har fattat det rätt så är det surt i underlivet om man har ett lågt ph-värde, vilket påverkar negativt på spermierna... eller? Jag verkar ha de symptomen som visar att jag har för lågt. Ska till apoteket nu och fråga efter ett test som man kan göra hemma, samt kurer. Få se vart detta leder. Hoppas att det är orsaken till mitt problem - för att då är det lätt fixat :)

    Har någon annan erfarenheter av detta, eller är jag "ute och cyklar"?

  • Katt135

    Hej,

    Nej ingen fara tycker jag. Man måste få skriva av sig :)
    Jag har fått min mens idag :( en söndag! Jag hoppas  Dr. Nie kan ta emot mig?!?!  

    Vill gärna åka dit så fort jag vaknat men kännde att hon måste få vila hon med ska åka dit efter lunch.

    Jag ska googla lite om ph värdet, låter intresant.

    Blev det några fler resor för dig till  Dr. Nie?

             

  • Jempa84

    Hej.

    Hur har det gått för er. Är själv jätteintresserad av att beöka Dr. Nie för barnlöshet... 
    Fick nyss min mens, (lördag) ska försöka åka till henne i morgon. Det borde väl gå? 

    Är jättenervös. Har ni några tips att ge?

    :) 

  • michabf

    Hej. Så nyfiken på hur det har gått med dr Nies behandling. Blev du gravid på första behandlingen?
    MVH
    Micha

Svar på tråden Tar också behandlingar hos dr Nie nu