• FoxyMama

    BF februari 2013 i Göteborgsområdet

    Hejsan!  Finns det fler än jag som nyligen plussat och väntar en liten i februari 2013? Vore i så fall kul om vi kunde samlas i den här tråden och utbyta erfarenheter, peppa varandra samt bara göra väntan lite roligare ihop. Jag vet att det redan finns en februaritråd, men fördelen med att ha en tråd med geografisk indelning är ju att man kan träffas.  Ha lite fikaträffar, lära känna varandra och förhoppningsvis upptäcka att man har mer gemensamt än bara graviditeten.  Jag och min sambo plussade i fredags och har prel BF den 9februari.   Hoppas på många vill bidra till den här tråden!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-18 17:15
    Här hittarn ni BF- listan

    www.familjeliv.se/Forum-11-222/m65415665.html

  • Svar på tråden BF februari 2013 i Göteborgsområdet
  • Mal86
    Barn nr 1 skrev 2012-07-05 12:10:02 följande:
    En liten fråga.. hur snabbt kommer magen börja synas?? Enligt Barnmorskan så är jag i 5+2 (måndags) jag gifter mig i augusti och skall sy in min klänning nu idag. Kommer det bli någon skillnad på magen på 1 månad?

    Ursäkta om det är en dum fråga.. men är helt ny på det här..  



    Det är absolut ingen dum fråga, jag kan bara svara för mig och mina bröst har växt ca en storlek och jag använder inte mina jeans längre då dom börjar bli lite tajta he he jag är i v. 7+1
  • BabyBjörn

    Hej på er!!

    Jag och min sambo bor i Alingsås och vi väntar vårt första barn i slutet av Januari runt den 23 är det beräknat till.
    Var och gjorde ett UL i tisdags för oron över mina avtagande symtom, men allt så fint ut och vi fick se en liten bebis där hjärtat slog vilt och den röde sig för fullt.

  • Längtan 30
    BabyBjörn Grattis, va mysigt att få se bebisen..!! Ja å min sambo bor oxå i Alingsås, va hos BM för första gången imorse. Vårt första barn oxå, fast bf i februari. 
  • Snuttan 01

    Barn nr 1: ingen konstig fråga alls. Jag köpte mamma byxor redan i v 7 då jag inte fick stängt de vanliga. Och nu när jag är i vecka 11+6 så hade det aldrig gått att ens ta på mig de andra. Magen har börjat bli stor. :)

  • frida79

    jag köpte mina första mamma-kläder igår i v 9 (8+1) ett par jeans och ett grönt linne från lovely mama i göteborg Glad kan inte knäppa några av mina gamla byxor :(


    BF - 12 februari 2013
  • Snuttan 01
    frida79 skrev 2012-07-06 09:51:46 följande:
    jag köpte mina första mamma-kläder igår i v 9 (8+1) ett par jeans och ett grönt linne från lovely mama i göteborg Glad kan inte knäppa några av mina gamla byxor :(
    Visst är det härligt att ha mamma kläder.Inget som sitter åt och så.
  • frida79
    jennie01 skrev 2012-07-06 09:53:06 följande:
    Visst är det härligt att ha mamma kläder.Inget som sitter åt och så.
    det var superskönt att få på sig! Glad hade helst velat byta ut hela min garderob till enbart mamma-kläder men det blir lite väl dyrt :(
    BF - 12 februari 2013
  • Längtan 30
    frida79 skrev 2012-07-06 10:13:09 följande:
    det var superskönt att få på sig! Glad hade helst velat byta ut hela min garderob till enbart mamma-kläder men det blir lite väl dyrt :(
    Hihihi, ja håller m fast ja e 2v efter dig å fortfarande kan ha en del av mina gamla kläder å så. Laddar för att åka t Ullared i augusti för å köpa på mig mammakläder, just nu har ja 2par mammabyxor å 2 amningsbehåar (hittade ingen gravidbehå) bara Vart köpte du dina

    Träffade min/vår BM igår, underbar människa så himla vänlig, mjuk å positiv! Kändes lite underligt att få prata graviditet m nån annan än min sambo hehehe, men så härligt på samma gång! Nyper mig fortfarande i armen ibland å försöker att inte låta rädsla för ma/mf ta över, inte lätt dock..Just nu bara lite ömma bröst å växtvärk som enda symtom. Bm "tröstade mig" angående utebliven graviditetsillamående m att graviditeten e i ett tidigt skede å att d finns tid för illamåendet att komma, lr så e ja en av dom som inte blir illamående alls. Usch, vill känna mig mer gravid!
  • frida79
    Längtan 30 skrev 2012-07-06 10:25:05 följande:
    Hihihi, ja håller m fast ja e 2v efter dig å fortfarande kan ha en del av mina gamla kläder å så. Laddar för att åka t Ullared i augusti för å köpa på mig mammakläder, just nu har ja 2par mammabyxor å 2 amningsbehåar (hittade ingen gravidbehå) bara Vart köpte du dina

    Träffade min/vår BM igår, underbar människa så himla vänlig, mjuk å positiv! Kändes lite underligt att få prata graviditet m nån annan än min sambo hehehe, men så härligt på samma gång! Nyper mig fortfarande i armen ibland å försöker att inte låta rädsla för ma/mf ta över, inte lätt dock..Just nu bara lite ömma bröst å växtvärk som enda symtom. Bm "tröstade mig" angående utebliven graviditetsillamående m att graviditeten e i ett tidigt skede å att d finns tid för illamåendet att komma, lr så e ja en av dom som inte blir illamående alls. Usch, vill känna mig mer gravid!
    jag köpte mina kläder på övre husargatan 21 i gbg :) bh har jag flera bra sedan innan, köper dom på klädlagret för 49 kr/st, supersköna utan sömmar och byglar :) jag hade bara illamående i totalt 1 vecka och nu har jag mått bra i 4 dagar i streck så jag tror och hoppas att inte illamåendet kommer tillbaka.. istället har brösten börjat spänna och magen växer rejält, hungern och den extrema tröttheten håller i sig..
    visst var det skönt att få ventilera graviditeten med en barnmorska :) jag ska träffa läkaren nu på tisdag när jag skrivs in och barnmorskan den 6e augusti :)
    BF - 12 februari 2013
  • BabyBjörn
    Längtan 30 skrev 2012-07-05 18:48:36 följande:
    BabyBjörn Grattis, va mysigt att få se bebisen..!! Ja å min sambo bor oxå i Alingsås, va hos BM för första gången imorse. Vårt första barn oxå, fast bf i februari. 


    Åh va mysigt och ett stort grattis till er, det är en helt fantastisk känsla. Hur har du mått? Jag har haft tur, har mått bra. Det värsta har varit tröttheten och de ömmande brösten. Nu känns det gott att få ha sett det livet som växer inom en, men visst är man fortfarande lite nojjig att nått ska hända, men så är det ju.

Svar på tråden BF februari 2013 i Göteborgsområdet