• Musche

    ÄNTLIGEN! Gravid efter IVF och om liten stannar ses vi i feb/mars.

    jazmine25 skrev 2012-07-07 23:59:15 följande:
    Jag har fått missfall
    Ledsen att höra Jasmine... kramar om er.
  • Musche

    Hoppar med här. Fick + 7/7:) 
    Är i v 6 (5v +6 dagar) och ska på VUL på måndag 23/7 :)
    Jag kommer att vara i v 7 (6v +5dagar) vid VUL.


    Kommer då att göra VUL 31 dagar efter frysåterförandet. Äggen är odlade 3 dagar. Kändes som att det var tidigt? hur långt har ni emellan?


    Jag har en liten son som kom till via IVF och då var det 38 dagar efter frysåterförandet som VUL gjordes. Tänker på att hjärtat inte kanske syns på måndag, pga att det gått för kort tid, och tanken då på att få komma tillbaka 1 v senare för att kolla igen, jo, visst det är klart man skulle ju göra, men tankarna den veckan kommer ju inte vara direkt possitiva..

    Hur långt har ni emellan och vilken vecka + dagar kommer ni vara i när ni gör VUL?

    Lycka till alla med Gravid

    Kram

  • Musche
    Musche skrev 2012-07-17 13:07:55 följande:

    Hoppar med här. Fick + 7/7:) 
    Är i v 6 (5v +6 dagar) och ska på VUL på måndag 23/7 :)
    Jag kommer att vara i v 7 (6v +5dagar) vid VUL.


    Kommer då att göra VUL 31 dagar efter frysåterförandet. Äggen är odlade 3 dagar. Kändes som att det var tidigt? hur långt har ni emellan?


    Jag har en liten son som kom till via IVF och då var det 38 dagar efter frysåterförandet som VUL gjordes. Tänker på att hjärtat inte kanske syns på måndag, pga att det gått för kort tid, och tanken då på att få komma tillbaka 1 v senare för att kolla igen, jo, visst det är klart man skulle ju göra, men tankarna den veckan kommer ju inte vara direkt possitiva..

    Hur långt har ni emellan och vilken vecka + dagar kommer ni vara i när ni gör VUL?

    Lycka till alla med Gravid

    Kram


    Lycka till alla såklart, inte bara ni med Gravid, ville förtydliga :)
  • Musche

    Hej,


    Ingen som vill kommentera min skrivelse? :) hur många dagar mellan + och VUL? vilken vecka /dag var/kommer ni att vara i vid första VUL?


    Missmary, va härligt att ha fått se hjärtat slå, det är en fantastisk känsla !! Grattis:)


    Kämpavidare 2012, Grattis till + :) stackars er att ha fått så okunnig personal, går ni via landstinget, eller privat? man behöver ju verkligen kunnit å insatt personal som man kan lita på. Hoppas det blir bättre nu när er riktiga läkare kommer tillbaka.

    Kattflickan, håller med MissMary, helt otroligt att man kan göra så, håller alla tummar för dig! Grattis!

    Jag går på St Göran privat i Stockholm. och har gjort 3 IVF nu detta året. Gjorde 2st IVF 2010, då vår underbara son kom till :)

    Vi körs!

  • Musche
    Kattflickan skrev 2012-07-18 11:51:35 följande:
    Musche: Om de har en bra ultraljudsutrustning borde de kunna se hjärtat i 6+5. Min gynekolog vill inte göra VUL förrän i vecka 8 för att ha lite marginal. Då ska man kunna se ett hjärta. Jag bor i Uppsala och Reproduktionscentrum på Akademiska har sommarstängt, så jag kommer nog tidigast kunna göra VUL i vecka 9. Har gjort min IVF med PGD på Karolinska i Stockholm och de har också sommarstängt, så har även min privata gyn, så jag får vänta. Idag känns det lite jobbigt, har inte lika starka symptom längre. Samtidigt vet jag från tidigare graviditeter att symptomen brukar komma och gå. Ändå blir jag orolig. Jag har alltid mer symptom kvällstid, nån fler som har så? Jag försöker intala mig själv att jag ändå inte kan göra något mer för att det ska gå bra än vad jag gör. Nu ska jag städa badrummet för att få tänka på nåt annat. Millan
    Hej Kattflickan,
    Tack för svar.
    Ja, det är lite det jag känner också, att man vill ha lite marginal, så man slipper höra: Ja kan inte säga till 100% att jag ser något hjärta slå, ni får komma tillbaks om 1v! den veckan kommer ju då att vara olidlig!

    Jag känner lite av och till, man känner liksom att livmodern växer på något konstigt sätt. Kände jätte mkt de 2 första veckorna efter FET. Tror inte du behöver var orolig. Håller tummarna för oss alla!

    Städade badrumet precis ja mä :)
  • Musche
    När testade du positivt
    jazmine25                           RD 12
    MissMary                            RD 9
    susodus                              RD 7
    Kenize                                 RD 7
    Nalles mamma                    RD 10
    Loussan                              RD 14
    Humsebumsen                    RD 15
    Angla                                   RD 10+2 med hcg
    Musche                             RD 14 (5/7)

    VUL
    jazmine25                           16-20/7 och 8/8
    Missmary                            17/7 och 25/7
    Kenize                                 23/7
    Nalles mamma                    2/8
    Humsebumsen                    21/6
    Musche                                  23/7
      
    Inskrivning  
    MissMary                             MVC 3/7    
    Humsebumsen                   MVC 13/7 (förbesök 25/6)

    KUB

    RUL
    2/10  

    BF 
    Humsebumsen                   31/1 2013
    MissMary                            26/2 2013
    Kenize                                 4/3 2013 
    jazmine25                            8/3 2013
    susodus                             11/3 2013 
    Loussan                              16/3 
  • Musche
    MissMary skrev 2012-07-19 21:54:57 följande:
    Fixade till listan lite. Nu står alla BF i datumordning. Fyll gärna på den alla ni som är nya :)

    Funderar på det här med KUB? Ska ni göra det? Hur tänker och känner ni?  
    La in mig också nu på listan :)

    Vi gjorde Kub och fick 1/580 eller vad det var, trodde den siffran var jättebra, då jag var dåligt påläst, tills, precis som du säger Sosodus, fick höra om kompisar som fått siffror upp till 1/30000!! . Om det är så att man får en uträkning som ligger på 1/200 så rekomenderar de en att gå vidare, och detta är något som man bör ha tänkt igen innan man ens går vidare och gör KUB. Vidare är fostervattensprov och där finns det en liten liten riks för missfall.
    Jag är över 35 och kommer absolut att göra KUB denna gång också. det rekomenderas att man gör det och hade nog gjort det även om jag var under 35. Tycker det är en trygghet.

    Något som jag kände när vi var där sist var att de ev räknade på ett lite speciellt för att det var en IVF. Varför å vilka siffror som blev annorlunda vet jag inte, men jag kommer denna gång att be om att få 2 uträkningar.

    Sosodus, du menar väl att allt ÖVER 1/200 var bra? för det är UNDER 1/200 som de rekommenderar en att gå vidare med fostervattensprov. :)

    Ha en bra dag!
  • Musche
    Har precis flyttat fram mitt VUL, då jag känner att den tid jag fått gör mig bara nervös för att det ska vara för tidigt att se ett litet hjärta slå. Uppdaterat listan igen :)

    När testade du positivt
    jazmine25                           RD 12
    MissMary                            RD 9
    susodus                              RD 7
    Kenize                                 RD 7
    Nalles mamma                    RD 10
    Loussan                              RD 14
    Humsebumsen                    RD 15
    Angla                                   RD 10+2 med hcg
    Musche                             RD 14 (5/7)

    VUL
    jazmine25                           16-20/7 och 8/8
    Missmary                            17/7 och 25/7
    Kenize                                 23/7
    Nalles mamma                    2/8
    Humsebumsen                    21/6
    Musche                                  8/8
      
    Inskrivning  
    MissMary                             MVC 3/7    
    Humsebumsen                   MVC 13/7 (förbesök 25/6)

    KUB

    RUL
    2/10  

    BF 
    Humsebumsen                   31/1 2013
    MissMary                            26/2 2013
    Kenize                                 4/3 2013 
    jazmine25                            8/3 2013
    susodus                             11/3 2013 
    Loussan                              16/3 
    Musche                                 12/3 2013
  • Musche
    Kattflickan skrev 2012-07-20 11:16:45 följande:
    Vid en en IVF påverkas hormonerna som de mäter i blodprovet vid KUB, därför kan risken överskattas om de inte kompenserar för det. Tror att det är rätt nytt att de kompenserar i beräkningen för IVF. De resultat ni fick är alla bra. Man har helt enkelt inte sett nån ökad frekvens av kromosomfel hos barn födda av kvinnor med lägre risk än 1:200. Sen missar ju kub 10% av de med kromosomfel.
    Justja, man ska lämna blodprov innan KUB, och det är det de räknar på lite också justja, tack hade glömt.
    vart har du läst siffrorna om 10%?
  • Musche

    Hej, Ingen dum fråga. Det är progestronet som kommer ut. Ibland kommer det ut klumpar av det å kan se lite grön/beige ut. Inget farligt. Kolla med din klinik om du ändå är orolig. Ha en bra dag!


    Kattflickan skrev 2012-07-22 15:54:54 följande:
    Dum fråga för oss som gjort IVF. Jag har under ett par veckor haft gula/ gulgröna flytningar vilket gjort mig lite orolig. I förrigår kväll tog jag min sista progesteron vagitorie, jag har trappat ner efter testdagen, först två per dag i tre dagar och sen en per dag i fyra dagar. Sen jag slutade med progesteronet har flytningarna blivit mer genomskinliga och " blöta". Kan det ha varit progesteronet som irriterade underlivet?

Svar på tråden ÄNTLIGEN! Gravid efter IVF och om liten stannar ses vi i feb/mars.