• Kämpavidare2012

    ÄNTLIGEN har vi fått vårt positiva gravtest efter våran första IVF! Någon mer som nyss fått positivt?

    Hej!

    Igår fick vi vårat positiva gravtest! =) LYCKLIG!!!! 
    Har egentligen TD på fredag men pga av stark mensvärk testade vi redan igår får jag va säker på att de skulle va negativt för trodde inte man hade så stark mensväk när man är gravid men tydligen så hade man det ;) Det är på nätterna jag har som mest mensvärk vilket jag tycker är konstigt på dagarna kommer det bara av och till och inte lika starkt.

    Men inatt trodde jag att jag hade fått missfall för jag hade så sjukt ont och har aldrig vart gravid så svårt och veta vad som är normalt eller inte men inget blod har kommit och testet va positivt i morse också :D

    Blandade känslor det här =)

     

           


  • Svar på tråden ÄNTLIGEN har vi fått vårt positiva gravtest efter våran första IVF! Någon mer som nyss fått positivt?
  • CookieKaka

    Får jag va med här oxå? Har ju testat väääldigt tidigt nu på rd9 men ett tydligt plus. Tog testet för att jag mått konstigt igår och idag. Har ju inte TD förens nästa vecka men ville kolla om det är proggisarna som lurar kroppen eller om det kunde vara en grav. Har haft kraftiga ilningar i inne i slidan (ursäkta) som jag aldrig känt tidigare. Hoppas dom vill stanna hos oss i många månader framöver :)

  • Kämpavidare2012

    Vet du vad man får äta och inte äta? :) kollat lite men tycker det verkar krångligt! ;) haha.. Choklad fatta jag som att de inte va bra? Jag som älskar choklad! ;) egentligen allt sött och de verkar ju som att de va mindre bra typiskt. Hoppas jag får sug på ngt nyttigt ;) haha.. Får man äta oskalade räkor? Som på en räkfrossa när man ska skala själv?

  • CookieKaka

    Som jag har fattat det så får man äta färska räkor om dom är just färska. Dum som jag är (kanske tar ut segern i förskott) så sprang jag till butiken å köpte vi föräldrar gravid special och däri fanns det massor med kostråd. Ska jag lusläsa åt dig? Chocklad vet jag inget särskilt om. För mig blir sushi å kaffe tuffast men herregud jag kan leva på ärtsoppa om det vore en rekommendation bara bebis vill stanna :) ellerhur?!

  • Kämpavidare2012

    Om du läser får du gärna ge mig tips för jag har ingen koll :) ska på räkfrossa 2 onsdagar i rad älskar räkor men får kanske ta ngt annat ;) ja de skulle jag med göra ska du veta :)

  • CookieKaka

    På rekommendationer för fisk å skaldjur så står det räkor två till tre gånger vecka, så det kan du nog fortsätta med. Choklad hittar jag fortfarande inget om varken i tidningen eller på Livsmedelsverkets hemsida så om ingen annan här har koll så..... Jag äter det nog iaf.

  • Kämpavidare2012

    Okej! Kan ju ta räkfrossa en utav gångerna ;) jag läste de någonstans igår men vet ej vart :) lär jag med göra fatta som att lite då och då va ingen fara men varje dag flera 100g va väl inte det bästa. Godis och chips och så gav väl inte den näringen barnet behövde som jag fatta men äter man mat och så och sen lite mys med godis och så på helgen kan de ju ej va skadligt. Lakrits där emot ska man ej äta för mycket av.

Svar på tråden ÄNTLIGEN har vi fått vårt positiva gravtest efter våran första IVF! Någon mer som nyss fått positivt?