• Anonym (Nanny)

    Jag är Nanny till vuxenbebisar - fråga mig vad ni vill

    Sedan ett par år tillbaka jobbar jag lite extra med att vara Nanny till vuxenbebisar som behöver omsorg och eller fostran. Skrev om det i en annan tråd men det blev tokigt kände jag. Startar den här i stället.

    Jag tar emot bebisarna i mitt hem, sköter dem som små barn, byter deras blöjor (inte bajs), matar dem, gullar med dem, ger smisk till de som behöver fostras. Inget sex förekommer även om en del av dem såklart blir upphetsade av babybehandlingen.Men det får de själva ta hand om i så fall.

    Ser mig egentligen mer som terapeut än något annat, för många av mina bebisar har ett enormt behov av att få den här sidan av sig själva sedd och accepterad. De kanske aldrig pratat med någon enda människa i hela världen om hur de känner.

    Mina bebisar är undantagslöst jättetrevliga människor. De kommer från alla yrken och samhällsklasser. Det de har gemensamt är kanske mest att många av dem behöver släppa kontrollen över sig själva. Annars har de många olika behov och önskningar.

    Vill du veta något är det bara att du frågar.

    Kram

    Nanny Lisa     
       

         

  • Svar på tråden Jag är Nanny till vuxenbebisar - fråga mig vad ni vill
  • nobilis

    Har inga frågor, men tycker att det är jättebra om du kan få dessa människor att må bättre.

    Synd att udda läggningar betraktas som så sjuka att man blir idiotförklarad och hånad för dem. Att vilja vara bebis , för att ta ett ex, skadar ju ingen.

    Att ha en sån läggning/behov och inte kunna leva ut den eller dela den med någon måste vara ett helvete.

    Jo , en fråga förresten, är det mest män eller kvinnor som har denna läggning ? Eller jämt fördelat ?       

  • Anonym (Nanny)
    nobilis skrev 2012-06-28 15:11:41 följande:
    Har inga frågor, men tycker att det är jättebra om du kan få dessa människor att må bättre.

    Synd att udda läggningar betraktas som så sjuka att man blir idiotförklarad och hånad för dem. Att vilja vara bebis , för att ta ett ex, skadar ju ingen.

    Att ha en sån läggning/behov och inte kunna leva ut den eller dela den med någon måste vara ett helvete.

    Jo , en fråga förresten, är det mest män eller kvinnor som har denna läggning ? Eller jämt fördelat ?       
    Hej!

    Jag kan bara hålla med dig om det du skriver.

    Jag har bara stött på män i det verkliga livet, men det finns kvinnor också, det vet jag.    
  • Tashie

    Fox News har jämfört bronies (oftast unga män, men i praktiken vem som helst utanför målgruppen, som tittar på den nya My Little Pony-serien) med vuxenbebisar. Vad tycker du om det?
    Youtubeklipp finns här:
    ">


    (Och det de säger att bronies ger upp sina liv för MLP är inte sant)

  • Ermenegildo

    Skriker de mycket? Kan du trycka ner dem i en Babybjörn om du måste gå ut och gå? Har du köpt mobiler de kan ligga o titta på? Klär du pojkarna i blått och flickorna i rosa eller väljer du könsneutralt?

  • Anonym (Tröstar?)
    Anonym (Nanny) skrev 2012-06-28 15:14:19 följande:
    Hej!

    Jag kan bara hålla med dig om det du skriver.

    Jag har bara stött på män i det verkliga livet, men det finns kvinnor också, det vet jag.    
    Just det, nanny. Detta är ju en väldig udda läggning, men den räknas vill som en "sexuell" sådan? Och hur tröstar du dem, när de har ångest över just sin läggning? Om någon skulle få reda på det "utan för deras kretsar, kan de jo just bli hånade och förnedrade, och det är ju förskräckligt. Vad betalar de, är det pr/ timme? Och åker du till dem, eller de till dig? Eller har du en "praktik"?

    Intressant att fler och fler vågar att ta fram olika "tabun" och diskutera dem öppet. Du gör alldeles säkert en jätte viktig insats för dessa människor.
  • Anonym (udda)

    Det är jätteviktigt att få leva ut sin läggning och behov. Det är en del av en själv som inte går att skala bort och när man försöker förtränga det så känner man sig bara tom och som att en del av en saknas. Har själv en del av mig som är ganska udda och bara vetskapen att min sambo älskar både den delen och alla andra delar av mig gör mig lugn och nöjd. Vill och behöver jag leva ut den så får jag det. Så det är jättebra att dessa bebisar får det de behöver av dig TS.

  • NicKnejm

    Hur kom du in på detta, hur väcktes ditt intresse?

    Var hittar du dem som vill ha din omsorg, hur hittar de dig?

    Jag har aldrig hört talas om detta men förvånas inte så nämnvärt. Människohjärnan är komplex. Milt sagt.

  • Anonym (Nanny)
    Tashie skrev 2012-06-28 15:15:32 följande:
    Fox News har jämfört bronies (oftast unga män, men i praktiken vem som helst utanför målgruppen, som tittar på den nya My Little Pony-serien) med vuxenbebisar. Vad tycker du om det?

    Youtubeklipp finns här:



    (Och det de säger att bronies ger upp sina liv för MLP är inte sant)



    Om broniesar vet jag tyvärr ingenting, så jag kan inte ha någon åsikt. Sorry.
  • Anonym (Nanny)
    Ermenegildo skrev 2012-06-28 15:16:54 följande:
    Skriker de mycket? Kan du trycka ner dem i en Babybjörn om du måste gå ut och gå? Har du köpt mobiler de kan ligga o titta på? Klär du pojkarna i blått och flickorna i rosa eller väljer du könsneutralt?



    En del skriker lite, men de flesta pratar som vanligt om de får det. Babybjörn? *s* det skulle knäcka ryggen på mig. Mobiler? Ja! De har oftast egna kläder med sig, men jag har flera små gossar som älskar rosa klänningar, så de är ganska genusmedvetna.
Svar på tråden Jag är Nanny till vuxenbebisar - fråga mig vad ni vill