• Happymom

    Muspekare som hoppar tillbaks i texten. Hjälp!

    Finns det någon tekniskt kunnig här på FM som vet om det går att ändra inställningarna på en PC av märket ASUS, så att inte muspekaren hoppar dit muspekaren står är hela tiden?

    Det är grymt irriterande att alltid behöva tänka på att flytta bort muspekaren från texten så att man inte hoppar tillbaka i texten och råkar skriva mitt i den hela tiden. Ibland markeras hela texten och om man då är ouppmärksam försvinner allt man skrivit. Att har armar o händer uppe i luften istället för lutade mot kanten av datorn är också jobbigt.

    Alla som lånar min dator tycker den är urjobbig. Går knappt att skriva på.   

    Kan tillägga att jag medan jag skrivit den här texten har hopat i texten och fått redigera ett 20-tal gånger *suck*

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-01 12:36
    Så typiskt att överskriften blev fel. Skulle ju stå "Markör som hoppar tillbaka i texten"

  • Svar på tråden Muspekare som hoppar tillbaks i texten. Hjälp!
  • Happymom

    Jag har två bärbara från Asus. Den ena installerade vi en extern mus till och då kunde man göra en inställning som gjorde att problemet försvann. Den andra däremot har vi inte gjort det på (och kommer inte ihåg inställningarna för det heller )

    Tror inte det är något fel utan bara en grymt irriterande inställning.

  • Floff

    Hmm okej.. Testa att gå in i kontrollpanelen och mus-inställningarna där och se om du hittar något, annars vet jag tyvärr inte.. Lycka till!

  • Happymom

    Ifall någon googlat hit för att få hjälp så har jag nu hittat en lösning som fungerar hjälpligt (dock inte helt):

    Jag har en Asus med windows 7 istallerat och så är enkelt var det att ändra inställningarna på känsligheten för pekplattan till musen:
     
    Du kan inaktivera alternativet för beröring om du inte behöver använda den till någonting. Det borde finnas en ikon som vagt liknar en touchpad i din taskbar (längst ner till höger på skärmen för de som är "datadyslektiker"), dubbelklicka på den ikonen jag inställningen ner hittade  jag känslighet.

    Har satt känsligheten på låg nu och det har "bara" hoppat 5 ggr istället för 20 under den tid jag skrev texten ovan.    
      

  • Happymom

    FN + F9 kan man trycka in för att tillfälligt inaktivera pekplattan (t.ex medan man skriver en text). Helt underbart! Jag kan använda min PC! Yeppiiii!

  • Happymom

    DreamBitch skrev 2012-07-23 13:09:55 följande:
    Kanske bör tillägga att man med detta program kan slå av sin touchpad helt. Jag älskar detta program eftersom jag aldrig använder min touchpad.
     
  • Happymom

    Aj aj, förstår att du menade väl Dreamgirl,  et önskar att du inte hade lagt in  desndvkjbvfkjurdnbgeraluvfer vnhedfkjvet intcbkjt inlägget. Nu är det värre än någonsin och jag

  • Happymom

    Nu kan jag inte ens styra sidan *snyyyft*

    Hur avinstallera hela det pro  grammet? Var ju mycket enklare att bara trycka på FN+F9.

    Nu vet jag inte hur jag ska göra touchen mindre känslig igen heller eftersom funktionen i taskbaren försvann.
       

  • DreamBitch
    Happymom skrev 2012-07-23 14:06:15 följande:
    Aj aj, förstår att du menade väl Dreamgirl,  et önskar att du inte hade lagt in  desndvkjbvfkjurdnbgeraluvfer vnhedfkjvet intcbkjt inlägget. Nu är det värre än någonsin och jag
    Då förstår jag inte vad du gjorde för det programmet har fungerat på alla mina datorer utan minsta bekymmer.
  • Happymom
    DreamBitch skrev 2012-07-23 15:05:08 följande:
    Då förstår jag inte vad du gjorde för det programmet har fungerat på alla mina datorer utan minsta bekymmer.

    Är nog bara jag som är så tekniskt okunnig, att när jag installerat programmet så var det nya saker som jag inte kunde. Men jag uppskattar verkligen din hjälp och kanske hjälper det andra som råkar googla in och vill lösa detta problem med muspekaren
Svar på tråden Muspekare som hoppar tillbaks i texten. Hjälp!