• Anonym (rädd)

    är rädd och ledsen

     är förtvivlad, varit som en djävla berg och dal bana 2 år tillbaka,

    vi gifte oss när tjejen var 6 månader.
    skilde oss 1 år sen, varit tillsammans i snart 9 år.
    efter skilsmässan beslöt vi oss få de fungera ändå.
     vi bor tillsammans som sambo.
    pappan till barnet jobbar mycket och pluggar en hel del.
    dock har vi bara denna tös inga andra barn.

    själv har jag mycket problem med värk, form av reumatism, som tröttar ut mig rejält iblan, men dock ska man vara aktiv i hemmet, tvätta städa laga mat handla , fixa så tösen kommer till fritids och till skola samt hämta, gå ut med hunden.

    sen ovan påalld detta ska man vara go glad och pigg på kvällen, ställa upp på sex när den biten kommer. gör man inte de så, ja då e man ego, kallhjärtad, skiter i allt och alla. hmm inklusive dålig mor och inte orda grant. men något sådant,

    humör mässigt på pappan till barnet, väldigt explusivt, tåler inte motsägelser, oftas enligt han såhar han rätt i alllt. de ha säger gäller oftast.

    men måste dock ändå säga är väldigt givmild av sig när han vill, skämtsam oxå mellan åt. kan vara öm när han sätter den sidan till. men inte ofta han säger till någon (Jag älskar dig) han man råd då knusslas de inte.
    visst e man unik är hans mening.

    nu till problemet.
    Dotter och Pappan.

    lill tjejen har tyvärr humöret efter han, samt sin envishet.
    men dock ändå, väldigt ömsint, kärleksfull, månar om dom som är svagare, för förståndig för sin ålder (7 År) väldigt hjälpsam, rädd om äldre och yngre.

    pappan och tjejen drar inte jämt, som kan förstås,
    men känner vet itne hur jag ska hanter deras situation längre, nu har allt brakat loss, han säger till hene hone en jävla idiot, han skiter i henne helt och hållet, att hon kan dra åt helvete så långt hon kan vill inte veta av henne,
    slut poängen är det är mitt fel hon är så enligt han, jag mjäkar med henne , gör allt för henne hjälper henne för mycket. i dag innan jag gick till jobb, tog de helt skruv, tösen rusar ut från hennes rum hugger tag i mig, är hysteriskt ledsen mamma gå inte till jobbet bli hemma hos mig, han flyger i taket, hon åker handlöst in på sitt rum, tv förbud, dvd förbud samt totalt lekförbud, samt utegångs förbud. får endast befinna sig i sitt rum förutom när hon ska på toaletten, äta eller måste förlja med oss ut, annars SKA hon befinns sig i sitt rum enligt hennes pappa.
    Var tvungen gå till jobbet, så hade inte mycket val lämna henne hemma hos han nu under natten. e jävligt orolig.

    vet inte hur jag ska få de till bli bra igen som det var för 3,5 år sen

  • Svar på tråden är rädd och ledsen
  • barnpsykologen margit

    Hej!
    På din beskrivning låter det som om din sambo utsätter din dotter för ren misshandel. Detta är anmälningsbart och du är skyldig att skydda henne från detta. Att bo kvar med pappa pga ekonomi och att han ibland visar goda sidor är fullständigt ohållbart.
    För att skydda din dotter och för att själv få ett drägligt liv tycker jag att du allvarligt ska överväga att flytta från pappan och skaffa ett eget boende.
    Jag tycker också att du ska anmäla pappas beteende till Socialtjänsten som då har skyldighet att utreda situationen. Då kan du få hjälp att skydda din dotter och skaffa ett drägligt liv och sluta leva i förhoppningen att allt ska bli bättre.
    Med vänlig hälsning.
    Margit Ekenbark 

  • Anonym (rädd)

    problemet e, han har sagt han kommer göra allt i sin makt för att behålla tösen, jag har resurser för det enligt han, då menar jag att jag får hjälp från min familjs sida, ekonomiskt och rättshjälp enligt han. du ska fan inte ha henne lämnar du mig är hon min, jag har ekonomi till se till att hon vill stanna hos mig, jag kan köpa henne men det kan inte du, för din ekonomi lika med noll.

  • barnpsykologen margit

    Hej igen!
    I Sverige går det inte att köpa barn med pengar. Av vad du beskriver ska du omedelbart anmäla situationen till Socialtjänsten och be om deras hjälp för er dotter i första hand men också för dig och din sambo. De gör en opartisk utredning som inte kostar något.
    MVHMargit Ekenbark 

Svar på tråden är rädd och ledsen