• lillasötarara

    Rädd för vad som håller på och hända i Sverige!

    Sverige är på många sätt ett underbart land och jag anser att det är bland de bästa länder att bo i. Men...finns alltid ett men... på de senaste åren skäms jag för vad som håller på och hända i Sverige. I detta land som säger sig inneha åsiktsfrihet, tryckfrihet osv. Som accepterar alla människor för den de är. 

    Jag är rädd för att idag yttra mina åsikter till folk, jag är rädd för att det jag skriver kan få konsekvenser som kan påverka mitt liv, min familj. Du har inte rätt till en egen åsikt längre utan idag gäller det att din åsikt är den "rätta" avviker den från mängden ja då kan du få sparken för det, mordhotat, mobbad, utfryst.

    Och vem styr den "rätta" åsikten... ja media... media innehar en otroligt stor makt. Medias uppgift är att informera folket vad som händer inom landet och utanför, men media är opartiska. Media är vinstdrivande företag och som dessutom har chefer som anser att deras åsikter är den "rätta". Finns det någon här som tror att ett enda företag är helt opartiska i sin information?!

    Den "rätta" åsikten idag handlar om invandrarpolitiken. En "svensk" får idag inte yttra sina negativa åsikter om människor som råkar vara invandrare för då kan de saker jag nämn ovan hända.  Det är skrämmande.

    Det börjar snart inte finnas något "svenskt" längre. Att sjunga Svergies nationalsång på skolavslutningar får man ju inte göra, det är ju inte snällt på de som inte är svenska. Men hallå eller? Om man flyttar hit till Sverige så har man väl tänkt stanna? och bli svensk medborgare? Ta seden dit man kommer? Konstigt detta för jag tror ju inte om vi skulle komma till någon annans land att de skulle slopa deras nationalsång för att vi kommer från ett annat land. De skulle kräva av oss att vi anpassar oss efter deras lands regler och seder. Varför kräver vi inte det i Sverige?!

    Om man tänker helt logiskt nu så hur bra tror ni det är för Sverige, landet Sverige, det som håller på och hända nu? Tänk er Sverige som ett företag där vi svenska folket ska jobba ihop pengar till företaget för att få tjänster som vi kan utnyttja. Tror ni ett företag skulle tolerara "anställda" (alltså medborgare) som inte sköter sig, som lurar företaget på pengar, får orimliga förmåner, och sedan får sin lön utan att behöva göra något för det, och sedan inte tala om att de går och snackar skit om företaget rätt i ansiktet på det. Tror ni att sådanna anställda skulle få stanna i företaget. Troligen inte...

    Sverige håller på och försvinna, vår kultur och seder håller på och ändras och det tycker jag är tråkigt. Mitt land håller på och suddas ut för att anpassas till andra länders seder och kultur, normer, värden osv. Nu drar jag det visserligen lite på sin kant, men seriöst ser ni inte vad som håller på och hända!?

    Merparten av alla människor som kommer rösta på SD, gör det inte för att de är rasister utan gör det för att de ser vad som håller på och hända. Denna omvända rasism, orättvisa och icke längre tryckfrihet och åsiktsfriheta land har gått för långt. Sverige har börjat bilda upp i läger och det är helt sjukt egentligen? Ska inte vi alla befinna oss i samma läger i stället för denna smutskastning, mobbning, hotning och allt annat som förekommer. Jag är rädd för hur Sverige kommer se ut om 100 år. Vad ser ni framför er? Enat land eller ett innebördeskrig?

    Jag är väl medveten om att om några svarar på detta så kommer det vara merparten som tyvärr har blivit för "hjärntvättade" för att se vad som håller på och hända i vårt land. De flesta som ser vad jag ser vågar inte svara utan förblir tysta i rädsla för att yttra en åsikt.  

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-04 12:27
    Det jag skrivit är ingen fakta. Det är min åsikt. Det var ju den jag ville dela med mig av från början. Allt jag skrivit är mina åsikter, inte någon "sanning". Det är taget ur mina erfarenheter och hur jag som person upplever det.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-05 18:33
    Det Trekk skrivit i tråden är precis det jag försökt få fram men Trekk har skrivit det så mycket bättre än jag nånsin skulle kunnat få:

    "Men om det inte fungerar i praktiken? Om utopin inte är möjlig? Om vi inte hittar ett magiskt sätt att fixa allt? Om det blir klart bortom allt rimligt tvivel att det inte kommer att funka, när vågar du då säga stopp? För stopp måste du säga för eller senare, även du kommer att göra det.

    Men vad händer när ni svenskar pressas för långt? När ni inte lägre ryggar tillbaka inför ord som "rasist"? Vad händer när ni börjar säga "ja skiter i vad du kallar mig, det räcker nu!"

    Vad gör du när du inser att det inte är de rationella svenskarna utan de mer extrema/radikaliserade som kommer till makten och att de blir de som sköter avvisningar?

    Kommer du inte ångra att du och de dina inte tog tag i frågan först? Att inte ni tog hand om bromsningen av invandringen istället för att låta det gå så långt att geneme svensk skiter totalt i invandrarnas öden?

    Jag kommer säkerligen drabbas då rasismen slår ut i full blom.

    Detta KOMMER garanterat att ske med nuvarande politik. GARANTERAT. Du kommer inte drabbas, det kommer jag. Det är lätt att leka med andra människors öden när man själv inte påverkas.

    Vi invandrare är de som kommer att drabbas hårdast av den nuvarande invandringspolitiken.

    Rasismen är ert fel
    Ni som vägrar se att vi måste stoppa invandringen ner till Finska nivåer och sen försöka fixa skadorna bäst vi kan. Det kommer om 20 år finnas många invandrare som fortfarande inte fått jobb, men vi kan inte göra annat än att försöka hjälpa dem in i arbete då de blivit svenska medborgare.

    Men ett TVÄRTSTOPP med omedelbar verkan av massinvandringen måste ske nu.

    Livbåten vi invandrare sitter i är överfull och kommer snart kantra då ni svenskar fakkar ur och sparkar ut oss alla. Skyldig som oskyldig, brottsling som helgon, bidragsfuskare som förvärvsarbetare.

    Stoppar man det hela nu kan det fortfarande ske rationellt och fredligt, men ni måste agera nu.

    Ni är de som är ansvariga för att folk blir mer rasistiska mot oss, ni håller ert egna folk gisslan med era lögner och er ovilja att se fakta.

    Tror du mig inte? Jag kan citera sönder SCB och BRÅ och Migrationsverket och Arbetsförmedlingen/Försäkringskassan om du så önskar. Jag har källor på allt, många och kollegialt utvärderade sådana.
    TIotals exempel finns på hur det gått i andra länder. Dock är Sverige mer extremt än något annat land. En fjärdedel av alla asylsökningar i EU skedde till Sverige. inte 1/27 som det borde vara utan 1/4

    Invandringen ligger på va 1% per år och nettoinvandringen på ca 0.4% av befolkingen, alltså det dubbla mot den stora utvandringen ur Sverige på 1800 talet.

    Snälla söta rara, öppna ögonen, det börjar bli läskigt på riktigt. Jag är livrädd att ni i er enfald ska låta detta misslyckade experiment gå för långt och det är inte ni som får ta smällen utan vi, jag, min far, min syster, min mor. Vi som sköter oss blir kollektivt bestraffade och det är ERT fel, ni som VÄGRAR att sluta fast ni verkligen verkligen måste göra detta!

    Så jävla frustrerande, hur fan kan man vara så jävla blind inför verkligheten. Varför låta problemet bli så stort att ingen kan hantera det? Än finns tid, men vi måste agera och stoppa massinvandringen nu!

    Vår båt sjunker, även om du inte ser det från din flerplansvilla på torra land :/ "

  • Svar på tråden Rädd för vad som håller på och hända i Sverige!
  • lillasötarara

    Inget som svarat, fast det är många som läst. Blir inte speciellt förvånad.

  • lillasötarara

    När någon försöker diskutera ett problem som inte är den allmänna uppfattningen så tystas det ner. Det bästa sättet och tysta ner någon är att ignorera. Det är vad som händer här.

  • Ay

    Palme drog igång detta redan på 70-talet. Rödsossen som har var hade en vision om att vi i Sverige skulle hjälpa stackars flyktingar undan krig och orättvisa. Detta fick inte ifrågasättas eller diskuteras och tidigt användes ordet "rasist" mot de som var emot detta. I början så var invandringen inget större problem, merparten av de som kom på 60-80-talet har integrerats ganska bra i Sverige och har haft arbete eller varit företagssamma och startat eget. Men någonstans efter 80-talet så började invandringen gå fel. Vi började sätta invandrarna i betonggetton utan att ställa krav på motprestation. En enorm anhörig(inte flykting)-invandring pågick och ökade. Sverige blev känt som ett land där man inte behöver jobba, kan begå brott utan större påföljder och många många människor började flytta hit. Problem uppstod givetvis men våra politiker och media som hjärntvättat oss sedan 70-talet fick den konflikträdde svensken att kalla alla som hade synpunkter på detta just... "rasist". Jag själv har ordet. "rasist" otäckt fäst på ryggraden och trots att jag nu har genomskådat medias och politikernas (utom SD) lögner så ilar fortfarande ordet "rasist" när jag vill diskutera invandring. Jag väljer fortfarande mina ord för att framstå som politiskt korrekt i mitt arbetsliv för så hjärntvättade är vi fortfarande i Sverige. Långsamt håller detta på att släppa men vi är fortfarande ljusår från t.ex. vårt grannland Danmark när det gäller öppenhet i detta ämnet bland politiker och media. Nu finns det som tur är internet där ordet är (nästan) fritt. Kan rekommendera sajten avpixlat.info som har två invandrare som krönikörer, alltså är det ingen "rasistssajt". Även friatider.se är värd ett besök. Kom bara ihåg att du måste förstå att dessa sajter försöker fungera som motpoler till Aftonbladet, Expressen och de har anhängare med extrema åsikter såväl som oss. "vanliga" åsikter, men ge dem en chans. Sanningen må vara jobbig, men det är vårt land värt.

  • Emmi27

    Jag orkade faktiskt inte läsa allt. För jag är så trött på ämnet. Det är många ämnen här på FL som återkommer hela tiden, och ett inlägg som ditt blir liksom too much till slut för man pallar inte upprepa samma sak om och om igen. Det handlar inte om att folk inte vill diskutera det, utan om att det redan har diskuterats i det oändliga.

    Det blir som att tugga samma tuggummi efter att smaken gått ur. 

  • lilleskutto

    Jag håller helt med dig. Det är väldigt tråkigt att våra svenska seder och traditioner såsom att sjunga nationalsången på skolavslutningar och på nationaldagen håller på att försvinna...

  • pluvdo

    "håller på och hända"? ("håller på ATT hända" heter det.)
    "innebördeskrig"? ("inbördeskrig".)

    Framtidens Sverige lär väl knappast kunna stavning eller grammatik, i alla fall, så som det ser ut nu. När till och med folk som förespråkar Sverige och det svenska suger på språket.

  • Fröets mamma
    Emmi27 skrev 2012-08-03 23:58:09 följande:
    Jag orkade faktiskt inte läsa allt. För jag är så trött på ämnet. Det är många ämnen här på FL som återkommer hela tiden, och ett inlägg som ditt blir liksom too much till slut för man pallar inte upprepa samma sak om och om igen. Det handlar inte om att folk inte vill diskutera det, utan om att det redan har diskuterats i det oändliga. Det blir som att tugga samma tuggummi efter att smaken gått ur. 

  • Pussesnufs
    pluvdo skrev 2012-08-04 00:01:32 följande:
    "håller på och hända"? ("håller på ATT hända" heter det.)
    "innebördeskrig"? ("inbördeskrig".)

    Framtidens Sverige lär väl knappast kunna stavning eller grammatik, i alla fall, så som det ser ut nu. När till och med folk som förespråkar Sverige och det svenska suger på språket.

    Thihi...

    Jag gillar ordpoliser! 
    Scientia Potentia Nostra
  • taquine

    Ja vad ska man säga ...  Citerar Janne josefsson "Det är ett folkförakt och översitteri"  Tycker du inte som PK media och och våra sk folkvalda så kan du nämnas vid både det ena och andra namnet . Tragiskt men sant.


    Bryt inte ensam Bryt ihop
Svar på tråden Rädd för vad som håller på och hända i Sverige!