• Nealin

    Hjälp! Kan jag kräva att min sambo kommer hem från krogen??

    Kan jag kräva att min pojkvän/sambo kommer hem? Jag är gravid och känner mig inte supersocial just nu direkt men har ikväll varit på middag med tjejerna vilket var mys. Kom hem runt halv elva och n halv ett ringde min sambo (väldigt påverkad, pratade osammanhängande, sluddrigt o otydligt) och sa att det är klart att han vill vara ute längre och antydde att jag var dum som inte orkade hämta honom på stan om typ en timme. Egentligen hade han velat vara ute till stängning.. Jag har backat in i grannens bil med mina föräldrars bil ikväll och känner bara för att bryta ihop i gråt.. Hans bilder går inte att öppna och mina föräldrars bil som jag lånat pga lastutrymme är repad bak. Känner mig ledsen och ensam här i soffan och hade önskar att min sambo ville komma hem tidigare, att han inte var så full och att han kunde fråga hur det var med mig. Vet att han har kul ute och inte vart ute på månader så vill inte riktigt tjata hem honom. Har svårt att sätta min mening på vad som är rätt/fel för honom att göra när jag är gravid. Han måste ju få leva.... Typ Hur hade ni resonerat?:(

  • Svar på tråden Hjälp! Kan jag kräva att min sambo kommer hem från krogen??
  • mamma al

    Vad tråkigt att du känner dig ledsen och ensam. Tyvärr tror jag inte att din sambo kommer att kunna vara det stöd du vill att han ska vara om han är berusad. Kanske bara bättre att du går och lägger dig och väntar tills i mogon bitti.


    Allt löser sig ska du se:)


    Kram på dig.

Svar på tråden Hjälp! Kan jag kräva att min sambo kommer hem från krogen??