• Strumpemamma

    Har plötsligt börjat tänka och drömma att jag inte duger....

    Är gravid i slutet av v27 och har senaste veckan fått lite... Ångest. Eller vad det nu är...?
    Jag har börjat känna att desto tyngre och större jag blir och ju mindre ork jag får så duger jag inte till. Jag har fått en känsla av att vara tråkig, otillräcklig och oduglig. Att min sambo ska se andra....
    Jag drömmer att han är otrogen och att jag blir bortvald.
    Han intygar och bedyrar att fallet verkligen inte är så men det gnager ändå i mig....

    Finns det fler som fått samma tankar/drömmar under graviditeten?

  • Svar på tråden Har plötsligt börjat tänka och drömma att jag inte duger....
  • Pinguicula

    Idag har jag en sån dag! Haft några sådana perioder under graviditeten...

    Har gråtit flera gånger sedan jag klev upp. Jävla skitdag!

    Det som gjorde mig ledsen från början var att sambon tyckte det var för varmt för att kramas under täcket. Kände mig äcklig, ful, tjock bla bla bla bla.

    Jag vet att det är ologiska känslor och att det bara är hormoner och sånt som talar. Men shit vad jobbigt det är.

  • peppenonemi

    Jag har börjat få så.. Jag är i v.26 och känner mig äcklig, fet och ofräsch. Pratade med min sambo igår om det och han sa att han aldrig kommer tröttna eller lämna mig. Men den där känslan finns kvar ändå :(

  • Strumpemamma

    Usch det är verkligen jättejobbigt. Jag får skuldkänslor för att han får anpassa sig efter in takt när vi promenerar och att jag inte orkar gå på sen bio tex. M.m m.m m.m.....

    Men ändå på nåt sätt skönt att höra att man inte är ensam om de tankarna...

Svar på tråden Har plötsligt börjat tänka och drömma att jag inte duger....