• HeidiiD

    Du som inte vet ifall du är gravid, men har symtom!

    Hej tjejer!

    Vet att det säkert finns flera såna här trådar, men jag startar en i varje fall!

    Mina symtom är följande;

    - Rosaklar flytning 26/7
    - Trötthet
    - Molandevärk
    - Ökade toabesök
    - Upphöjningar i vårtgårdarna
    - Ömma bröst/bröstvårtor, känns även tunga
    - Metallsmak i munnen
    - Yr
    - Kliar på brösten
    - Halsbränna
    - "Träningsvärk i nedredelen utav magen om jag sitter, böjer mig, eller sträcker mig efter något
    - Illamående
    - Klara flytningar
    - Brinnande känsla i brösten
    - Tydliga blodådror på brösten
    - Finnar, vilket jag ALDRIG har

    Har beställt hem tester, och hoppas på ett oplanerat men väldigt välkommet plus :)
  • Svar på tråden Du som inte vet ifall du är gravid, men har symtom!
  • Iväntanpålivet

    Jag tror inte att jag är gravid eftersom jag gjort flera negativa tester ( planerar i nuläget inte heller ett barn men såklart välkommet om så vore ). Men har ändå haft följande symptom:

    - Mensvärk i mage och rygg i drygt två veckor
    - Kissnödig
    - Ofta hungrig, men sällan sugen på just mat
    - Extremt sötsugen
    - Dåligt humör
    - Extrem trötthet
    - Stickningar och hugg i äggstockarna
    - Jättelite halsbränna

    Mensen kom för tvådagar sen, men blev bara bruna flytningar för att igår över till mer rödaktiga flytningar och idag verkar det ha slutat helt. Jättekonstigt?

  • HeidiiD
    Iväntanpålivet skrev 2012-08-15 10:24:28 följande:
    Jag tror inte att jag är gravid eftersom jag gjort flera negativa tester ( planerar i nuläget inte heller ett barn men såklart välkommet om så vore ). Men har ändå haft följande symptom:

    - Mensvärk i mage och rygg i drygt två veckor
    - Kissnödig
    - Ofta hungrig, men sällan sugen på just mat
    - Extremt sötsugen
    - Dåligt humör
    - Extrem trötthet
    - Stickningar och hugg i äggstockarna
    - Jättelite halsbränna

    Mensen kom för tvådagar sen, men blev bara bruna flytningar för att igår över till mer rödaktiga flytningar och idag verkar det ha slutat helt. Jättekonstigt?
    Då kanske du är gravid trots allt ? Låter inte som mens.. haft så förut ?
    Ring till mvc och hör med dem vad det kan vara. Du kanske är för tidig för att det ska ge utslag :)
  • gosnosen

    Hej!
    Här är en till med skumma  "symtom":
    - Väldigt svullen mage, går på toa ofta, gasig.
    - Pirrande känsla i livmoder, med små stickningar ibland
    - Svidande känsla i brösten då och då.
    - Mer ådror på bröst och armar men det kanske bara är jag som börjar titta på min kropp för mkt :)
    - Illamående när jag inte har ätit på några timmar
    - Trötthet!
    - Kissar nästan 1-2 ggr per timme
    - Väldigt öm i tjejmagen vid sex när han kommer in djupt
    - vita flytningar
    - Yrsel
    - Hungrig men inte sugen

    Får se om det kan vara nåt litet :)

  • HeidiiD
    gosnosen skrev 2012-08-15 11:39:21 följande:
    Hej!
    Här är en till med skumma  "symtom":
    - Väldigt svullen mage, går på toa ofta, gasig.
    - Pirrande känsla i livmoder, med små stickningar ibland
    - Svidande känsla i brösten då och då.
    - Mer ådror på bröst och armar men det kanske bara är jag som börjar titta på min kropp för mkt :)
    - Illamående när jag inte har ätit på några timmar
    - Trötthet!
    - Kissar nästan 1-2 ggr per timme
    - Väldigt öm i tjejmagen vid sex när han kommer in djupt
    - vita flytningar
    - Yrsel
    - Hungrig men inte sugen

    Får se om det kan vara nåt litet :)
    När har du bim ? :)
  • gosnosen

    Ingen aning! Slutade med minipiller (Cerazette) för tre veckor sen så jag vet inte alls hur min kropp är just nu. Kan man få såna här symtom när man slutar med piller (och man inte är gravid alltså)? Det känns ju sjukt att jag skulle kunna blivit gravid så snabbt, men hur som helst så känner jag mig skum och har alla dessa symtom.

  • Ella90

    Jag känner nog för att testa imorgon känner mig trött på att känna dem här symtomen. Tänkte egentligen inte testa förens på BIM men ett litet test kan jag nog ta på morgonurin imorgon och visar det inget kan jag vänta till bim lite lugnare... :P

    Är idag på BIM-5 ÄL+10


    Mina symtom:


    - Extremt ont vid äl och värken fortsatte men lite mildare i 7 dagar (har aldrig så)
    - Mensvärk som kommer igår (kände det först igår kväll, inget idag)
    -
    Trött. Och speciellt kvällstrött, i 3 dagar..
    - PMS. Kort stubin som tusan!! Blir irriterad på exakt ALLA och på ALLT. Sällan jag känner såhär
    - FINNAR!! Fet hy!! I måndags började finnar pluppa upp! Blir så arg. Jag är jättenoga med ansiktstvättt och produkter. Nu har jag fått flera stycken och inte bara i ansiktet. Kan även få detta någon dag innan mens. Men nu som sagt i flera dagar. Blir galen och dem gör ont och min hy blir glansig. Jag är make up artist så jag håller noga koll på min hy, den är inte sig lik för fem öre.
    - Första veckan efter ÄL kände jag stickningar på höger sida av magen
    - Svullen
    - Ilningar i brösten. Lätt ömma bröstvårtor men inte alls så farligt.

    Känner mig irriterad över alla dessa jobbiga symtom. Och skulle det visa sig att jag INTE är gravid så blir jag ännu mer irriterad. För finnar, trötthet och pms är inte kul :(

  • natha

    Jag känner inte riktigt någonting speciellt tycker jag.
    Men har BIM om ca en vecka..
    Ömma bröst har jag alltid innan mens så det kan jag inte räkna med :-/
    flytningar har jag noll koll på men har hört om folk som känner på livmodertappen.. Förstår dock inte hur man kan märka en graviditet genom det?

  • Mrs Justitia
    Ella90 skrev 2012-08-15 13:27:19 följande:

    Jag känner nog för att testa imorgon känner mig trött på att känna dem här symtomen. Tänkte egentligen inte testa förens på BIM men ett litet test kan jag nog ta på morgonurin imorgon och visar det inget kan jag vänta till bim lite lugnare... :P

    Är idag på BIM-5 ÄL+10


    Mina symtom:


    - Extremt ont vid äl och värken fortsatte men lite mildare i 7 dagar (har aldrig så)
    - Mensvärk som kommer igår (kände det först igår kväll, inget idag)
    - Trött. Och speciellt kvällstrött, i 3 dagar..
    - PMS. Kort stubin som tusan!! Blir irriterad på exakt ALLA och på ALLT. Sällan jag känner såhär
    - FINNAR!! Fet hy!! I måndags började finnar pluppa upp! Blir så arg. Jag är jättenoga med ansiktstvättt och produkter. Nu har jag fått flera stycken och inte bara i ansiktet. Kan även få detta någon dag innan mens. Men nu som sagt i flera dagar. Blir galen och dem gör ont och min hy blir glansig. Jag är make up artist så jag håller noga koll på min hy, den är inte sig lik för fem öre.
    - Första veckan efter ÄL kände jag stickningar på höger sida av magen
    - Svullen
    - Ilningar i brösten. Lätt ömma bröstvårtor men inte alls så farligt.

    Känner mig irriterad över alla dessa jobbiga symtom. Och skulle det visa sig att jag INTE är gravid så blir jag ännu mer irriterad. För finnar, trötthet och pms är inte kul :(


    Kände så väl igen mig i det du skrev. men vill tillägga att jag dessvärre känt mig trött, Pms:ig, fått finnar etc. precis innan mens så det som är så jobbigt är att jag innerst inne hoppas på att jag är gravid, men jag vågar inte tro det då jag haft vissa symtom flera ggr tidigare i samband med mens. 

    Du slog därför huvudet på spiken när du skrev att du kände dig irriterad över dessa symtom, för precis så känner jag med - är man gravid så är det ju solklart värt det, men är man inte det så varför!??

    Jag har också blivit som över en natt astrött tre dagar i rad och idag somnade jag till framför tv:n. Brukar inte hända mig kan jag säga...
    Sen har jag heller inte större bröst el ömma bröst utan de känns som de brukar innan mens.
    Är heller inte mer kissnödig än vanligt som jag upplever det...

    Så det gör att jag tvivlar...

    Däremot känner jag lite metallsmak i munnen och har ont i huvudet. Hade ont både i lördags och idag.

    Så nu väntar jag med spänning på BIm och blir så klart grymt besviken om tant röd kommer!!

    Skönt att få skriva av sig och att se att andra har precis samma symtom oavsett man är gravid el ej. då är man inte ensam om att inbilla sig liksom...

    Håller tummarna för ett plus för alla som vill det!

    JAG LÄNGTAR så jag hoppas innerligt att en liten har flyttat in för att stanna i nio månader!!

    Tjingeling! 

    8Idag sov jag på dagen så därför jag orkar vara vaken nu!) 
  • EmmaLiavin

    Har liknande symptom. Mår väldigt illa, har ordentlig halsbränna, värker ibland i äggstockarna (eller nånstans där inne). Vi har två barn, en på 2 1/2 år och en på 1 år så just nu skulle jag inte vara så sugen på barn. Åt cerazette för ett par veckor sen då min mens rubbades totalt. Hade ofta blödningar i 1-2 veckor sen försvann de i 2 dagar för att sen komma tillbaka i 1 vecka. Tröttnade och slutade! Har noll koll på min mens nu. I förrgår var jag hos en barnmorska för att sätta in p-stav och fick då göra ett grav-test som visade negativt. Är dock orolig för tänk om det var ett väldigt svagt streck? Kanske är lite väl nojig, men då jag mår så illa så kan jag inte släppa tanken. Men man tycker ju att en barnmorska vet sin sak. Hon borde ju till exempel inte satt in en p-stav om det fanns några tvivel!

    Kände bara att jag var tvungen att skriva av mig!

  • DefyingGravity

    Har också haft en del underligheter som pågått ett bra tag, och även om jag tvivlar att jag är gravid så skriver jag iallafall då jag inte fått klarhet i det än. Jag har sedan slutet av juni mått jätte konstigt.


    - Molande värk i magen


    - Förstoppad med uppblåst mage


    - Illamående


    - Otroligt trött


    -  Ömma bröst/förändrad form på dem och även svullna bröstvårtor


    - Huvudvärk ofta


    - Springer på toaletten ofta


    - Metallsmak i munnen


    - Mycket känsligare än vanligt


    Jag tog för givet att det var Cerazette som spökade eftersom det även hänt att jag mått konstigt av dem förut (har ätit dem i 2 1/2 år), men aldrig såhär länge! I slutet av juli vart jag misstänksam och tog ett graviditetstest som var negativt (lättad men samtidigt besviken). Men man tycker ju att det borde ha visat sig vid det laget om jag faktiskt är gravid, så jag borde väl egentligen inte oroa mig tycker jag.

    Dock känner jag mig fortfarande lite paranoid.  

Svar på tråden Du som inte vet ifall du är gravid, men har symtom!