• hellokill3r

    BILD: Vad är detta? Bruna fläckar över hela händerna och fötterna?!



    Vad är detta? Det är skitläskigt, jag vaknade med det imorse och det går inte bort! Sambon har fått likadant tydligen! Vi har skrubbat och gnodd och försökt tvätta det men det går inte bort! På vårdcentralen kliade de sig bara i huvudet och sa "hmm, kom tillbaka om det blir värre" och det blir värre, sambon har fått fler fläckar och jag med, men nu får vi ingen tid på VC förrän imorgon. Är jätteorolig, är gravid i v.28 och är livrädd att det ska vara någon allvarlig sjukdom..

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-23 09:43
    Okej, nu uppdaterar jag med saker som det är helt uteslutet att det kan ha med att göra:

    *Växtsafter, typ maskrosor
    *Soja
    *Brun utan sol
    *Hudkrämer eller andra hudprodukter eller smink
    *Tvättmedel, tvål och sköljmedel
    *Rengöringsmedel
    *Möbler textilier och skor och liknande
  • Svar på tråden BILD: Vad är detta? Bruna fläckar över hela händerna och fötterna?!
  • hellokill3r
    Hannah76 skrev 2012-08-22 13:23:48 följande:
    Vad märkligt det ser ut!!
    Är det huden eller ser det ut som något har fläckat av sig?

    Det är jättemärkligt! Jag vet inte vad som skulle kunnat fläcka av sig, sambon hade en liten gul fläck handflatan igårkväll och jag hade också en liten gul fläck men jag tänkte typ att det var smuts. Jag fattar inte vad det kan vara för ingen av oss har gjort något ovanligt eller så, och eftersom de dyker upp ur tomma intet fast man inte rört vid något så blir det ju ännu skummare! Läkaren uteslöt hudsvamp med motiveringen "det har inte ett så snabbt förlopp" dessutom har vi ju inga andra symtpom förutom att det är fläckigt!
  • Fru Zäll

    såg ut som du kletat med maskroser det kan bli så då, men sedan läste jag vad du skrivit och har ingen aning, konstigt.

  • Apotheosis

    Har ni en trädgård som ni fixat i under gårdagen? En del växter färgar av sig på det viset, speciellt maskrosor blir bruna fläckar över hela händerna och syns inte förrän långt senare.

  • hellokill3r

    Händelseförloppet igår: Jag tog en dusch som vanligt, gick och la mig, vaknade med fläckar. Fattar verkligen inte, jag är skiträdd nu. Snabba hudförändringar är väl inte bra nånsin..

  • hellokill3r

    Vi har en gräsmatta, men nej, vi har inte varit på gräsmattan sen jag vet inte när, vi har jobbat och hållt på, den har inte ens blivit klippt, så det sticker väl i ögonen på grannarna nu, usch, orkar inte tänka på att ta tag i det också!

  • Hannah76
    hellokill3r skrev 2012-08-22 13:30:16 följande:
    Händelseförloppet igår: Jag tog en dusch som vanligt, gick och la mig, vaknade med fläckar. Fattar verkligen inte, jag är skiträdd nu. Snabba hudförändringar är väl inte bra nånsin..
    Fast att ni både skulle drabbas av något samtidigt är ju märkligt?

    Det måste nästan vara något som har färgat av sig?

    Har ni trädgård? Köpt något nytt medel?Är det bara på händerna och på fötterna?På er båda?


  • hellokill3r
    Hannah76 skrev 2012-08-22 13:32:11 följande:
    Fast att ni både skulle drabbas av något samtidigt är ju märkligt?

    Det måste nästan vara något som har färgat av sig?

    Har ni trädgård? Köpt något nytt medel?Är det bara på händerna och på fötterna?På er båda?


    Bara händerna och fötterna, på oss båda. Vi har inga nya medel eller schampoon eller nånting alls. Sonen har inga fläckar.
  • La Lola

    Men så skumt!

    Inget husdjur av något slag som ni gosat med?


    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • hellokill3r
    La Lola skrev 2012-08-22 13:36:15 följande:
    Men så skumt!

    Inget husdjur av något slag som ni gosat med?

    Nej, vi har inga djur. Det är jätteskumt!
Svar på tråden BILD: Vad är detta? Bruna fläckar över hela händerna och fötterna?!