• bikerdaddy

    Sova med förälder

    Jag är en pappa som är helt ensamstående med en son på 11 år och som fyller 12 i November. Min son envisas med att ungefär 1 gång i veckan vill han sova tillsammans med mig i min säng,jag påpekar varje gång att han börjar bli för stor för att sova i min säng men samtidigt förstår jag att han känner en trygghet då så jag låter honom sova i min säng trots att det blir väldigt trångt. Tänkte att det kan vara intressant att höra er andras tankar om detta " dilemma ".
  • Svar på tråden Sova med förälder
  • hannandreas

    Kämpigt läge. Men jag tror det är bäst att du står på dig. Koppla gärna ihop detta med någon belöning att han sover varje natt i sin säng. Det har funkat på vår son men då är han lite yngre, 4 år. Han får lite pengar för varje natt han sover i sin säng. vi har 2 kr per natt. Lite svårt i ditt läge med just den belöningen eftersom din son är äldre men försök komma på något.

  • FIame

    Mina tankar: köp en större säng istället och låt grabben sova med dig.

  • Bluesman

    Vi har två barn som sover hos oss varje natt,en grabb på sex och en tjej på fyra.... Barnen kommer oftast in till oss när dom vaknat till under natten. Dom sover  bara några timmar i sina egna sängar. Funkar inte så bra.... Särskilt inte när frugan och jag vill 'gosa'.... Man får passa på att 'umgås' så länge barna sover...:)

Svar på tråden Sova med förälder