• annie 19

    Finns det någon som bor i tyskland ????

    Finns det någon som bor i tyskland som skulle kunnahjälpa mig med en fråga?

  • Svar på tråden Finns det någon som bor i tyskland ????
  • annie 19

    annie 19 Visa endast Idag 03:28#2 Jag sökte barnbidrag och de frågar efter Födelseattest... Vilket vi inte har i Sverige jag gav de personbevis men de godkände inte min ansöka jag har skickat all papper jag har:(. Vad ska jag mer göra???

  • annie 19

    Jag sökte barnbidrag och de frågar efter Födelseattest... Vilket vi inte har i Sverige jag gav de personbevis men de godkände inte min ansöka jag har skickat all papper jag har:(. Vad ska jag mer göra???[/quote]

  • WSalma

    Oj, mitt barn är fött i Tyskland och har en Geburtsurkunde sa vi hade inte det problemet.

    Men ni kan ju inte vara det första fallet, har du fragat hos din Familenkasse vad du ska göra?

  • annie 19

    Jo de säger att jag måste göra en ny ansöka igen.... :( de har spärrat den första ansökan

  • Fenna

    Ga till svenska ambassaden och be dem skriva ett intyg att personbeviset motsvarar ett fodelseattest. Det var iallafall vad vi fick gora i Belgien.

  • 3 barns mamma84
    annie 19 skrev 2012-09-18 11:05:17 följande:
    oooohhhh tack så jätte mycket Fenna

    tack för hjälpen 

    Jag bor i danmark och pappan i sverige och jag fick ringa sverige för att få papprena hit sen skrev vi under och skickade till ambasaden än har jag inte fått ett svar men ajg blev LOVAD att få underhåll för 3 års tid .
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    annie 19 skrev 2012-09-29 12:59:20 följande:
    tack 3 barns mamma 84 
    med Fennas tips så har det gått bra :D

    va kul   här e papprena oxå fixade nu bara vänta
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
Svar på tråden Finns det någon som bor i tyskland ????