• Mariaaa

    20 månaders med förstoppning?

    Hej, min dotter har börjat några dagar sen att ha små kulor som avföring, hon äter som vanligt och dricker mycket vatten, jag undrar allafall om ni har tips och råd för att hennes mage ska bli bra igen? Ge mig alla tips ni har!

  • Svar på tråden 20 månaders med förstoppning?
  • Perssonlund

    Mot hård mage är katrinplommon bra.. Finns ju på burk för de små Skrattande Det har fungerat de gånger min lilla gosse varit hård.

  • Mariaaa

    Ja juste, det finns det ju! Tack för tipset hade totalt glömt bort katrinplommon haha, blir att inhandla det imorgon! :)

  • Makrame

    Du kan även ha lite rapsolja i maten eller vällingen om hon dricker det.

  • enanna

    Havregrynsgröt till morgonmål alla dagar gör susen för hårda magar! Oj vilken fin slogan jag skapade Skrattande

  • enanna

    Oj nu känner jag mej lite elak som kommer och gör folk oroliga men tänkte bara säga att om hon också är tröttare än vanligt och dricker mera än vanligt är det dåliga tecken som måste kollas upp, du skrev ju bara att hon dricker mycket men inte om det är mera än vanligt Glad

  • Perssonlund
    Mariaaa skrev 2012-09-02 20:24:47 följande:
    Ja juste, det finns det ju! Tack för tipset hade totalt glömt bort katrinplommon haha, blir att inhandla det imorgon! :)

     Haha ja det är inte lätt att minnas allt Flört När min son va hård påminde min syster mig om att det bara va att gå till affären och köpa Skrattande Lycka till och hoppas att din prinsessa blir bättre i magen {#emotions_dlg.flower}
  • Mariaaa

    Tack för tipsen! :)

    enanna; har kollat om hon har diabetes och det hade hon inte som tur är :) hon är tydligen bara allmänt törstig enligt VC.  

  • Mariaaa
    Perssonlund skrev 2012-09-02 20:32:39 följande:

     Haha ja det är inte lätt att minnas allt Flört När min son va hård påminde min syster mig om att det bara va att gå till affären och köpa Skrattande Lycka till och hoppas att din prinsessa blir bättre i magen {#emotions_dlg.flower}

    Haha nä, ibland har man för mkt i huvudet helt enkelt Glad
    Tack så mycket, det hoppas jag med{#emotions_dlg.flower} 
  • Mariaaa
    enanna skrev 2012-09-02 20:31:19 följande:
    Oj nu känner jag mej lite elak som kommer och gör folk oroliga men tänkte bara säga att om hon också är tröttare än vanligt och dricker mera än vanligt är det dåliga tecken som måste kollas upp, du skrev ju bara att hon dricker mycket men inte om det är mera än vanligt Glad

    Jag var faktiskt orolig för det förut då hon drack kanske upp till 6 flaskor vatten per dygn vissa dagar, men kollade om hon hade diabetes och det har hon inte Glad bara jätte törstig
  • enanna
    Mariaaa skrev 2012-09-02 20:33:33 följande:
    Tack för tipsen! :)

    enanna; har kollat om hon har diabetes och det hade hon inte som tur är :) hon är tydligen bara allmänt törstig enligt VC.  
    Bra bra Glad Min dotter hade nämligen just törsten och hård mage när hon fick diabetes vid 19 månaders ålder, och trött då förstås. Nu kan jag andas ut när ni hade kollat det redan, man blir ju alltid överanalyserande när det kommer till någon sjukdom som man själv har nära.

  • LillaNovaK

    Oavsett om det inte är aktuellt i nuläget så är mitt tips att alltid ta lite Microlax hemma bara för att vara på den säkra sidan.

    Några enstaka tillfällen har mina fått så ont i magen pga förstoppning att de bara skrikit rakt upp av smärta. Då är man tacksam att det ligger en tub Microlax i skåpet.

  • Mariaaa
    enanna skrev 2012-09-02 20:40:42 följande:
    Bra bra Glad Min dotter hade nämligen just törsten och hård mage när hon fick diabetes vid 19 månaders ålder, och trött då förstås. Nu kan jag andas ut när ni hade kollat det redan, man blir ju alltid överanalyserande när det kommer till någon sjukdom som man själv har nära.


    Kan kan förstå det, det är lätt att överanalysera men det är ju bra för man vet ju aldrig. Glad Hellre överanalysera än att ignorera.
  • Mariaaa
    LillaNovaK skrev 2012-09-02 20:45:35 följande:
    Oavsett om det inte är aktuellt i nuläget så är mitt tips att alltid ta lite Microlax hemma bara för att vara på den säkra sidan.

    Några enstaka tillfällen har mina fått så ont i magen pga förstoppning att de bara skrikit rakt upp av smärta. Då är man tacksam att det ligger en tub Microlax i skåpet.

    Får man ge det till småbarn? Isåfall får det bli att inköpa imorgon!
  • Autumnbeauty

    Usch, min dotter fick rejäl förstoppning i den där åldern...efter fyra dagar vred hon sig i kramper och vi var tvungna att åka in till akuten där hon fick någon typ av vätskelösning i baken, som på något sätt löste upp eländet. Denna vätskelösning finns att köpa receptfritt på apoteket (kan vara skönt att ha hemma ifall det blir illa).

    min dotter drack väldigt lite vätska, och ville typ bara äta pasta och bröd... Så mycket  vätska, grovt bröd, blåbär (eller blodpudding) gör susen.

  • Mariaaa
    Autumnbeauty skrev 2012-09-02 21:14:34 följande:
    Usch, min dotter fick rejäl förstoppning i den där åldern...efter fyra dagar vred hon sig i kramper och vi var tvungna att åka in till akuten där hon fick någon typ av vätskelösning i baken, som på något sätt löste upp eländet. Denna vätskelösning finns att köpa receptfritt på apoteket (kan vara skönt att ha hemma ifall det blir illa).

    min dotter drack väldigt lite vätska, och ville typ bara äta pasta och bröd... Så mycket  vätska, grovt bröd, blåbär (eller blodpudding) gör susen.

    Fy det lät inte alls kul, stackarn! Dottern dricker mycket vatten som tur är men ska testa resten, så hennes mage kan bli ok igen Glad
  • LillaNovaK

    Japp, inga bekymmer. Man ska ju givetvis inte använda det vid minsta lilla men när de har sådär riktigt ont och försöker och försöker utan att det kommer ut något så är det toppen.

Svar på tråden 20 månaders med förstoppning?