• sneip

    Erfarenhet om gonal f spruta ?

    Ska starta med gonal f spruta ca 20 september och undar om det finns någon som har erfarenhet av dem? Någon som lyckats på en 50 dos som jag ska starta med? Jag har pcos och svarade inte alls på pergotime enkel dos, dubbeldos eller trippeldos så nu är det spruta som gäller och om inte detta funkar blir det Ivf. Tacksam för svar :)

  • Svar på tråden Erfarenhet om gonal f spruta ?
  • Aria

    hejsan sneip jag påbörjade min gonal f behandling för 16 dagar sedan och jag fick börja på 37.5 de första tolv dagarna därefter höjde de till 75 och inte det heller har gett någonting så jag tycker att din dos är låg och det är den också min läkare berättade att de egentligen kör så låga doser till kvinnor som har egen äl men de vill tidsbestämma ÄL, anledningen till att de ändå kör så låga med oss är för att de vill minska på riskerna för flerbördsfödslar

  • Vickepicke

    Hej! Precis som du så har jag i omgångar ätit både enkel, dubbel och trippel dos Pergotime utan det mista resultat. Har ägglossning typ 2 ggr/ år, och fick starta på 50 enheter Gonal. Är inne på min 2:a behandling, då den 1:a resulterade i mens.. Min "gräns" är på 75 enheter Gonal, det är då mina äggblåsor växer till sig. Har inte upplevt några biverklingar alls av Gonalen, men Ovitrellen var ganska otrevlig, fick ont i magen och kände mig gravid i 2 veckor.

  • sneip

    Skönt att höra att det ändå händer något med sprutorna, jag håller hoppet uppe då jag tror alla reagerar olika på doserna :) hoppas verkligen att de funkar för dig nu :) själv har ja nyss börjat med proverna och väntar på en blödning :)


    Vickepicke skrev 2012-09-05 20:20:12 följande:
    Hej! Precis som du så har jag i omgångar ätit både enkel, dubbel och trippel dos Pergotime utan det mista resultat. Har ägglossning typ 2 ggr/ år, och fick starta på 50 enheter Gonal. Är inne på min 2:a behandling, då den 1:a resulterade i mens.. Min "gräns" är på 75 enheter Gonal, det är då mina äggblåsor växer till sig. Har inte upplevt några biverklingar alls av Gonalen, men Ovitrellen var ganska otrevlig, fick ont i magen och kände mig gravid i 2 veckor.

Svar på tråden Erfarenhet om gonal f spruta ?