• MariaMaruska

    celiaki-barn

    Skrev i flera trådar och upptäckte att det fanns hur många som helst för Celiaki, hittar inte den nyaste...

       Hej alla!

    Jag vill bara säga att jag haft ett par hysteriska vikt-problems-inlägg är på FL. Från det att Sebastian föddes så har han ätit dåligt, jag slutade amma efter drygt en månad och gav ersättning, då åt han bättre och gick upp i vikt. När han blev 4 månader blev han väldigt sjuk i förkylning, sen kom tänder och sen vaccination. Hans lilla kropp orkade inte och han blev ännu sämre och vi blev inlagda. Så han har hela tiden haft en historia med dålig viktuppgång. Vi har varit på hjärtutredning, epilepsiutredning. Jag har mått så dåligt när jag gått till BVC och dom har ojat sej över vikten och gett mej en ny tid om två veckor. Som om det skulle hjälpa att gå dit oftare? Sedan drygt en månad tillbaka började han matvägra. Det gick alltså inte ens att få i honom välling eller gröt! Jag grät hysteriskt vid flertal tillfällen när jag såg min lilla kärlek bli smalare och smalare. För ungefär två veckor sen skickade jag mamma med pojken til BVC (jag går som sagt inte dit mer) och då fick hon en jättebra sköterska (Jag har ju dessutom haft olika barnmorskor heeela tiden) Och hon tipsade att man kan ge barnen yogurth för det älskar dom. Den dagen bestämde jag mej att han är allergisk mot mjölk! Så det fic bli havregrynsgröt till frukost, avokademos och diverse kött/fisk osv. Och majsvälling. För första gången på en månad öppnar han munnen! Någradagar senare fick vi beskedet att han har gluten!

    HALLELUJA! Det förklarar att han vart så slapp i kroppen och inte gått upp och inte utvecklats motoriskt ordentligt.

    HALLELUJA!   

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-14 17:45
    Kan ju tillägga också att han nu är 10 månader, och halkat efter så pass med motoriken att han inte kan sitta eller krypa ännu...
    Men han är glad ändå:)

Svar på tråden celiaki-barn