• SöttoSalt

    Sambo borta i tre dagar utan att höra av sig.

    I torsdags åkte sambo till hemstaden och har inte hört av sig sedan dess. Har ringt mobil, skickat sms och ringt familjen. Familjen berättar att han varit där på torsdagen men på kvällen åkte vidare till kompisar. Ska väl säga det att det har hänt tidigare åkt bort och inte hört av sig på några dagar. Kommer hem och det blir bråk, han ber om ursäkt men har ingen förklaring till sitt beteende.  Är så jävla trött på detta bara, så respektlöst. Ska säga det också att vi har ett barn hemma som vill prata med pappa säga godnatt osv. Vi väntar även ett till barn snart och jag vet inte hur jag ska hantera detta. Kan inte leva så här, denna ständiga oro och pendlingen mellan arg, ledsen och förvirrad. Vad ska jag göra? Ska jag lämna honom? Vara där själv vid förlossningen, ta hand om två barn och ett hus själv. Klarar jag det? Tror inte det! Är stark men tycker samtidigt om honom. Orkar inte! Måste vara stark och inte vissa vårt barn hur jävla illa jag tycker om pappa. Måste även hitta på historier till barnet varför pappa inte svarar när man ringer. Vad har jag gjort för att förtjäna detta?

  • Svar på tråden Sambo borta i tre dagar utan att höra av sig.
  • Studentpappa

    Ge tillbaka med samma mynt och se om han fattar?
    Lämna honom med barnet ett helg och gör dig oanträffbar. Hårt för barnet men antagligen bättre än att ni skiljer er om din sambo inte besitter fler defekter förstås.

    Annars är det väl bara att dra ur proppen om du inte pallar.

  • Giraff

    Men shit, vad svinigt!

    Vad sa du till honom innan han åkte? Sa du att du att det är viktigt för dig att det går att nå honom och att ni skulle prata några gånger?

    När kommer han hem?

  • Skit i det du

    Anmäl han försvunnen så kan han ju stå med skammen efteråt när de efterlyst han?

    Och boka sen tid hos en parterapeut. Finns inom kommunen och kostar inte mer än en hundring.


    Förbjud foppatofflor, tights och one piece utomhus!!
  • frågande66

    Han har gjort så förut o den skaffar du ett barn till med. Kanske dax att han växer upp o tar ansvar för sin familj. Har han någon form av handikapp typ adhd eller asberger? Verkar inte helt normalt att bara försvinna. Testa en annan sak när han kommer hem. var tyst säg inget så kanske han reagerar. Sen ta ett ordentligt snack med honom.

    Man klarar mer än man tror Styrkekram 

  • SöttoSalt
    Giraff skrev 2012-09-17 16:22:39 följande:
    Men shit, vad svinigt!

    Vad sa du till honom innan han åkte? Sa du att du att det är viktigt för dig att det går att nå honom och att ni skulle prata några gånger?

    När kommer han hem?
    Han är mycket medveten om att jag tycker att det är jätte viktigt att man hör av sig. Behöver inte prata långa samtal men höra att allt är bra. Vet också att vårt barn gärna vill säga god natt. 

    Han sa att han skulle komma idag när han åkte men vet inte.    
  • SöttoSalt
    Studentpappa skrev 2012-09-17 16:13:33 följande:
    Ge tillbaka med samma mynt och se om han fattar?
    Lämna honom med barnet ett helg och gör dig oanträffbar. Hårt för barnet men antagligen bättre än att ni skiljer er om din sambo inte besitter fler defekter förstås.

    Annars är det väl bara att dra ur proppen om du inte pallar.
    Ja man kanske skulle prova det! Synd bara att man är en sådan människa som måste få höra att sitt barn mår bra och höra rösten.
  • SöttoSalt
    Skit i det du skrev 2012-09-17 16:37:38 följande:
    Anmäl han försvunnen så kan han ju stå med skammen efteråt när de efterlyst han?

    Och boka sen tid hos en parterapeut. Finns inom kommunen och kostar inte mer än en hundring.
    Har idag ringt till familjerådgivningen för att se om man kan få tid hos dom. Får besked inom 2veckor.
  • SöttoSalt
    frågande66 skrev 2012-09-17 16:41:05 följande:

    Han har gjort så förut o den skaffar du ett barn till med. Kanske dax att han växer upp o tar ansvar för sin familj. Har han någon form av handikapp typ adhd eller asberger? Verkar inte helt normalt att bara försvinna. Testa en annan sak när han kommer hem. var tyst säg inget så kanske han reagerar. Sen ta ett ordentligt snack med honom.

    Man klarar mer än man tror Styrkekram


    Barnet jag bär är inte direkt planerat men det är ändå inte oönskat. Någonstans så hoppas man väl att personen ska respektera och förstå. Tror att det inte ska hända igen när han vet hur mycket det sårar och förstör.

    Tack för styrkekramen!     
  • Skit i det du
    SöttoSalt skrev 2012-09-17 17:52:06 följande:
    Har idag ringt till familjerådgivningen för att se om man kan få tid hos dom. Får besked inom 2veckor.
    Bra intiativ! Hoppas det kan hjälpa er om inte annat så har du iaf gjort vad du kan =)
    Förbjud foppatofflor, tights och one piece utomhus!!
Svar på tråden Sambo borta i tre dagar utan att höra av sig.