• Julia 271

    Paranormal investigator

    Hej!
    Jag är väldigt intresserad av det paranormala och skulle vilja "arbeta" inom ämnet. Ska strax börja på en utbildning som ger mig paranormal investigator certificate. Jag bor i Jönköpingstrakten och undrar om det finns några där ute som håller på med undersökningar av hemsökta platser som redan har en grupp eller som är intresserade av att starta en med mig. Har en vän som också är inne på detta och vi skulle behöva vara ett antal medlemmar som kan arbeta tillsammans. Är du intresserad av att lägga lite av din tid på att studera det paranormala och hjälpa människor så hör gärna av dig. Det bästa vore om du bodde i småland eller gränsande län, Göteborg och Örebro går också bra. 
    Endast seriösa sökande tack! 


    Vi hörs!
    /Julia  
  • Svar på tråden Paranormal investigator
  • Iväntanpålivet

    Vad innebär paranormal investigator? Är det typen av arbete man ser på tv där de riggar kameror i totalt mörker och försöker fånga upp värmekällor osv?

    Jag är intresserad av lite mer information om vad ni vill göra :) 

  • Julia 271

    Precis, kolla på Ghost Hunters, där kan du se precis hur man gör. 
    Jag har haft några övernaturliga upplevelser och jag vill lära mig mer. Är väldigt intresserad av spöken, det paranormala och har alltid varit så länge jag kan minnas. Vill studera ämnet och kunna hjälpa folk som känner sig rädda.
    Det jag tänker är att vi är en grupp på ett antal medlemmar som alla är seriösa och villiga att arbeta med detta. Som start vore det bästa om vi läser kursen som ger oss Paranormal investigator certificate och då lär oss från grunden samt mottager bevis på att vi har rätt att göra det vi gör. Tillsammans får vi köpa in den utrustning vi behöver. Arbetet handlar väl mest om att resa tillsammans, ta reda på fakta, bakgrund och sedan undersöka hemsökta platser. Kommer säkert bli fantastiska upplevelser och nya vänskaper :)  

  • Iväntanpålivet
    Julia 271 skrev 2012-09-18 14:33:03 följande:
    Precis, kolla på Ghost Hunters, där kan du se precis hur man gör. 
    Jag har haft några övernaturliga upplevelser och jag vill lära mig mer. Är väldigt intresserad av spöken, det paranormala och har alltid varit så länge jag kan minnas. Vill studera ämnet och kunna hjälpa folk som känner sig rädda.
    Det jag tänker är att vi är en grupp på ett antal medlemmar som alla är seriösa och villiga att arbeta med detta. Som start vore det bästa om vi läser kursen som ger oss Paranormal investigator certificate och då lär oss från grunden samt mottager bevis på att vi har rätt att göra det vi gör. Tillsammans får vi köpa in den utrustning vi behöver. Arbetet handlar väl mest om att resa tillsammans, ta reda på fakta, bakgrund och sedan undersöka hemsökta platser. Kommer säkert bli fantastiska upplevelser och nya vänskaper :)  
    Okej. Jag har sett Ghost Hunters och liknande program tidigare, men jag är inte säker på att jag gillar det dom sysslar med. Jag tycker det verkar som att de mest "stör" och beter sig drägligt för att få kontakt.

    Jag förstår din tanke, jag vill också jobba med andra sidan och att kunna hjälpa människor, men jag är mer inne på medium-hållet. Att få vara länken till andra sidan. Jag har hållit på lite med det på egen hand i snart tre år. Skulle dock vilja arbeta mer med det, men lite svårt på egen hand som sagt. Det är en fantastisk känsla att uppleva när någon känner igen sig i det man "länkar"!
  • Julia 271

    ¨Vad intressant. Skulle vilja veta mer. Är det något du har lärt dig eller har du alltid haft en länk? Det bästa vore såklart att ha med någon som håller på med det du gör. Skulle du vara intresserad att delta i en grupp investigators, dock inte med utrustning utan som medium? Ska jag kalla dig medium? 

  • eber4

    paranormal investigator certificate minsann. Själv har jag ett Bamse-klubbscertifikat.

  • finskaflikkan

    Ååh... Jag bor i Örebro län. (har ingen utb inom området) men är onekligen 100%intresserad!!!!!!
    Kn du inte pm.a mig här på familjeliv och skriva va mer ni vill veta osv? Så de blir lite mer personligt?  

  • Jellybeanbaby
    finskaflikkan skrev 2012-09-18 17:08:01 följande:
    Ååh... Jag bor i Örebro län. (har ingen utb inom området) men är onekligen 100%intresserad!!!!!!
    Kn du inte pm.a mig här på familjeliv och skriva va mer ni vill veta osv? Så de blir lite mer personligt?  
    Tips: Ni kan starta en enskild grupp där bara ni som verkligen är intresserade skriver om det. Det kan bli som ert lilla nätverk. Lycka till.
    (så ni inte får koko-kommentarer menar jag) :)
  • Julia 271

    Jättebra! Jag startade en grupp för oss intresserade, bli medlem där, Kolla på medlemsgrupper, paranormal heter den. Sen kan du väl skicka mig ett meddelande om dina erfarenheter och vad du vill få ut av gruppen. 

  • CarlS

    Ni behöver gråa overaller, en begagnad ambulans och någon som kan imitera Bill Murray. Sen är ni "good to go"


     

  • Agnostino
    CarlS skrev 2012-09-20 02:17:15 följande:

    Ni behöver gråa overaller, en begagnad ambulans och någon som kan imitera Bill Murray. Sen är ni "good to go"


     


    Bästa inlägget på länge! Skål
  • Jaime

    hej julia

    Jag heter Jaime och jag e intresserad att vara med ett paranormal invistegetm och få certifikat, jag är 30 år och bor i Norrköping, jag skulle tänka mig att pendla för att komma in i utbilningen, jag kommer vänta på ditt svar och mer information.

    Mvh: Jaime

  • themia

    Forskare runt om i världen har de senaste 200 åren sökt bevis för att s.k. "paranormala" fenomen existerar.
    Hittills har ingen lyckats.

    Ska man satsa på en sådan karriär bör man nog söka sig till illusionistbranschen.
     

Svar på tråden Paranormal investigator