• FlodiZ

    Nån som vet?

    Tänkte höra med er kunniga tjejer om ni vet hur det brukar gå till vid första besöket på en fertilitetsklinik? Har sökt hjälp då vi försökt bli gravida i många år utan att lyckas. Har kämpat med sjukvården för att försöka hitta problemet med alla mina smärtor och blödningar. Tog ju bara över tio år att hitta nån som ÄNTLIGEN förstod att det var endometrios. Gjorde titthålsoperation i mars och har nu äntligen fått min diagnos! Tack på förhand

  • Svar på tråden Nån som vet?
  • FlodiZ

    Ingen? Det tycks va större risk att bli miljonär genom Keno än att få ett svar här?

  • endo

    Hej jag och min sambo har gått på utredning på fertilitetsklinik i stockholm, första besöket fick min sambo lämna spermaprov och blodprov, jag fick lämna blodprov. Sedan två veckor senare fick vi en tid för återbesök där det berättade provsvaren. jag fick göra ultraljud, sedan pratade man med sin läkare och fick berätta lite om hur det låg till, hur länge vi försökt osv, med tanken på att alla provsvaren såg bra ut och allt såg bra ut i ultraljudet så kunde man inte direkt säga varför vi inte blivit gravida, men med tanken på att jag har oregelbunden mens, så trodde läkaren att felet kunde ligga i att jag kanske inte ägglossar varje månad så fick utskrivet pergotime. :)

Svar på tråden Nån som vet?