• mimmie01

    vul vecka 7+0 litet foster, nån mer?

    Gjorde vul vecka 7+0 & blev så glad att se ett litet foster med ett pickande hjärta, med tanke på 5 dagar innan, v.6+3 sa en annan läkare att det var en ofostrig graviditet,då han bara såg hinnesäcken & gulesäcken. 

    Men nu fanns det ett foster med ett hjärtslag, men fostret bara 4,7mm, nån mer som har erfarenhet av små foster som vuxit till sig på en vecka eller tidiga vul? Ska dit om en vecka igen på nytt vul, & vill så gärna den lilla skall växa till sig.

    Graviditeten är en ivfgraviditet & kanske inbillar jag mig att den fäste senare bara, nån som vet om det kan fungera så? 

  • Svar på tråden vul vecka 7+0 litet foster, nån mer?
  • vampyria2

    Jag var på UL i vecka nio med mitt andra barn och då sa läkaren att troligtvis så hade fostret dött pga att det var så väldans litet för att vara i vecka nio, jag fick komma tillbaka en vecka senare och då såg allt normalt ut så man ska nog inte ta ut sorgen i förskott utan relaxa och se vad nästa UL säger....håller tummar och tår att det går bra för er.

  • mimmie01

    Tack för ditt svar. syntes det inga hjärtslag i vecka nio eller vafrör trodde han det hade dött? Säker på att du hade räknat rätt med veckorna? Vilken glädje allt slutade gott!

    Nån mer som varit med om tidiga ultraljud eller små foster?
     

  • moonstar88
    mimmie01 skrev 2012-09-28 11:13:35 följande:
    Tack för ditt svar. syntes det inga hjärtslag i vecka nio eller vafrör trodde han det hade dött? Säker på att du hade räknat rätt med veckorna? Vilken glädje allt slutade gott! Nån mer som varit med om tidiga ultraljud eller små foster?  

    Hur har det gått för dig? Hoppas allt såg bra ut på ultraljudet:).
Svar på tråden vul vecka 7+0 litet foster, nån mer?