• Thaleya1

    Viktnedgång - Dag för dag.

    Här tänkte jag skriva som en dagbok, vad jag ätit under dagen och hur mycket jag tränat. Men även om saker runt omkring, tips och trix.
    Bilder på nedgång, annat ytligt eller hälsorelaterat.
    Sen vill jag även ha med andra som gör samma sak som jag :)
    Välkommna.

  • Svar på tråden Viktnedgång - Dag för dag.
  • scessna

    "Börjar om" varje måndag...kanske skulle haka på denna tråd, så man får lite pepp! Glad

  • Thaleya1

    Startvikt: 82,2 Kg (mer än någonsin tidigare)
    Målvikt: 55 Kg

    Bakrund: Jag var smal/mager tills jag fyllde 19, började därefter fylla ut rejält på bredden gradvis. Till slut insåg jag att jag vägde 79 Kilo och fick panik, så jag gjorde ett seriöst försök till att gå ner, och kom till 68 Kg. bytte därefter jobb och hade inte tid att träna längre, så jag gick gradvis upp i vikt igen till nuvarande vikt. Vill verkligen dels gå ner fort, men också få det att stanna ner, hitta en rutin som jag trivs med, men jag vet att jag måste vara hård från början för att kunna nå någonstans.

    Jag är en sådan som äter hemskt stora portioner och äter väldigt sällan, äter för mycket onyttigt och dricker läsk. Tränar hyffsat men det gör ingen skillnad med tanke på vad jag äter.

    Min plan är att nu framöver:

    Äta frukost   
    Äta Lunch   
    Äta ett litet mellanmål innan träning
    Äta en liten Middag  
    Inte äta efter middagen
    Äta små portioner varje gång jag äter

    Gå/Cykla fram och tillbaka från jobbet varje dag (tar ca 30 min att gå)
    Gå direkt till gymmet efter jobbet (både kondition och vikter)
    Ta en längre promenad/springtur med min hund på kvällen innan sovdags
    Gör 50 situps innan jag sover (kommer nog öka antal när jag har magmusklerna till det)

    Kommer jag realistiskt att ha tid och ork till detta? Jag hoppas det men anledningen till att jag slutade sist var för att jag inte hade det.

  • Thaleya1
    scessna skrev 2012-10-04 11:14:19 följande:
    "Börjar om" varje måndag...kanske skulle haka på denna tråd, så man får lite pepp! Glad

    Hehe Känner igen det där.
    Man måste känna sig riktigt motiverad för att kunna börja och hålla i det ett tag.
    en sak som hjälpte mitt tänk förrra gången jag försökte gå ner i vikt var att:
    Slutar jag nu, så var allt jag gjort i onödan.
  • Thaleya1

    2012-10-04

    Frukost: Ingen
    Cyklade till jobbet
    Lunch: Sallad med: tomat, gurka, rödlök, morötter, majs, sparris, 2-3 bönor, paprika, ruccola, broccoli samt ungefär en matsked tonfisk.

  • scessna

    För nästan 2 år sedan fick jag nog. Gick ned 36 kg mha ViktVäktarna online. Jag började träna, och åt så mycket mat, som jag aldrig gjort tidigare. Tog mig ca 10 månader, och det gick faktiskt ganska "lätt". Det svåra var att när jag väl nått den vikt jag ville, var att behålla den.
    Jag har inte gått ned mer i vikt, men iom träning har jag "format om" kroppen.

    Det jag åt då var:
    Frukost: Tunnbröd med Philadelphia light, skinka, gurka, tomat.
    Mellanmål: Frukt 1-2 st, eller 2 morötter
    Lunch: Stadigt, 1/2 kyckling, postatis/ris/pasta med grönsaker
    Mellanmål: som mellanmålet på fm
    Middag: Stadigt där med, kött/fisk/fågel, med pasta/ris/potatis och grönsaker.

    Folk undrade hur jag kunde äta så mkt och ff gå stadigt ner i vikt! Skäms

    Vägde mig också bara en gång i veckan. Lätt att väga säg varje morgon...blir som ett beroende

    Jag har ff inte gått upp alls, formar ff kroppen mha träning. Det jag stoppar in, måste ut. Men känner ändå, att 5 kg måste bort, och det är det som är det svåra för mig just nu.

Svar på tråden Viktnedgång - Dag för dag.