• Skrållis83

    Känner mig inte gravid längre :(, rädd

    Är idag i vecka 9+4 men känner mig inte gravid längre, har en del mensvärk i magen och känner mig så himla rädd. Fick i vecka sju se ett hjärta ticka. Skulle så gärna vilja få ett ul men det är nog lönlöst att ens försöka. Har kämpat så för den här graviditeten att man är extra orolig. Vill veta hur ni andra känt er och om det gick bra trots dessa känslor.

  • Svar på tråden Känner mig inte gravid längre :(, rädd
  • AnneVikstrand

    Jag har hört att om man gör ett tidigt UL och ser ett hjärta slå så är det 95% chans att föda friskt barn. Skulle Någonting vara fel, börjar oftast inte ett hjärta slå... Jag minns inte vart och jag har inte läst det på länge. Men det har hjälpt mig när jag varit orolig och man kan ju alltid försöka söka fram fakta till det. :) Kram lycka till!!!

  • Skrållis83

    Tack för dina ord. Men tyvärr lugnar det inte så mycket. Tycker magen har ändrats sen i fredags så det gör oroligheten större :(. Någon annan som varit med om samma?

  • Nightrose

    Mina symtom kommer och går. Magen går upp och ned beroende på hur mycket tarmarna arbetar. Är 9+5. Såg i tisdags ett tickande hjärta och ett växande foster.

    Var på inskrivning och beskrev detta Ang. Symtom och bm sade att det är fullt normalt.

    Är du orolig vänd dig till bvc eller boka in ett privat ultraljud. Hoppas allt är bra och går bra för dig!


  • Jodyanna

    tror absolut inte du behöver vara orolig. Känner så ofta, mensvärken skall du ta positivt, allt du känner trotts att det gör ont och så skall du se som positivt. Känslan av att vara gravid kommer och går, tror de gör de mest i början

Svar på tråden Känner mig inte gravid längre :(, rädd