• purple box

    Färga tricot-slen?

    Någon som testat att färga sin sjal? Är såååå trött på den fula beiga färgen. Men är för snål för att köpa en ny enbart för färgen (fanns bara 3 färger att välja mellan, och ville inte ha svart). Borde gå bra tycker jag, men någon som testat? Hur blev det?

  • Svar på tråden Färga tricot-slen?
  • purple box

    Bomull, därför jag tycker att man borde kunna färga den. Ska nog köpa färg och testa. Attans att man inte hittade de färdigfärgade innan..

  • Chridhe

    Hade för mig att det var stretch i dem.. Men är det bara bomull borde det gå utmärkt att färga! Fast nu för tiden verkar det vara svårt att hitta färg, åtminstone i mitt lilla samhälle,. Förr hade vanliga livsmedelsbutikerna men nu är dt nog bara färgaffären i grannstaden som har, eller typ Panduro.. Vilken färg blir det då?? :)

  • purple box

    Ja, det är stretch, det är ju en trikåsjal. :) Ica Maxi har lite färg såg jag. Annars.. får man nog beställa på nätet, väldigt svårt att hitta färg nu. I alla fall om man inte vill åka långt. Hmm. Jag vet inte riktigt. Lile eller röd kanske... eller grön, vet inte vilket som blir bäst när den är sandbeige från början.Beror på vilka färger de har också.

Svar på tråden Färga tricot-slen?